1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Deutsche Bahn: zvýšení obratu a zisku • Rekordní počet pasažérů v dálkové přepravě

DB Deutsche Bahn logoBerlín/ Praha - Německá přepravní společnost Deutsche Bahn zveřejnila výsledky za rok 2017. Zaznamenala rekordní tržby, vyšší zisk a více cestujících na dálkových vlakových linkách.

„Splnili jsme naše finanční cíle, ale stále musíme pracovat na zvyšování kvality a přesnosti,“ komentovat výsledky předseda správní rady a výkonný ředitel Deutsche Bahn Dr. Richard Lutz.

Počet pasažérů ve vlakové dálkové dopravě vzrostl oproti roku 2016 o 3,2 milionu. Přes 142 milionů cestujících využilo služeb Deutsche Bahn, což oproti 139 milionům v roce 2016 znamená nárůst o 2,3 procenta. „Rekordní čísla potřetí v řadě nastavila laťku zase o něco výš, ale také představují dobrou zprávu z hlediska ochrany klimatu,“ komentoval nárůst cestujících Lutz. Výrazně se také zvýšil počet pasažérů, kteří využili vlaky a autobusy Deutsche Bahn v rámci Evropy. Nárůst o 5,3 procenta znamenal téměř 4,7 miliardy cestujících.

Navýšil se také celkový objem železniční osobní dopravy. DB Regio získala 74 procent objemu přepravy, který byl rozdělen v rámci nových regionálních přepravních zakázek. I díky tomu dokázala navýšit objem dopravy o 2,6 procenta na 41,9 miliardy osobokilometrů.

Výnosy skupiny Deutsche Bahn vzrostly o 5,2 procenta na 42,7 miliardy eur. Upravený EBIT (zisk před zdaněním a úročením) vzrostl o 10,6 procenta na 2,15 miliardy eur. V roce 2018 očekává Deutsche Bahn příjmy ve výši 44 miliard eur a upravený EBIT minimálně 2,2 miliardy eur. Hlavními tahouny stojícími za finančním růstem v roce 2017 byly hlavně DB Long Distance a další mezinárodní obchodní jednotky. Rekordních příjmů 16,4 miliardy eur dosáhl DB Schenker, u DB Arriva to bylo 5,3 miliardy eur.

Deutsche Bahn navýšila své kapitálové výdaje o 954 milionů eur, což představuje desetiprocentní nárůst na 10,4 miliardy eur. Čistý finanční dluh byl k 31. prosinci 2017 přibližně 18,6 miliardy eur, zhruba o miliardu více než na konci roku 2016. Tento nárůst byl způsoben hlavně potřebou vyšších investic do vozidel, včetně ICE 4.

Centrální pracoviště pro dochvilnost

Deutsche Bahn záleží na přesnosti odjezdů a příjezdů spojů, letošní cíl pro dochvilnost v dálkové dopravě proto stanovila na 82 %. Navýšit chce i své úsilí o lepší kvalitu služeb, a to v rámci programu „Zukunft Bahn“, víceletého programu zvyšování kvality. Po pozitivní zkušenosti Deutsche Bahn se založením stavebního koordinačního centra, zřízeného za účelem zlepšení řízení výstavby tratí, se společnost rozhodla pro vznik dalšího centra. To se bude soustředit na zvýšení přesnosti odjezdů a dojezdů.

Rekordní byl rok 2017 i pro německou železniční síť. Mírný nárůst 0,5 procenta v provozním výkonu znamenal, že nikdy předtím zde nebylo vypraveno více vlaků. Železniční společnosti mimo skupinu navýšily svůj podíl na 30,9 procenta. Deutsche Bahn spolupracuje se sektorem na dalším rozšíření kapacity železniční sítě a program Digitální železnice pro Německo bude klíčovou součástí této snahy.

Logistika a nákladní přeprava

DB Schenker zaznamenal ve fiskálním roce 2017 růst ve všech segmentech. Evropská pozemní přeprava vzrostla o 0,8 procenta, smluvní logistika o 4,8 procenta. Nejvíce se dařilo letecké a námořní přepravě, které se navýšily o 10,3 a 8,1 procenta. Navzdory poklesu přepravní výkonnosti v železniční nákladní přepravě o 2,3 procenta v roce 2017 je vedení Deutsche Bahn přesvědčeno, že DB Cargo v budoucnu opět znovu poroste. Společnost plánuje do roku 2022 zakoupit až 100 nových multisystémových lokomotiv a další 4 000 moderních nákladních vozů. Nový německý vládní plán podpory železniční nákladní dopravy a s ním spojené snížení poplatků za využití železniční cesty jsou významným krokem k větší konkurenceschopnosti železniční dopravy.

08.06.2018

PŘEDPLAŤTE SI

220x660px

Nenechte si ujít...