1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

HP-Pelzer, s.r.o.

HP PELZER 17Nový výrobní závod v Bratislavě bude pokrývat dodávkami i Maďarsko

Výroba automobilů nejen v posledních měsících roste a tak se daří i dodavatelům z oblasti automotive. Ačkoli česká pobočka výrobce a dodavatel textilních obložení, interiérových koberců, izolačních materiálů, obložení zavazadlového prostoru a další akustické i tepelné izolace už loni vykázala stabilní obrat na úrovni 5,5 miliardy korun, v rámci celosvětového holdingu došlo k nárůstu.

 

Poprvé v roce 2015 se podařilo překročit hranici obratu ve výši jedné miliardy eur. Také v dalších letech by česká pobočka HP-Pelzer měla vykazovat stabilní výši obratu, celosvětově by pak mělo podle přijatých plánů docházet každoročně k 10-% růstu v hodnotě přibližně sto milionů eur.

Pozitivní hospodářské ukazatele umožňují firmě další rozvojové aktivity, takže v současné době buduje v Devínské Nové Vsi nový závod, který se nachází v těsném sousedství továrny Volkswagen v Bratislavě. „Závod bude zaměřen na dodávky dílů pro Volkswagen Bratislava, Audi Györ, Mercedes Kecskemét, potenciálně i pro Kia Žilina a JLR Nitra. Jsme rádi, že můžeme na Slovensku a v Maďarsku nabídnout lokálním automobilkám efektivnější řešení dodávek našich výrobků. V současné době pro Volkswagen Bratislava vyrábíme už dvě generace koberců interiéru Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne v plzeňském závodě. Chtěli jsme ale zefektivnit logistické toky a pružněji reagovat na poptávku, proto jsme zvolili pro nové výrobní kapacity lokalitu poblíž Volkswagenu Bratislava,“ říká ředitel HP-Pelzer Business Unit Východní Evropa Radim Foldyna.

Výroba se rozjede v prvním čtvrtletí roku 2017

Výstavba nového závodu v CTParku v Devínské Nové Vsi byla zahájena letos v dubnu a v současné době probíhá výstavba. Celková plocha haly bude dosahovat 10-tisíc m2, z nichž logistika bude zabírat přibližně 30 až 40 % plochy. Roční kapacita všech výrobních linek je rozdělena do třech skupin. Ročně se v novém závodě bude vyrábět přibližně 400 až 500-tisíc interiérových koberců, zhruba 600-tisíc vnějších podběhů kol a třetí skupinu budou tvořit díly, do nichž se budou vstřikovat pěnové materiály pro izolaci mezistěny a vnitřních podběhů. Tam se počítá s roční kapacitou až 900-tisíc kusů.

Pro výrobu koberců interiéru bude v novém výrobním závodě k dispozici technologie pro termotvarovatelné zpracování netkaných koberců s následným vypěněním rubové strany polyuretanovou pěnou a vyřezání waterjetovým strojem. Pro izolace mezistěny bude poprvé instalována plně automatizovaná vstřikovací technologie v rámci Business Unit Východní Evropa. Ta se používá pro výrobu vstřikovaného skinu z compoundového materiálu, který je následně vypěnovaný polyuretanovou pěnou. Pro výrobu vnějšího podběhu kola bude k dispozici technologie termotvarování netkaných textilií s následným výsekem nebo výřezem waterjetem.

350 nových pracovních míst

V následujících třech letech by v novém závodě HP-Pelzer na Slovensku mělo najít uplatnění na 350 nových zaměstnanců. „V současné době přijímáme nové kolegy na základní technologické a technické pozice a připravujeme program na jejich zapracování a trénování v rámci našich současných závodů. V říjnu nebo v listopadu bychom rádi v malé skupině začali s technologickou přípravou a rozjeli předsériovou výrobu pro Volkswagen Bratislava,“ popisuje Radim Foldyna.

Prvním klíčovým projektem pro nový bratislavský závod bude zahájení výroby nové generace Volkswagen Touareg, která je plánovaná na konec prvního čtvrtletí příštího roku, ale v období od letošního listopadu do března nebo dubna příštího roku budou probíhat různé předsériové fáze a náběhové kapacitní testy.

Rozvoj aktivit v Maďarsku i v ČR

Pro maďarské automobilky Audi Györ a Suzuki Esztergom zajišťuje česká pobočka HP-Pelzer dodávky z českých výrobních závodů v Ostravě a v Žatci. V budoucnu očekává vedení firmy, že dodávky budou pokračovat i pro následující generace vozů těchto výrobců. Portfolio klientů by se mělo rozrůst ještě o Mercedes Kecskemét, pro který by měl právě nový bratislavský závod vyrábět pro platformu MFA 2. „Právě Maďarsko bychom rádi zásobovali z našeho výrobního závodu v Bratislavě,“ dodává Radim Foldyna.

Novinky hlásí i závody v České republice. V Žatci se rozjíždí výroba v rámci prvního projektu pro Scanii a firma má nominaci i pro další automobilky, které vyrábějí trucky. Vedení firmy počítá, že během dalších tří let získá významný podíl obratu právě pro žatecký závod v dodávkách pro trucky, kde se jedná o komponenty do motorového prostoru. „Kromě trucků se v Žatci v loňském roce rozšířila výroba HNP, což jsou komponenty pro izolaci podlahy, převážně pro skupinu Volkswagen Group. V plzeňském závodu se v současné době rozjíždí výroba nové generace Porsche Panamera a připravujeme se na rozjezd výroby nové generace Audi A8, kam budeme dodávat koberce, které budeme sekvencovat z plzeňského závodu,“ uvádí Radim Foldyna. Vedle toho ostravský závod rozšiřuje výrobu textilních podběhů kol a v současné době se chystá na zahájení nové generace i30. „Dá se říci, že kopírujeme rozvoj jak automobilky Hyundai Nošovice, tak i Kia Žilina, takže ostravský závod také počítá s významným rozšířením výroby v dalších třech letech,“ upřesňuje Radim Foldyna.

Rok 2015: zisk 60 milionů korun

Všechny české závody realizovaly obrat v celkové výši pěti miliard korun se ziskem 60 milionů korun, takže firma splnila stanovený plán. V letošním roce Radim Foldyna očekává mírný pokles ekonomických ukazatelů, který se projevil už v prvních šesti měsících letošního roku, a to v souvislosti s určitým přibrzděním rozjezdu jak výroby Volkswagen Tiguan, tak dalších projektů v rámci Volkswagen Group. „Hospodářský výsledek očekáváme zhruba na úrovni 155 milionů korun. Nicméně v souvislosti se získáním dalších projektů pro plzeňský a žatecký závod očekáváme v dalších třech letech růst. Samozřejmě s rozjezdem bratislavského závodu, který se stane během tří let opravdu významným hráčem v rámci Adler Pelzer Group, čekáme, že v rámci střední Evropy se obrat i zisk budou zvyšovat,“ odhaduje Radim Foldyna.

Vedení mateřského koncernu připravuje plány do roku 2021, kde u klíčových zákazníků jak v rámci českých závodů, tak i celé skupiny Východ i Západ neočekává žádné výrazné změny. „U některých automobilek je ale již dnes patrný přesun výroby z nákladově náročnějších zemí do některých méně náročných zemí i v rámci Evropy. Je patrné přesouvání projektů mezi Německem a Španělskem, kdy jak Ford, tak General Motors už dnes určité přesuny provádí. Ale v rámci našeho celoevropského obratu neočekáváme žádné výrazné změny,“ uzavírá Radim Foldyna.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...