1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Raben Logistics Czech, s.r.o.

Raben 16Raben Group se v Česku daří, roste o 10 % ročně

Logistika se za poslední roky proměnila. Zkracuje se doba doručování zásilek a běžná přeprava je obohacována o další specifické služby – například montáže nebo stěhování. Česká republika a Slovensko jsou svojí polohou pro dopravu v Evropě klíčové, a tak není divu, že se zde logistickým firmám daří.

 

Od svého založení v roce 2008 roste společnost Raben Logistics Czech v průměru o 10 % ročně. Svoje postavení na trhu upevňuje nejen akvizicemi, ale také aktivním přístupem v obchodu a prvotřídním zákaznickým servisem, který patří k jedné z jejich hlavních konkurenčních výhod.

Firma je součástí nizozemské skupiny Raben Group, která na evropském trhu působí přes 85 let a poskytuje komplexní logistické služby. Pobočky společnosti jsou kromě Česka a Slovenska umístěné také v Polsku, Německu, Nizozemsku, Maďarsku, Estonsku, Litvě, Lotyšsku, Rumunsku a na Ukrajině. Do České republiky vstoupila společnost Raben Group před osmi lety, když koupila rodinnou logistickou firmu SETTO spedition, která v době akvizice měla přes 250 zaměstnanců a dlouholetou tradici.

V roce 2010 se uskutečnila další akvizice, tentokrát firmy Transkam, která působila zejména v oblasti skladování a distribuce potravin. Na úrovni celé skupiny byla klíčová akvizice firmy Wincanton, která se pozitivně dotkla byznysu na Slovensku, v České republice, v Polsku, Německu i v Maďarsku. „Dnes máme v České republice deset poboček, 85-tisíc m2 plochy a denně od nás vyjede okolo 500 automobilů. Na Slovensku provozujeme tři pobočky, k dispozici máme 20-tisíc m2 a denně do terénu vyjede asi 250 vozů,“ uvádí Jakub Trnka, generální ředitel společnosti Raben Logistics Czech.

Propojená distribuční síť

Významná přepravní společnost vytvořila komplexní portfolio služeb. Vedle smluvní logistiky, která zahrnuje také skladování a stále častěji i služby s přidanou hodnotou, je to silniční, letecká i námořní přeprava. Firma poskytuje také službu Fresh, která zahrnuje logistiku a distribuci čerstvých potravin, jež vyžadují kontrolovanou teplotu od 0°C do 6°C v celém dodavatelském řetězci. „V neposlední řadě poskytujeme logistický model 4PL. Jde třeba o případy, kdy na trhu není společnost, která by pokryla servis, jenž zákazník požaduje, a ten se nechce zabývat koordinací několika logistických operátorů, takže za něho vše zajišťujeme,“ popisuje Jakub Trnka.

V každé zemi, kde skupina Raben Group působí, je schopná distribuovat zboží od jednoho kila až po velkoobjemové zásilky. „Naším rodinným zlatem je rozvinutá distribuční síť. Naše pobočky jsou propojené, což neumí nabídnout každá logistická firma. V rámci distribuce proto poskytujeme kvalitní servis a důležité je, že máme celý přepravní řetězec kompletně pod kontrolou. Komplexnost je tak naší klíčovou konkurenční výhodou,“ vysvětluje generální ředitel. Unikátní je také škála segmentů, které společnost umí obsloužit. Je schopná dopravovat zásilky pro automotive, chemický průmysl, potravinářství i maloobchod. „Pokud v některém segmentu nastanou výkyvy, jako například před lety v automobilovém průmyslu, nejsme tolik ohroženi, jako kdybychom byli zaměřeni jen na jednu oblast,“ dodává Jakub Trnka.

Sledování zásilky v reálném čase

Na druhou stranu, v logistice je dnes poměrně velká konkurence a portfolio nabízených služeb je obdobné. Proto se společnost Raben Logistics Czech snaží pracovat především na zlepšování zákaznického servisu, kterým se odlišuje od ostatních firem. „Ačkoli jsme velká logistická firma, zůstáváme rodinným podnikem, jsme flexibilní v rozhodování a zakládáme si na úzkém vztahu se zákazníky. Každý klient komunikuje s dedikovanou osobou, kterou zná, a obchodní vztah tak není anonymní, což zákazníci oceňují. Jsem přesvědčen, že kvalita servisu je z 50 % založena na vztahu konkrétních lidí a jejich přístupu. Je klíčové zákazníkovi porozumět a včas reagovat na jeho potřeby, abychom byli spolehlivým partnerem pro byznys,“ soudí generální ředitel.

Logistika se dynamicky vyvíjí a dnes už je běžné doručení zásilky do 24 hodin po celé Evropě. V České republice se čas zkracuje na dobu do 12 hodin. Trendů v dopravě se objevuje ale mnohem víc. Jsou to různé doplňkové služby, jako je třeba pomoc při stěhování zboží, montáž nebo odvoz starých spotřebičů. „Proměňuje se také struktura přepravovaného zboží. Zásilky se zmenšují a zároveň zvětšují, takže mizí jakýsi zlatý střed. Přepravujeme malé balíčky, což reflek-tuje snahu zákazníků minimalizovat skladovou zásobu, nebo naopak velké kamiony zboží,“ konstatuje Jakub Trnka. Pro zákazníky jsou stále důležitější také informace v reálném čase a monitorování zásilek. Proto společnost Raben Logistics Czech nedávno představila nový zákaznický on-line portál myRaben.com, který umožňuje sledovat distribuční řetězec v reálném čase od zadání až po doručení zásilky.

Atmosféra důvěry a otevřenosti

Společnost zaměstnává 500 pracovníků v České republice a 170 na Slovensku. Podobně jako další firmy v přepravě se potýká především s nedostatkem skladových dělníků a řidičů. „Situace není snadná, pracovní trh letos zásadně oživil a všeobecně je nouze o kvalifikované lidi. Otázkou vždycky je, co můžeme udělat my. Proto pracujeme se stávajícími zaměstnanci, rozvíjíme jejich dovednosti a kompetence. Máme vypracovaný systém, díky kterému mohou lidé růst, a to nejen v České republice, ale i na dalších pobočkách v zahraničí,“ říká generální ředitel.

Za dobu svého působení na trhu si společnost Raben Logistics Czech vybudovala pozici zajímavého a perspek-tivního zaměstnavatele. „Důležitá je atmosféra ve firmě, která je založena na důvěře. Lidé také mají volné ruce, takže se mohou realizovat, pracovat samostatně a vědí, že jejich úspěchy budou oceněny. Se zaměstnanci se snažíme pracovat, vtahovat je do hry. Podstatnou roli hraje i sdílení informací a otevřenost. Lidé znají výsledky firmy. Snažíme se jim také naslouchat, protože jsou to oni, kteří vědí, jak věci zlepšovat,“ vysvětluje Jakub Trnka vztah firmy ke svým zaměstnancům.

Rozšíření distribuční sítě

Tato strategie se firmě osvědčuje, o čemž svědčí i růst jejích ekonomických ukazatelů. Zatímco v roce 2008 byl obrat firmy 300 milionů korun, nyní se pohybuje kolem jedné miliardy a 200 milionů korun. Na Slovensku dosahuje společnost obratu asi 300 milionů korun. Jako správný hospodář firma nezapomíná na investice. Ty směřují především do budování firemní infrastruktury. Aktuálně společnost staví dva nové skladové prostory o celkové ploše 40-tisíc m2 na atraktivních místech v okolí Prahy. Sklady by měly být dokončeny v průběhu příštího roku. Rok 2017 bude také ve znamení zakládání nových poboček. Jedna vznikne v České republice a druhá na Slovensku. „V zásadě lze říci, že se budeme soustředit na další rozšiřování distribuční sítě, na otevírání nových poboček a jejich konsolidaci. Rádi bychom také udrželi ekonomický růst 10 % ročně,“ uzavírá generální ředitel.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...