Kolem závodu Škoda Auto rychle dochází prostor pro výstavbu hal. Poslední volná místa nabízí P3
- Podrobnosti
- Kategorie: Stavebnictví
Praha - Když dnes dodavatelé mladoboleslavské automobilky hledají v blízkém okolí hlavního závodu volné skladové či výrobní prostory, mají omezené možnosti.
Jednu z posledních atraktivních lokalit nabízí park P3 Mladá Boleslav, kde je aktuálně k dispozici přes 20 000 m2 pro výstavbu na míru.
Automobilový průmysl je v Česku na vzestupu a tvoří nezanedbatelnou jednu pětinu veškeré průmyslové výroby. Středobodem tohoto světa je Mladá Boleslav a zdejší hlavní závod Škoda Auto. Na něj je navázána řada dodavatelů a výrobců – jen v Česku jich z globálních top 100 sídlí více než polovina, přičemž většina má zázemí v pásu středních Čech a dále směrem na sever republiky, kolem „jádrové“ oblasti Mladé Boleslavi. Trendem je přitom zkracování dojezdových vzdáleností a větší flexibilita těchto společností.
„Spolu s náběhem nových modelů Škoda Auto pro roky 2019 a 2020 a plánovaným rozvojem segmentu elektromobilů rostou i nároky na dodavatele vybraných dílů. Volné pozemky pro výrobní a skladovací prostory proto rychle mizí. V parku P3 Mladá Boleslav jsme ještě schopni připravit pro nájemce haly na míru o výměrách 15 000 m², menší 5 000 m² a nejmenší 3 500 m², a to ve velmi krátkém čase šesti měsíců,“ vysvětluje Tomáš Míček, ředitel P3 pro Českou republiku.
Park P3 Mladá Boleslav se nachází v průmyslové zóně Plazy, pět minut jízdy do klíčového závodu Škoda Auto. Nyní zde mají zázemí dvě společnosti. Jeden z nejvýznamnějších světových dodavatelů akustických komponentů pro automobilový průmysl, HP-Pelzer, a Yapp Czech Automotive, zaměřující se na výrobu a vývoj plastových palivových systémů.
„Se zákazníky z automobilového průmyslu máme hodně zkušeností, víme, že mají na své budovy specifické nároky. Patří mezi ně vyšší počet světlíků, zesílená střecha, vysoká intenzita osvětlení, nebo třikrát až čtyřikrát vyšší elektrický příkon. Při výstavbě ale myslíme třeba také na to, aby budova měla větší zázemí pro zaměstnance – potřebují kanceláře, šatny, odpočinkové zóny. S tím úzce souvisí i parkování, kde je potřeba pohlídat vhodný vjezd a výjezd vozidel při střídání směn,“ odhaluje dále Míček.
Jakkoliv se dodavatelé pro Škoda Auto ve své produkci doplňují, v boji o zaměstnance a výrobní a skladovací prostory jsou konkurenty. Pozemky proto často hledají nejen na Mladoboleslavsku, ale také na Liberecku. V současné době už mají ale jen velmi málo příležitostí, kde v blízkosti automobilky své zboží vyrábět, nebo skladovat.
13.09.2018
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Podíl ropy z Ruska na dovozu do ČR loni mírně stou…
Category: Energetika
Praha - Podíl ropy z ruského ropovodu Družba loni na celkovém dovozu do Česka činil 58 procent, meziročně je to…
Polský Orlen jmenoval novým ředitelem bývalého šéf…
Category: Energetika
Varšava - Polská petrochemická skupina Orlen, kterou kontroluje stát, má nového šéfa. Stal se jím Ireneusz Fonf…
Slovenské stavebnictví v únoru meziročně kleslo tř…
Category: Stavebnictví
Bratislava - Výkony slovenského stavebnictví po zohlednění inflace klesly v meziročním srovnání třetí měsíc v ř…
Celosvětová kapacita uhelných elektráren loni vzro…
Category: Energetika
Singapur - Globální kapacita uhelných elektráren v loňském roce stoupla o dvě procenta, což byl nejvyšší růst o…
V Dukovanech zvýšili energetici tepelný výkon třet…
Category: Energetika
Dukovany - V Jaderné elektrárně Dukovany zvýšili energetici poprvé tepelný výkon jednoho bloku na 1475 megawatt…
Připojte se: