1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Ředitelství silnic vypíše soutěž na dalších pět úseků na D1

geodezia meraniePraha - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá opravu dalších částí dálnice D1. Napřesrok chce vypsat tendry na pět úseků. Na úseku mezi Psáři a Souticemi ve Středočeském kraji už dostalo stavební povolení.

Kromě něj chystá do pololetí 2015 vypsat soutěž na opravu úseku mezi Velkou Bíteší a Devíti Kříži. ČTK to řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Tendr na tento úsek bude vypsán podruhé, poprvé soutěž zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže po stížnosti stavební společnosti Eurovia.

Ve druhé polovině roku plánuje ŘSD vypsat tendry na úseky Humpolec - Větrný Jeníkov, Jihlava - Velký Beranov, a na úsek Velké Meziříčí - Lhotka. Začít stavět by ředitelství podle Studeckého chtělo co nejdříve. Problém by ale mohl nastat tehdy, pokud by stavební řízení napadlo ekologické sdružení Děti Země, které už proti dvěma řízení podalo rozklad.

Dětem Země vadí, že stát pro plánované rozšíření vozovky do stran o 75 centimetrů nezadal zpracování posudku vlivů stavby na životní prostředí (EIA). To ale podle stanoviska ministerstva životního prostředí není v tomto případě nutné, hájí postup ŘSD Studecký. Dodal však, že je pravděpodobné, že ekologové napadnou i tato stavební řízení.

To připustil předseda Dětí Země Miroslav Patrik, podle kterého bude sdružení postupovat stejně jako v případě úseků Hvězdonice - Ostředek a Měřín - Velké Meziříčí. U těchto staveb muselo ministerstvo dopravy obesílat dotčené orgány s žádostí o přezkum, samotná stavba se tak musela odložit na příští jaro.

Napřesrok se tak kromě těchto dvou úseků začne s opravou dálnice mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Pokračovat budou zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které jsou rozestavěné od loňska.

Kromě nich se loni začaly stavět úseky mezi Šternovem a Psáři a Loktem a Hořicemi. Na rozdíl od druhé dvojice rozestavěných úseků se u nich předpokládá dokončení ještě letos před příchodem zimy.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je kvůli ulehčení uzavírek rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.

25.09.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...