1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

V Plzni skončila rozsáhlá oprava hlavního nádraží

Railway 1Po více než dvou letech skončila oprava hlavního nádraží v Plzni. Na stavbě spolupracovaly společnosti OHL ŽS a Metrostav. Plzeňské hlavní nádraží prochází dlouhodobou rekonstrukcí, rozdělenou do několika fází.

V půlce května byla dokončena třetí etapa modernizace, díky níž se výrazně zvýšil komfort pro cestující a rovněž pro silniční dopravu v okolí nádraží.

Oficiálně dokončená byla kompletní přestavba celé stanice. Po úpravě nástupišť, železničního svršku a spodku, informačního systému i dalších částí se zatím poslední etapa týkala vybudování zbrusu nových dvou podchodů pro cestující, kde nechybí i eskalátory a výtahy pro bezbariérový přístup na nástupiště. Jeden z podchodů navíc spojuje vlakové nádraží a nově vybudovaný autobusový terminál v sousedství.

Kompletně zrekonstruované byly také dva mosty přes Mikulášskou ulici, ty byly otevřeny už loni v srpnu. Jejich rekonstrukce přinesla zlepšení nejen po železniční dopravu, ale také pro silniční provoz pod nimi. Součástí bylo totiž i rozšíření komunikace a vytvoření samostatných pruhů pro tramvaje a cyklisty.

Samo město Plzeň zajistilo vybudování přestupního terminálu, opravu tramvajové trati a prostoru před nádražím. „Všemi těmito kroky jsme chtěli výrazně zvýšit komfort pro cestující. Oblast u nádraží se stává klíčovým moderním dopravním uzlem našeho města. Věřím, že díky tomu přilákají jednotlivé druhy dopravy ještě více cestujících,“ uvedl primátor města Martin Baxa.

Celkové náklady na stavbu dosáhly více než 1,3 miliardy korun.

Jako další má přijít na řadu rekonstrukce samotné výpravní budovy. Stavební práce by měly začít příští rok.

21.05.2019

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...