1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Automobilový průmysl v EU se obává růstu nákladů kvůli ochraně ocelářství

cars parkingBrusel  - Plán Evropské komise (EK) na snížení kvót a zvýšení cel na dovoz oceli do Evropské unie zachází příliš daleko a evropským automobilkám v jeho důsledku hrozí vyšší náklady na vstupy a administrativu. Uvedlo to Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

 

EK nový plán na ochranu ocelářského sektoru v EU oficiálně představila v úterý. Navrhuje v něm snížit kvóty na dovoz oceli o 47 procent na 18,3 milionu tun ročně. Clo na dodávky přesahující tyto kvóty by se mělo zároveň zvýšit na 50 procent z dosavadních 25 procent. Návrh ještě musejí odsouhlasit členské země EU a Evropský parlament.

Evropské automobilky se podle ACEA obávají inflačních dopadů plánu Evropské komise. "Nezpochybňujeme potřebu určité ochrany odvětví, jako je ocelářství, máme však pocit, že parametry navrhované Evropskou komisí zacházejí příliš daleko v izolaci evropského trhu," uvedla generální ředitelka sdružení Sigrid de Vriesová. "Musíme nalézt lepší rovnováhu mezi potřebami evropských producentů a odběratelů oceli," dodala.

Evropští výrobci oceli plán EK přivítali. Generální ředitel evropského ocelářského svazu Eurofer Axel Eggert podle agentury Reuters uvedl, že navrhovaná opatření by mohla zachránit tisíce pracovních míst.

Česká Ocelářská unie apelovala na současnou i příští českou vládu, aby návrh podporovala. "Návrh komise představuje nezbytnou reakci k zajištění férových podmínek pro evropské výrobce v době rostoucí globální nadkapacity a nekalých obchodních praktik třetích zemí, které ohrožují zaměstnanost i investice do evropského ocelářství. Jedná se o jasný signál, že EU bere svou průmyslovou politiku skutečně vážně," uvedli zástupci unie.

14.10.2025 Zdroj: ČTK

 

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...