Kia Niro se zapisuje do ČESKÉ KNIHY REKORDŮ: je neúspornějším hybridem v reálných podmínkách v ČR
- Podrobnosti
- Kategorie: Automobilový průmysl
Praha – Společnost KIA MOTORS CZECH oznamuje, že hybridní městský crossover Kia Niro HEV byl oficiálně zapsán do České knihy rekordů jako Nejúspornější hybrid v reálných podmínkách v ČR s průměrnou spotřebou 3,89 l/100 km.
Stalo se tak přesně 11 měsíců poté, co se Niro zapsalo do Guinnessovy knihy rekordů® jako nejúspornější vůz s hybridním pohonem, když přejelo napříč USA s rekordní průměrnou spotřebou 3,7 l/100 km. Niro tak znovu dokazuje, že dělá čest svému titulu Ekologické auto roku 2017 v České republice.
„Zápis crossoveru Niro do Guinnessovy knihy rekordů nám všem udělal na konci minulého roku velkou radost. Přemýšleli jsme však, nakolik se bude reálná spotřeba lišit v podmínkách, které mohou řidiče potkat v České republice. Ať už jde o specifický terén či povětrnostní podmínky. Postupně v nás proto uzrávala myšlenka vyzkoušet Niro v typickém českém podzimním počasí,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH. Pokus o vytvoření českého rekordu nakonec provedla nezávislá motoristická redakce Autoweb pod dohledem Agentury Dobrý den* a jejího oficiálního komisaře rekordů pana Tomáše Hrabánka ve dnech 28. - 30. října, tedy za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek při přechodu tlakové níže Herwart přes Českou republiku.
Během své cesty za českým rekordem a titulem Nejúspornější hybrid v reálných podmínkách v ČR ujel crossover Niro za 8:01 hodiny čisté jízdy celkem 493 kilometrů. Průměrná rychlost jízdy tak činila 61,5 km/h. Během své cesty Niro spotřebovalo 19,18 l paliva a při potřebě 3,89 l/100 km tak ustanovilo nový český rekord ve spotřebě paliva v reálných podmínkách mezi hybridními vozy. Při ceně paliva 31,20 Kč za litr urazil vůz celou vzdálenost s celkovými náklady ve výši 598,40 Kč. Celou trasu Praha – Krušovice – Loket – Karlovy Vary – Chomutov – Most – Litoměřice – Doksy – Dubá – Mělník – Praha tak Niro dokázalo ujet s náklady, které dosahovaly pouhé 1,20 Kč za ujetý kilometr.
Vozidlo nebylo před jízdou nijak upravováno a pro cestu byl použit standardní sériový vůz se standardní výbavou. Aby bylo Niro doopravdy testováno v reálných podmínkách, tvořili posádku dva lidé a jejich zavazadla. Celková hmotnost vozu tak přesahovala ormovanou provozní hmotnost přibližně o 130 kg. Během jízdy byly využívány všechny prvky přispívající k cestovnímu komfortu posádky jako topení, klimatizace pro odmlžování skel, nabíjení mobilních zařízení, audiosystém apod. Tlak v 16“ pneumatikách nebyl nijak upravován a činil předepsaných 2,5 baru.
30.11.2017
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Největší německý výrobce oceli Thyssenkrupp omezí…
Category: Firmy
Berlín - Průmyslový konglomerát Thyssenkrupp, který je největším německým producentem oceli, kvůli špatné situa…
Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 m…
Category: Energetika
Pardubice - Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 meziročně klesla o třetinu, zejména vlivem nižší p…
MOL podepsal novou smlouvu o přepravě ropy ropovod…
Category: Energetika
Záhřeb/Bratislava - Maďarská ropná společnost MOL, jejíž součástí je slovenská rafinerie Slovnaft, podepsala s…
Loni poprvé od roku 2010 klesla výroba nábytku v…
Category: Firmy
Praha - V loňském roce klesla v České republice poprvé od roku 2010 výroba nábytku, a to oproti roku 2022 o 1,3…
Mero dokončilo modernizaci ropovodu IKL, pokračuje…
Category: Energetika
Praha - Státní společnost Mero letos dokončila modernizaci ropovodu IKL, kterým teče do Česka ropa z německého…
Připojte se: