1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Rekordní dodávky vozů i finanční výsledky

Skoda logo2Rekordní rok 2015 - ŠKODA AUTO podruhé za sebou dodala zákazníkům v jednom roce celosvětově více než 1 milion vozů.
 

ŠKODA AUTO v roce 2015 dosáhla nových rekordních hodnot celosvětových prodejů i finančních výsledků. Dodávky vozů zákazníkům vzrostly o 1,8 procenta na 1 055 500 vozů (2014: 1 037 200). Tržby vzrostly o 6,2 procenta na novou rekordní hodnotu 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur), provozní výsledek vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur). V roce 2016 chce česká automobilka dále růst. Růstové impulsy by měly zajistit zejména plánované modely kategorie SUV.

„Rok 2015 byl pro značku ŠKODA dobrým rokem. I přes náročné podmínky na trzích automobilka v minulém roce udržela svůj kurz a dosáhla nových rekordních výsledků prodeje, tržeb i hospodářského výsledku,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „To ukazuje, že ŠKODA AUTO dosáhla nové výkonnostní úrovně. Náš úspěch je trvale udržitelný.“ S ohledem na aktuální rok Maier dodává: „Automobilový průmysl stojí před velkými výzvami. ŠKODA bude v tomto prostředí v roce 2016 nadále sledovat růstový kurz a bude v rámci Strategie 2025 investovat do budoucnosti značky. V centru pozornosti přitom jsou nové alternativní automobilové koncepce, digitalizace individuální mobility s novými nabídkami pro naše zákazníky a rozšíření palety vozů kategorie SUV.“ ŠKODA na podzim představí mj. nové, větší SUV a tím posílí svou pozici v tomto důležitém segmentu.

Nových rekordních hodnot dosáhla společnost ŠKODA AUTO v roce 2015 také v oblasti tržeb a hospodářského výsledku. Tržby vzrostly na 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur) a o 6,2 procenta překonaly výsledek dosavadního rekordního roku 2014. Provozní výsledek vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur), což představuje 7,3 procent tržeb (2014: 7,0 procent).

„K ziskovému růstu přispěly zvýšené prodeje vozů, lepší mix prodávaných modelových verzí a optimalizované náklady,“ říká Winfried Krause, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast financí.

Zisk před zdaněním vzrostl o 9,2 procent na 846 milionů eur (2014: 775 milionů eur). Zisk po zdanění v roce 2015 činil 708 milionů eur (2014: 665 milionů eur), což je o 6,5 procenta více než v minulém roce. Investice v roce 2015 dosáhly výše 591 milionů eur (2014: 698 milionů eur).

V roce 2015 dodala značka ŠKODA svým zákazníkům na celém světě celkem 1 055 500 vozů, což je nová rekordní hodnota. Ve srovnání s rokem 2014 (1 037 200 dodávek zákazníkům) to představuje nárůst o 18 300 vozů nebo o 1,8 procenta.

Rok 2015 byl pro značku ŠKODA opět ve znamení největší modelové ofenzívy všech dob. Vrcholem bylo uvedení nové generace modelu ŠKODA Superb na trh. Svými rozměry a nabídkou prostoru se Superb posunul k horní hranici automobilové střední třídy. Vedle známých předností vozů značky ŠKODA, mezi něž patří funkčnost, prostornost a přiměřená cena, nyní Superb boduje také svým designem a technikou a představuje tím začátek nové éry značky ŠKODA.

„Úspěch značky ŠKODA v roce 2015 je výsledkem pěkného týmového výkonu. Tímto děkujeme všem zaměstnancům. Poděkování patří také Odborům KOVO, které opět konstruktivně přispívaly k rozvoji společnosti v roce 2015,“ zdůraznil Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast řízení lidských zdrojů.

Také na počátku roku 2016 značka pokračuje s nezměněnou dynamikou. Do konce února 2016 vzrostly celosvětové prodeje společnosti ŠKODA AUTO o 4,5 procenta na 170 300 vozů. To představuje novou rekordní hodnotu za první dva měsíce roku.

S další fází rozšiřování modelové palety vyšle ŠKODA v příštích měsících další výrazné signály. Na počátku března 2016 měla na autosalonu v Ženevě svou světovou premiéru designová studie SUV ŠKODA VisionS. Kromě budoucího designového jazyka vozů kategorie SUV je VisionS také ukázkou nejdůležitějších technologií, jimiž se ŠKODA v příštích letech bude intenzivně zabývat. Těžištěm těchto technologií je elektromobilita, konektivita a asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu.

Studie představuje počátek SUV-ofenzívy značky ŠKODA. Automobilka v následujících letech s novými produkty posílí svou pozici v důležitém segmentu vozů SUV. Již na podzim letošního roku značka představí na autosalonu v Paříži nový velký sériový vůz kategorie SUV.

Skupina ŠKODA AUTO v číslech:

​2015  ​2014  ​ Změna v %
​Dodávky zákazníkům   ​tis. vozů   ​1 056  ​1 037  ​+1,8
​Dodávky zákazníkům bez Číny   ​tis. vozů   ​774  ​756  ​+2,4
​Výroba * ​tis. vozů   ​1 037  ​1 050  ​-1,2
​Výroba bez Číny **   ​tis. vozů   ​752  ​748  ​+0,5
​Odbyt   ​tis. vozů   ​800  ​796  ​+0,5
​Počet zaměstnanců***   ​osob   ​26 646  ​25 889  ​+2,9
​Tržby   ​mil. EUR   ​12 486  ​11 758  ​+6,2
​Provozní výsledek   ​mil. EUR   ​915 ​ 817  ​+12,0
​Provozní výsledek
v % z obratu  
​%   ​+7,3 ​+7,0 ​ -
​Zisk před zdaněním   ​mil. EUR   ​846  ​775  ​+9,2
​Zisk po zdanění   ​mil. EUR   ​708  ​665  ​+6,5
​Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) ​mil. EUR   ​591  ​698  ​ -15,3


* značka ŠKODA celosvětově
** zahrnuje produkci Skupiny ŠKODA AUTO značky ŠKODA, bez výroby v Číně, Bratislavě/Slovensko a Pune/Indie, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, Audi a VW
*** Počet zaměstnanců bez agenturního personálu, včetně učňů

31.03.2016

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...