Šéf automobilky Stellantis varoval před dalším zavíráním závodů
- Podrobnosti
- Kategorie: Automobilový průmysl
Las Vegas (USA) - Pokud vysoké ceny elektromobilů způsobí, že automobilový trh klesne z úrovně před pandemií, bude nutné zavřít další závody na výrobu aut. Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas to novinářům řekl šéf nadnárodní automobilové společnosti Stellantis Carlos Tavares.
Upozornil, že společnost se potýká s vyšší inflací a s náklady na elektrifikaci.
Pokud automobilka nebude optimalizovat nákladovou strukturu, nemůže absorbovat dodatečné náklady na elektrifikaci, což může způsobit růst cen aut a vést ke zmenšení trhu, řekl Tavares. "Pokud se trh zmenší, nebudeme potřebovat tolik továren. Pak také budeme muset učinit některá neoblíbená rozhodnutí," řekl.
Šéf Stellantisu dodal, že automobilový průmysl musí absorbovat o 40 procent vyšší náklady na elektromobily. Rostoucí náklady spojené s elektrifikací automobilového trhu označil za nejvýznamnější problém, který ovlivňuje automobilový průmysl.
Stellantis má sídlo v Nizozemsku a minulý měsíc firma oznámila, že od 28. února zatím na dobu neurčitou přeruší provoz továrny na výrobu Jeepů v americkém státě Illinois. Bude také muset propouštět. Pokud se poptávka po autech opět zvýší, mohl by Stellantis rozhodnutí o budoucnosti závodu upravit, dodal Tavares.
Automobilky pociťují tlak inflace, která brzdí některé kupující, i když situace na trhu s polovodiči, kterých bylo od pandemie nemoci covid-19 nedostatek, se začala zlepšovat. Prostředí vyšších úrokových sazeb, vysoké inflace a dalších ekonomických problémů začalo mít dopad na výrobce po celém světě, uvedla agentura Reuters.
Stellantis nemá jinou možnost než pokračovat ve snižování fixních, variabilních a distribučních nákladů, aby si udržel konkurenceschopnost a elektromobily se staly dostupnější pro střední třídu, řekl Tavares. Pokud by firma přestala pracovat na nákladech, do tří let by byla v problémech.
Stellantis také podle Tavarese uvažuje o zastavení výroby aut v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě. Stellantis pokračuje v jednáních se svým čínským partnerem pro automobily Peugeot a Citroën. Setrvání v Číně s velkým objemem aktiv by představovalo velké riziko v případě eskalace geopolitického napětí se západním světem.
Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
12.01.2023 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Pololetní zisk čínského výrobce elektromobilů BYD…
Category: Automobilový průmysl
Peking - Největší čínský výrobce elektromobilů BYD v prvním pololetí zvýšil čistý zisk meziročně o 24 procent n…
Výrobci munice Sellier & Bellot loni stouply tržby…
Category: Letecký a zbrojařský průmysl
Vlašim - Vlašimskému výrobci munice Sellier &&lot loni vzrostly tržby z prodeje výrobků a služeb na 6,7 mili…
U Mostu se začala stavět spalovna odpadu, ročně en…
Category: Energetika
Most - V Komořanech u Mostu se začala stavět spalovna odpadu. Roční kapacita zařízení pro energetické využití o…
Německo investuje 400 milionů eur do záchrany lodě…
Category: Doprava
Berlín - Německá spolková vláda spolu s vládou zemskou investují 400 milionů eur (deset miliard Kč) do záchrany…
Hyundai kvůli slabšímu zájmu o elektromobily zdvoj…
Category: Automobilový průmysl
Soul - Jihokorejská automobilka Hyundai Motor zdvojnásobí nabídku hybridních modelů. Chce tak čelit zpomalení c…
Připojte se: