1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

ŠKODA AUTO zvýšila tržby, dodávky zákazníkům i provozní výsledek

Skoda logo2Mladá Boleslav – S nejlepším prvním čtvrtletím ve své 122leté historii ŠKODA AUTO zvýraznila svůj růstový kurs. Nikdy předtím nedosáhla česká automobilka v době od ledna do března vyšších tržeb, dodávek zákazníkům a provozního výsledku.

Automobilka dodala zákazníkům na celém světě 283 500 vozů (+2,5 %). Tržby ve stejném období vzrostly o 28,3 % na 4,3 miliardy eur. Provozní výsledek zvýšila ŠKODA AUTO o 31,7 % na 415 milionů eur.

​„Společnosti ŠKODA AUTO se v prvních třech měsících roku dařilo a nyní je na stabilním růstovém kursu. Avšak automobilový rok 2017 je nadále náročný. Volatilní vývoj na některých trzích a tvrdé konkurenční prostředí vyžadují nejvyšší opatrnost,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier a dodává: „Strategií 2025 se ŠKODA připravuje na společenské a technologické změny v automobilovém odvětví. Nedávno představená studie elektromobilu VISION E ukázala, jak aktivně se ŠKODA AUTO podílí na spoluutváření individuální mobility budoucnosti.“ 

Tržby společnosti ŠKODA AUTO v období od ledna do března 2017 vzrostly o 28,3 % na 4,334 miliardy eur (první čtvrtletí 2016: 3,379 miliard eur). Provozní výsledek vzrostl o 31,7 % na 415 milionů eur (první čtvrtletí 2016: 315 milionů eur). Rentabilita tržeb (Return on Sales) vzrostla ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 0,3 procentního bodu a činí aktuálně 9,6 %.

„Navzdory náročnému tržnímu prostředí a vysoké volatilitě směnných kurzů dosáhla ŠKODA AUTO i v prvním čtvrtletí velmi dobrých výsledků. Vyšší ziskovost vyplývá zejména z pozitivních efektů modelového mixu, růstu celkových prodejů a také z pozitivního vlivu směnných kurzů,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO, zodpovědný za oblast financí a IT Klaus-Dieter Schürmann. „Těžíme nadále z naší finanční síly. S ohledem na částečně nevypočitatelný vývoj v některých regionech je nyní důležitější, než kdykoliv dříve, pracovat se zaměřením na náklady,“ dodává Schürmann.

Co se týče jednotlivých modelových řad, dosahuje nadprůměrného růstu vlajková loď značky, vůz ŠKODA SUPERB, malý vůz FABIA a také kompaktní model RAPID. Od ledna do března si SUPERB oproti prvnímu čtvrtletí minulého roku polepšil o 18,9 % na 38 300 prodaných vozů. I model FABIA dosáhl v prvním čtvrtletí výrazného růstu (54 600 vozů; +10,2 %). Pozitivně se v prvním čtvrtletí 2017 vyvíjel i model RAPID s 51 800 vozy dodanými zákazníkům (+6,8 %).

V rámci své Strategie 2025 ŠKODA dále důsledně pracuje na dalším růstu značky a současně se připravuje na převratné technologické a společenské změny v automobilovém průmyslu. Hlavními tématy této strategie jsou rozšiřování modelové palety, a to zejména v segmentu SUV, elektrifikace modelové palety značky, další internacionalizace značky i rozvoj nových ucelených digitálních řešení mobility.

10.05.2017

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...