1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Zisk automobilky Ferrari v prvním čtvrtletí stoupl o pět procent

ferrari-logoMilán - Italskému výrobci luxusních sportovních vozů Ferrari vzrostl v prvním čtvrtletí čistý zisk o pět procent na 57 milionů eur (1,6 miliardy Kč). Tržby se zvýšily o 12,5 procenta na 620 milionů eur, uvedla agentura ANSA.

Tržby firmy vzrostly navzdory poklesu prodeje aut. Celkem firmy prodala 1699 vozů, o šest procent méně než loni. Za celý letošní rok chce firma vyrobit necelých 7000 vozů. Loni automobilce klesl prodej o pět procent na 6922 aut. Firma záměrně omezila počet dodaných automobilů, aby udržela exkluzivní status značky a zvýšila hodnotu svých vozů.

Největším trhem Ferrari jsou Spojené státy. Prodej zde stoupl o osm procent. V Británii, která je největším evropským trhem automobilky, prodej stoupl o tři procenta. V Japonsku se prodej více než zdvojnásobil a Itálie začíná opět růst.

Ferrari patří italské automobilové skupině Fiat. Podle posledního žebříčku společnosti Brand Finance je Ferrari nejsilnější značkou světa. Síla značky se odvozuje od ziskové marže, průměrného výnosu na zákazníka, marketingových a reklamních výdajů a kvalitativních ukazatelů, jako jsou vliv značky a věrnost zákazníků.

28.05.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...