České dráhy chtějí koupit čtyři lokomotivy Taurus
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
České dráhy jednají o koupi čtyř vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Taurus, které v současné době využívá jiný železniční dopravce.
Jsou vybavené pro potřeby osobní dopravy, mají evropský zabezpečovač ETCS a schválené jsou pro provoz na území České republiky i v okolních státech. Záměr pořídit tato vozidla schválilo představenstvo a včera také Dozorčí rada společnosti.
„Zapadá to do naší strategie obnovy vozidlového parku, kdy nakupujeme nejmodernější osobní vozy pro dálkovou dopravu na rychlost 230 km/h a potřebujeme také odpovídající hnací vozidla. Posilujeme tím svou pozici v mezinárodní dálkové dopravě. Zásadní investice do rozvoje infrastruktury a s tím související zvýšení rychlosti a zavedení jednotného evropského zabezpečovače plánuje i Česká republika. Proto bychom rádi využili možnost výhodně pořídit tato vozidla pro rychlost 230 km/h, která již jsou vybavena palubní částí ETCS,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik a dodává: „Taurusy splňují naše budoucí požadavky na lokomotivy pro dálkovou mezistátní dopravu, mohou tak zároveň být záložním řešením pro nové vlaky, které mají jezdit rychlostí 230 km/h například do Německa.“
„S jejich případným nasazením počítáme na dálkové lince Ex4 z Bohumína přes Ostravu a Břeclav až do rakouské Vídně, respektive Grazu. Lokomotivy by tak doplnily na této trase dvě vozidla stejného typu, která jsme pořídili již v srpnu 2019. Jednoznačnou výhodou je, že tato vozidla už mají přechodnost do zahraničí, a u mezistátních spojů proto nebude nutné měnit na hranicích lokomotivu v čele vlaku. Tento fakt z provozního pohledu eliminuje riziko možného prodloužení jízdních dob. Předpokládáme, že v průběhu následujících měsíců by mohlo dojít k podpisu kupní smlouvy a dodání vozidel,“ uzavírá člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.
Všechny čtyři vícesystémové elektrické lokomotivy řady 1216 Taurus (ES64U4) by ČD převzaly schválené pro provoz v České republice, Rakousku, Německu a Maďarsku. Dvě lokomotivy je navíc možné provozovat i na území Slovenska. Vozidla jsou vybavena palubní částí ETCS a připravena na nasazení v osobní dopravě bez nutnosti dalších úprav. Jejich nejvyšší provozní rychlost je 230 km/h.
02.06.2021
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Největší německý výrobce oceli Thyssenkrupp omezí…
Category: Firmy
Berlín - Průmyslový konglomerát Thyssenkrupp, který je největším německým producentem oceli, kvůli špatné situa…
Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 m…
Category: Energetika
Pardubice - Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 meziročně klesla o třetinu, zejména vlivem nižší p…
MOL podepsal novou smlouvu o přepravě ropy ropovod…
Category: Energetika
Záhřeb/Bratislava - Maďarská ropná společnost MOL, jejíž součástí je slovenská rafinerie Slovnaft, podepsala s…
Loni poprvé od roku 2010 klesla výroba nábytku v…
Category: Firmy
Praha - V loňském roce klesla v České republice poprvé od roku 2010 výroba nábytku, a to oproti roku 2022 o 1,3…
Mero dokončilo modernizaci ropovodu IKL, pokračuje…
Category: Energetika
Praha - Státní společnost Mero letos dokončila modernizaci ropovodu IKL, kterým teče do Česka ropa z německého…
Připojte se: