1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Dopravní podnik v Brně rozšířil kapacitu vozovny v Pisárkách a dostavěl smyčku

dopravni podnik Brno21Brno - Brněnský dopravní podnik dokončil další etapu modernizace tramvajové vozovny v Pisárkách. Za 678 milionů korun postavil novou vratnou smyčku a také výrazně rozšířil prostor pro odstavování tramvají, kterých se nyní vejde do vozovny 200 místo dosavadních 150.

Díky tomu je podnik připravený na případné budoucí rozšíření tramvajového provozu. Zároveň je vozovna nově vybavena automatickým stavěním výhybek, řekl dnes novinářům generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Postupná přestavba zařadila vozovnu mezi nejmodernější v republice. Dopravní podnik zažádal o evropské dotace, které by mohly pokrýt až 81 procent nákladů. "Automatické stavění výhybek na každou z 25 odstavných kolejí je v Česku ojedinělá záležitost a výrazně to zjednoduší práci ve vozovně. Stavěč už nebude muset vybíhat ručně přestavovat výhybky. Máme nedostatek posunovačů, takže nám to pomůže řešit i tyto problémy," řekl Havránek.

Díky vratné smyčce, která v budoucnu poslouží i jako zastávka pro obsluhu multifunkční haly, už také tramvaje nebudou muset jezdit do vozovny z Bystrce závlekem přes Mendlovo náměstí a budou moct vjet přímo z trati do haly denního ošetření a očisty. Návštěvníkům haly by měla zastávka ve smyčce sloužit od roku 2026, kdy město plánuje dokončení stavby.

Podnik má v plánu v budoucnu ještě další dvě etapy modernizace vozovny, a to kompletní zastřešení odstavného stání a také stavbu, která odstíní hluk a světlo směrem k ulici Hlinky. Nyní však řeší naléhavější problémy kvůli stavu komínské vozovny, v níž nelze od června využívat druhé nadzemní podlaží pro parkování trolejbusů. Část trolejbusů se tak přesunula to Slatiny a část do Husovic a vozovna funguje v dlouhodobém provizorním provozu. V září by měl dopravní podnik předat městu strategii, jak by postupoval v modernizaci vozoven.

"Problém je složitější, protože projekt na opravu komínské vozovny, který je starý pět let, nelze použít. Budeme asi muset zadat nový projekt, ovšem na novou vozovnu, ne na rekonstrukci. Ale bez komínské vozovny se neobejdeme, takže je potřeba modernizovat vozovnu ve Slatině, kde se počítá s trolejbusy, a pak můžeme stavět v Komíně. Na oba projekty jsou ovšem potřeba dvě miliardy korun," vysvětlil obtížnou situaci Havránek. Je tedy zřejmé, že v provizorním stavu zůstane komínská vozovna ještě dlouho. "Činí nám to provozní potíže, ale zvládáme je," řekl Havránek.

02.10.2024 Zdroj: ČTK

 

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...