Elektromobilita pronikla i do flotily DB Schenker
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Praha - Elektromobilita se v dnešní době dostává nejen do běžného provozu, ale i do firemních flotil, a logistická společnost DB Schenker není výjimkou.
Nedávno převzala pět vozů Fuso eCanter od automobilky Daimler, které se nyní využívají pro koncové doručování v Berlíně, Frankfurtu nad Mohanem a ve Stuttgartu. DB Schenker je jednou z prvních logistických společností, která v provozu testuje elektrické nákladní vozy hned v několika evropských městech.
Podmínky měst se liší
Při testování e-kamionů se potvrdilo očekávání, že v různých evropských městech se podmínky pro logistiku velmi odlišují.
V Berlíně je potřeba počítat s velkou rozlohou metropole a také faktem, že do města proudí mnohem více zboží než opačným směrem. Navzdory tomu zde probíhají testy těchto rozvozových elektromobilů, a to i ve smíšených flotilách s naftovými vozy.
Pro Paříž jsou typické úzké ulice, které komplikují manévrování velkým e-kamionům. Přesto se zde používají pro doručení lehčích zásilek a zboží na trasách s 10 až 12 zastávkami denně.
V německém Frankfurtu nad Mohanem je výzvou pro elektromobilitu vzdálenost. Jelikož se eCantery testují na trasách v padesátikilometrovém okolí Frankfurtu, musí řidič správně využít jeho stokilometrový dojezd. Od března tyto vozy denně přepravují přibližně 1 500 zásilek.
Mezinárodní srovnání
V budoucnu bude nutné zvážit, jak přizpůsobit celkovou strategii pro elektromobilitu místním podmínkám. Například v Japonsku je distribuční koncepce nastavena zcela odlišně oproti Německu. V Japonsku dominují 3,5 tunové nákladní vozy, protože města jsou mnohem větší a silnice užší. Tyto faktory nahrávají dobře ovladatelným vozidlům, jako jsou i ta elektricky poháněná. Elektromobily by tak mohly být ideální – obzvlášť když se v Asii pro doručování zboží využívají už několik let.
Testování vozů eCanter DB Schenker pomáhá na cestě k bezemisní citylogistice ve městech a jejich okolí a také k tomu, aby se společnost DB Schenker stala předním udržitelným poskytovatelem logistických služeb. Elektromobilita v městském provozu s distribucí do kamenných obchodů a koncovým zákazníkům představuje pro DB Schenker obrovskou výzvu. Ve Frankfurtu už se počet denních doručení pohybuje mezi 100-150, což je vzrůstající trend.
Zkušební e-kamion: Fuso eCanter
Fuso eCanter je 7,5 tunový elektrický nákladní vůz s dojezdem nejméně 100 km, který bez velkých problémů zvládá distribuci zboží po městě. Vozidla se obvykle nabíjí přes noc pomocí standardních nabíječek a díky rychlonabíječkám mohou být za 90 minut připravena k dalšímu provozu. Protože požadavky na elektromobily jsou obvykle velmi specifické, výrobci elektrických vozidel je často testují společně se svými zákazníky – zaměřují se zejména na dojezdy vozidel, požadavky na infrastrukturu, systém nabíjení nebo servisní kapacity.
11.03.2020
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Ruské hliníkárenské společnosti Rusal loni kvůli n…
Category: Firmy
Moskva - Ruské hliníkárenské společnosti Rusal v loňském roce klesl čistý zisk o 84 procent na 282 milionů dola…
Solární elektrárny mají málo místa, stávají se tak…
Category: Energetika
New York - Podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) bude elektřina ze slunce v příštích několika desetiletí…
Siemensu v ČR stoupl čistý zisk o osm procent na v…
Category: Strojírenství
Praha - Strojírenské společnosti Siemens v Česku stoupl ve finančním roce končícím 30. září 2023 čistý zisk mez…
V letošním roce by navzdory lednu stavební produkc…
Category: Stavebnictví
Praha - Meziroční propad lednové stavební produkce o 5,9 procenta, o kterém dnes informoval Český statistický ú…
Indie sníží clo na elektromobily od těch výrobců,…
Category: Automobilový průmysl
Dillí - Indie sníží dovozní clo na elektromobily od těch výrobců, kteří v zemi investují nejméně 500 milionů do…
Připojte se: