Letecké a námořní přepravy trpí nedostatkem kapacit
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Letecké přepravy trpí nedostatkem kapacit, zejména z důvodu chybějících takzvaných pasažérských letů. Největším problémem v letecké dopravě je nedostatečná kapacita, což se na trhu globálně projevuje v růstu cen přeprav.
Situace není příznivá ani v přepravách námořních, které jsou také ovlivněny důsledky pandemie. Kolem poloviny roku se očekává zlepšení této situace, mělo by totiž dojít ke spuštění většího počtu obřích lodí několika rejdařů. Tím se navýší přepravní kapacity, hlavně na trase mezi Čínou a Evropou.
Je otázkou, zda a jak přesně se toto navýšení počtu lodí projeví z hlediska tlaku na cenu. Otázkou také zůstává, jak budou s, tak velkým objemem pracovat přístavy, tedy to, jestli budou schopny zboží pružně odbavovat. „Může se stát, že se sice zlepší situace s kapacitou na lodích, ale na druhou stranu se bude zboží hromadit v přístavech, kde tak nebude docházet ke včasnému odbavování kontejnerů,“ říká Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC.
Problémy jsou i v letecké přepravě: vloni docházelo k uzavírání letišť nebo omezování odbavování z důvodu nakaženého personálu. „Pociťujeme velký propad objemů leteckých přeprav. Na druhou stranu dochází k přepravám produktů, které se dříve v takových množstvích nepřevážely. Jde o ochranné prostředky – roušky a respirátory, také o ochranné obleky. V současné době se hodně vozí také antigenní testy. Ani přesto ale v leteckých přepravách nedosahujeme objemů, které jsme měli před pandemií,“ uvádí Vít Votroubek, generální ředitel společnosti PST CLC.
Firmy se teď musí vyrovnávat s výrazně vyšší pracností zakázek. „V rámci přeprav je nutné řešit spoustu problémů, což zabírá více času než dříve. Kvůli tomu je jeden pracovník schopen zpracovat menší počet přeprav než v minulosti. Problém je totiž v tom, že nic není tak, jak je naplánováno. Vše se v průběhu času mění. Zásilky se musí sledovat, je nutné informovat zákazníky, pře objednávat kapacity a podobně,“ specifikuje Jan Bláha.
21.01.2022
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Největší německý výrobce oceli Thyssenkrupp omezí…
Category: Firmy
Berlín - Průmyslový konglomerát Thyssenkrupp, který je největším německým producentem oceli, kvůli špatné situa…
Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 m…
Category: Energetika
Pardubice - Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 meziročně klesla o třetinu, zejména vlivem nižší p…
MOL podepsal novou smlouvu o přepravě ropy ropovod…
Category: Energetika
Záhřeb/Bratislava - Maďarská ropná společnost MOL, jejíž součástí je slovenská rafinerie Slovnaft, podepsala s…
Loni poprvé od roku 2010 klesla výroba nábytku v…
Category: Firmy
Praha - V loňském roce klesla v České republice poprvé od roku 2010 výroba nábytku, a to oproti roku 2022 o 1,3…
Mero dokončilo modernizaci ropovodu IKL, pokračuje…
Category: Energetika
Praha - Státní společnost Mero letos dokončila modernizaci ropovodu IKL, kterým teče do Česka ropa z německého…
Připojte se: