Modernizace trati z Plzně do Domažlic na státní hranici začne v půlce roku 2025
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Plzeň - Modernizace silně frekventované železniční trati z Plzně do Domažlic na státní hranici s Německem začne v polovině příštího roku. Státní Správa železnic (SŽ) teď hledá dodavatele rekonstrukce a elektrizace prvního úseku z Plzně do Nýřan o délce 12,3 kilometru.
Předpokládané náklady stavby, která potrvá dva roky, dosahují 5,5 miliardy korun, řekl dnes ČTK mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
"Modernizace odstartuje už v polovině příštího roku," uvedl. Rekonstrukcí prvního úseku se podle něj zlepší hlavně cestování v příměstských vlacích, které zrychlí díky rekonstrukci a elektrizaci trati až na 100 kilometrů v hodině. Cestující budou mít pohodlnější nástup a výstup ve stanicích Vejprnice a Nýřany a na zastávce Tlučná, příchod k vlakům bude bezbariérový. "V rámci stavby také vznikne základ pro navazující dvoukolejnou elektrifikovanou trať Plzeň - Stod s rychlostí 200 kilometrů v hodině," řekl.
Vyšší bezpečnost provozu na trati, která je součástí mezinárodní linie z Prahy na Mnichov, zajistí nejen evropský zabezpečovací systém ETCS, ale také zrušení jednoho přejezdu a jednoho přechodu, které nahradí podchody. Zlepší se také obsluha velkého kontejnerového terminálu v Nýřanech. "Prodloužení stanic pak umožní provoz nákladních vlaků o délce až 740 metrů," uvedl Gavenda.
Předpokládané celkové náklady první stavby podle něj dosahují 5,5 miliardy. Modernizaci spolufinancuje Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF) pro léta 2021 až 2027, řekl mluvčí.
Při stavbě se počítá s několikaměsíční výlukou provozu z Plzně-Jižního Předměstí do Nýřan. Po ukončení první etapy zhruba od druhé poloviny roku 2026 chce SŽ modernizovat další úsek z Nýřan do Chotěšova. Zároveň má v plánu opravit i elektrifikovat vedlejší lokální trať z Nýřan do Heřmanovy Huti. Na obou bude evropský zabezpečovač ETCS.
SŽ by pak mohla už koncem příštího roku zahájit zhruba tříletou stavbu nové 21 kilometrů dlouhé dvojkolejné elektrifikované železniční trati z Plzně do Stodu. Povede od okraje Plzně, vyhne se obcím a vlaky tam budou jezdit až 200 kilometrů za hodinu. Modernizace celého ramene z Plzně přes Domažlice k hranici s Německem, která má výrazně zrychlit cestu do Mnichova, bude stát desítky miliard korun.
Úsek z Plzně přes Domažlice ke státní hranici je podle generálního ředitele SŽ Jiřího Svobody rozdělený na čtyři stavby, které už se projektují na rychlost vlaků až 200 kilometrů v hodině, a to všude tam, kde to bude možné. "Pouze první úsek z Plzně do Stoda bude v nové stopě, pak už se vracíme do té původní," řekl. Stavby navazujících úseků budou pokračovat až po etapě Plzeň - Stod, ale aktivně se projektují. Česko stále dojednává s Němci, aby šli české stavbě naproti ze své strany.
08.01.2025 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Stavebnictví v Ústeckém kraji loni meziročně klesl…
Category: Stavebnictví

Ústí nad Labem - Stavebnictví v Ústeckém kraji loni meziročně kleslo. Výraznější byl propad u bytové výstavby,…
Čepro v loňském roce zvýšilo svůj provozní zisk na…
Category: Energetika

Praha - Státní distributor paliv Čepro loni zaznamenal provozní zisk před zdaněním více než 2,53 miliardy korun…
Firma Witte otevřela v Ostrově nový závod, celkově…
Category: Automobilový průmysl

Ostrov - Výrobce zámkových systémů pro automobilový průmysl Witte Automotive Czechia dnes slavnostně otevřel no…
V ČR jsou čtyři vodíkové stanice, ve většině zemí…
Category: Energetika

Praha - Česká republika má čtyři vodíkové stanice, dalších zhruba deset projektů je rozestavěných nebo se připr…
Výroba aut za leden a únor meziročně klesla o 11 p…
Category: Automobilový průmysl

Praha - Automobilky v Česku vyrobily v lednu a únoru 234.341 osobních aut. V porovnání se stejným obdobím loňsk…
Připojte se: