Nové investice AWT do infrastruktury podporují rozvoj ve strategických segmentech
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Mezinárodní dopravní skupina AWT, člen skupiny PKP CARGO, nadále pokračuje v modernizaci terminálu kombinované dopravy v Paskově.
Překladiště od května nově obsluhuje moderní intermodální překladač Hyster RS 46-33 IH, který zrychlí a zkvalitní provoz při překládce kontejnerů v terminálu. Zároveň skupina AWT v rámci třetí etapy modernizace rozšíří celkovou plochu terminálu Paskov o dalších 40 000 m2 a tím navýší jeho kapacitu o 2 400 TEU. Po dokončení této fáze modernizace bude mít překladiště celkovou rozlohu 71 000 m2 a kapacita se zdvojnásobí na 4 800 TEU.
Terminál v Paskově patří mezi nejvýznamnější otevřené překladiště kombinované dopravy ve střední Evropě. Je napojen na významné evropské přístavy jako jsou Hamburg, Rotterdam, Bremenhaven, Koper nebo Trieste a na důležité vnitrozemské dopravní uzly. Zároveň představuje důležitý překládkový uzel pro oblast automobilového průmyslu v Česku, na Slovensku a v jižním Polsku. V rámci skupiny PKP CARGO je i součástí 25 terminálů a logistických center v Polsku a do budoucna AWT plánuje jeho přímé napojení na polské přístavy Gdańsk a Gdynia nebo belgické Antverpy.
„Terminál v Paskově je naší velkou konkurenční výhodou v rámci poskytování služeb v oblasti kombinované dopravy. Má strategické umístění ve střední Evropě, je moderně a profesionálně řízený a těší se velké důvěře našich zákazníků. Spolu s PKP CARGO máme ambiciózní plány – chceme terminál zapojit do obsluhy Nové hedvábné stezky, polských přístavů a v neposlední řadě bude součástí logistického trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře, kde bude hlavním hubem na jeho jižní straně,“ řekl Zbigniew Klepacki, generální ředitel skupiny AWT.
Všechny tyto ambiciózní plány vyžadují i nové investice a modernizaci terminálu. Na začátku května získala AWT do dlouhodobého pronájmu nový překladač Hyster, který tak doplňuje současný vozový park překladiště. „Stroj je schopný manipulovat návěsy, výměnné nástavby nebo ISO kontejnery, a to ve třech řadách až do výšky pěti kontejnerů a do hmotnosti 46 tun,“ uvedl Michal Kubíček, ředitel terminálu Paskov.
Intermodální manipulátor RS 46-33 IH je vybaven nejmodernějšími technologiemi a bezpečnostními systémy a dosahuje až 25 procentní úspory paliva bez úbytku výkonu v porovnání s motory předchozích řad. Nový překladač má k dispozici i Load Moment Control System, který mimo jiné zobrazuje hmotnost, vyložení a výšku břemene. Mezi další moderní prvky výbavy patří také automatický mazací systém či kamera pro zobrazení prostoru za vozíkem a kamera na rameni výložníku.
„Neustálým rozvojem terminálu a inovacemi se snažíme našim zákazníkům poskytovat ještě rychlejší a kvalitnější služby. V současné době se intenzivně připravujeme na další etapu modernizace paskovského terminálu,“ dodal Michal Kubíček.
V rámci první a druhé etapy, které proběhly v letech 2011 a 2012, došlo k postupnému rozšíření plochy a kapacity až na současných 2 400 TEU, zpevnění manipulační plochy a prodloužení stávajících kolejí. Obě modernizace terminálu si vyžádaly investice ve výši 180 mil. korun. V rámci třetí etapy modernizace AWT plánuje do roku 2018 terminál rozšířit o dalších 40 000 m2 a jeho kapacita se tím zdvojnásobí. Budou zde vybudovány dvě nové koleje, každá v délce 350 metrů, parkovací plocha pro 40 tahačů, napojení pro chladící kontejnery, speciální místo pro kontejnery s nebezpečným zbožím a samozřejmě toto rozšíření plochy a poskytovaných služeb si vyžádá výstavbu nového moderního řídícího střediska pro dispečink. Během této etapy má AWT v plánu investovat do terminálu dalších 100 mil. korun.
V rámci dlouhodobé strategie AWT je cílem postupně snižovat závislost na přepravách tuhých paliv, hledat nové trhy a zvyšovat podíl zejména v segmentech automotive nebo intermodal. „Kombinovaná doprava je nejperspektivnější částí trhu, která zaručuje diverzifikaci příjmů AWT a rozšíření klientské báze. Intermodal představuje v současné době přibližně 10 procent přepravy AWT. Investice do překládkové infrastruktury, využití spolupráce s PKP CARGO a expanze naší nabídky na trhy států střední a jižní Evropy umožní růst podílu tohoto segmentu v následujících letech,“ dodal Zbigniew Klepacki.
09.06.2016
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Největší německý výrobce oceli Thyssenkrupp omezí…
Category: Firmy
Berlín - Průmyslový konglomerát Thyssenkrupp, který je největším německým producentem oceli, kvůli špatné situa…
Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 m…
Category: Energetika
Pardubice - Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 meziročně klesla o třetinu, zejména vlivem nižší p…
MOL podepsal novou smlouvu o přepravě ropy ropovod…
Category: Energetika
Záhřeb/Bratislava - Maďarská ropná společnost MOL, jejíž součástí je slovenská rafinerie Slovnaft, podepsala s…
Loni poprvé od roku 2010 klesla výroba nábytku v…
Category: Firmy
Praha - V loňském roce klesla v České republice poprvé od roku 2010 výroba nábytku, a to oproti roku 2022 o 1,3…
Mero dokončilo modernizaci ropovodu IKL, pokračuje…
Category: Energetika
Praha - Státní společnost Mero letos dokončila modernizaci ropovodu IKL, kterým teče do Česka ropa z německého…
Připojte se: