1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Pražský dopravní podnik objednal trolejbusy pro elektrifikovanou linku 137

bus publicPraha - Pražský dopravní podnik (DPP) objednal na základě v lednu uzavřené smlouvy prvních sedm bateriových trolejbusů od turecké společnosti Bozankaya. Zaplatí za ně 96,3 milionu korun bez DPH a příští rok je nasadí na nyní elektrifikovanou linku 137, kde budou jezdit pod číslem 52.

ČTK to v tiskové zprávě sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková.

Turecká společnost vyhrála tendr na dodávku až 70 nízkopodlažních trolejbusů DPP za 1,099 miliardy korun bez DPH. Podnik s ní uzavřel pětiletou rámcovou smlouvu. Klimatizované trolejbusy budou podle dřívějších informací plně nízkopodlažní, dvounápravové a se třemi dvoukřídlými dveřmi. K sezení bude ve vozech 32 míst, kapacita se stojícími by měla stoupnout na 82 cestujících. Firma je má dodat do roka.

Součástí objednávky je podle mluvčí kromě vozů také šest sad hardware a software pro diagnostiku závad trolejbusů a jedna nabíječka. "Domovskou garáží vozidel budou Řepy, kde DPP v současnosti buduje až 37 venkovních dobíjecích stání pro trolejbusy současně s výstavbou infrastruktury pro elektrifikaci autobusové linky číslo 137," uvedla Řehková. Elektrifikovanou linku 137 mezi stanicemi Na Knížecí a U Waltrovky. plánuje podnik spustit 30. dubna příštího roku.

V Praze jezdí v tuto chvíli dvě trolejbusové linky, a to na letiště a z Palmovky do Miškovic. Kromě již budované linky 137 má DPP také stavební povolení pro elektrifikaci linky 176 z Karlova náměstí na Strahov a linky 131 z Bořislavky na Hradčanskou. Dále je v plánu například zavedení trolejbusů namísto autobusové linky 191, která jezdí z Na Knížecí na letiště, 201 z Nádraží Holešovice na Černý Most nebo linky 134 mezi Dvorci a Podolskou vodárnou.

Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední linka před loňským obnovením jezdila na Strahov a provoz ukončila na podzim roku 1972. Plný provoz první novodobé trolejbusové linky na Palmovce začal na počátku února loňského roku.

04.03.2025 Zdroj: ČTK

 

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...