Ředitelství silnic a dálnic má připraveno na zimní údržbu 200 sypačů a 648 řidičů
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Začátkem listopadu byla zahájena sezóna zimní údržby na dálnicích a silnicích I. třídy. Během letošní zimy se o průjezdné komunikace bude starat v rámci SSÚD ŘSD 770 našich zaměstnanců. Do připravených směn je zařazeno celkem 648 řidičů a 122 dispečerů.
Další kapacity, především pro údržbu silnic I. třídy, jsou na zimu v pohotovosti u dodavatelských firem.
ŘSD musí i při silném sněžení zajistit vlastními pracovníky průjezdnost více než 1 050 kilometrů dálnic v celé ČR. Údržbu mají na starosti jednotlivá střediska správy údržby dálnice (SSÚD). Na jedno SSÚD připadá přibližně 50 km dálnice. Zbývající úseky dálnic (cca 350 km) a silnice I. třídy udržují dodavatelské firmy na základě smluv uzavřených s ŘSD.
Kromě zaměstnanců jednotlivých SSÚD leží tento náročný úkol také na specializované technice. ŘSD má k dispozici celkem 200 sypačů. Připraveno je rovněž 48 universálních vozidel s různým technickým vybavením – při velké sněhové nadílce například přijdou ke slovu mohutné frézy, schopné zvládnout i ty největší závěje. Ve skladech SSÚD je připraveno téměř 46 tisíc tun soli a solného roztoku. K nakládání soli do sypačů je připraveno 46 nakladačů.
ŘSD má také na každém SSÚD provozuschopné centrum pro výrobu a distribuci solanky. Jednak roztoku vody a chloridu sodného, jednak roztoku vody a chloridu vápenatého. Zásoba posypových materiálů je vypočítána pro průměrnou zimu, v případě zvláště nepříznivého počasí je ještě možné sáhnout do nouzových rezerv.
Důležitým prvkem systému zimní údržby silnic jsou rovněž dispečerská pracoviště. Dispečeři na SSÚD mají ve většině případů k dispozici online obrazové údaje z dohledových kamer, informace o aktuálních hodnotách z meteorologických stanic, ale i ze snímačů umístěných přímo na vozovkách. Zaměstnanci center zároveň vyhodnocují krátkodobé, střednědobé, i liniové předpovědi ČHMÚ pro jednotlivé tahy. Součástí systému je i srážkový radar.
V souladu s legislativou ČR jsou dálnice a silnice I. třídy zařazeny do I. pořadí důležitosti při zajišťování sjízdnosti. Doba od zjištění vzniku závady ve sjízdnosti do doby výjezdu prvních mechanismů ke zmírnění této závady nesmí být v zimním období delší než 30 minut.
Pořadím důležitosti jsou současně stanoveny i lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti vozovek silnic
po výjezdu mechanismů:
do 2 hodin u dálnic
do 3 hodin u silnic I. třídy
Zimní údržbou se podle pořadí důležitosti zmírňují závady vznikající povětrnostními vlivy a podmínkami za zimních situací ve sjízdnosti komunikací.
02.12.2021
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Prazdroj zprovoznil automatickou třídicí linku na…
Category: Potravinářství

Plzeň - Plzeňský Prazdroj zprovoznil v závodě v Plzni automatickou třídicí linku na skleněné vratné lahve za 50…
Dodávky ropy z Itálie pokryjí potřeby ČR, Mero doh…
Category: Energetika

Nelahozeves - Dodávky ropy z Itálie pokryjí od roku 2025 potřeby České republiky, státní společnost Mero uzavře…
Ústí nad Labem prověři využití geotermální energie…
Category: Energetika

Ústí nad Labem - Ústí nad Labem prověří využití geotermální energie na území města. Práce vyjdou na dva miliony…
EPH získal další elektrárnu v Nizozemsku a polovin…
Category: Energetika

Praha - Energetický a průmyslový holding (EPH) podnikatele Daniela Křetínského získal plynovou elektrárnu MaasS…
Belgická ABEE hodlá postavit továrnu na baterie v…
Category: Automobilový průmysl

Skopje - Belgická společnost Avesta Battery and Energy Engineering (ABEE) podepsala se Severní Makedonií dohodu…
Připojte se: