Správa železnic připravuje modernizaci trati z Liberce na hranici s Polskem
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Hrádek nad Nisou - Modernizaci trati z Liberce až na hranici s Polskem včetně rekonstrukce stanic v Hrádku nad Nisou a Chrastavě na Liberecku připravuje Správa železnic. Projekt připravil tým železničních expertů a architektů společnosti AFRY CZ.
Nové řešení bude výrazně bezpečnější, zajišťující vyšší spolehlivost železnice, uvedl v tiskové zprávě zástupce hlavního inženýra projektu Petr Prousek.
Modernizací projde zhruba 22 kilometrů dlouhý úsek od Liberce až po hranici s Polskem. "Hlavním přínosem stavby bude úspora času při křižování vlaků, výrazné zlepšení nevyhovujícího stavu trati i stanic a zvýšení kultury cestování,“ doplnil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. U projektu se teď podle něj zpracovává dokumentace pro provádění stavby. Vypsání soutěže na zhotovitele a realizace se budou odvíjet od rozpočtových možností pro následující období.
Součástí stavby je nové zabezpečovací zařízení a příprava na jednotný celoevropský zabezpečovací systém ETCS, který by měl na trati fungovat od roku 2033. V Liberci vznikne nové regionální dispečerské pracoviště, ze kterého bude možné celou trať ovládat. Také stanice v Hrádku nad Nisou a Chrastavě čeká modernizace, přibudou nová ostrovní nástupiště, podchody a výtahy. Stanice budou plně bezbariérové, nádraží a jeho okolí projdou celkovou kultivací.
První vlak vyjel na železniční trať z Liberce přes Hrádek do německé Žitavy 1. prosince 1859, trať byla součástí Jiho-severoněmecké spojovací dráhy, která měla zajistit rychlou cestu z Německa přes Česko na jih do Vídně. Postavena byla jako jednokolejná, plány na její rozšíření o druhou kolej se nikdy nerealizovaly. Až do konce druhé světové války vedla trať jen českým a německým územím, po roce 1945 se ale malý úsek na východ od Lužické Nisy stal majetkem Polska.
Právě tento úsek v Polsku už léta brání rychlému spojení mezi Českem a Německem a samosprávy ze všech tří zemí usilují o modernizaci úseku a obnovení zastávky v Polsku. Zatím ale bez úspěchu. Zhruba 2,7 kilometru dlouhý úsek trati přes polské území je v tak špatném stavu, že tam vlaky musí jezdit maximálně 40kilometrovou rychlostí. "Usilujeme o to, aby byla modernizace úseku jedním z bodů připravovaných česko-polských jednání na vládní úrovni," řekl dnes ČTK liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).
25.05.2022 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Čína avizovala rychlejší povolování vývozu kovů vz…
Category: Hospodářství

Šanghaj - Čína je ochotna urychlit schvalování licencí pro vývoz kovů vzácných zemin do Evropské unie. Oznámilo…
Stavební firma OHLA ŽS měla loni tržby 10,6 miliar…
Category: Stavebnictví

Brno - Brněnská stavební společnost OHLA ŽS vykázala v loňském roce tržby ve výši 10,6 miliardy korun, zisk po…
Stavební produkce v dubnu pošesté v řadě meziročně…
Category: Stavebnictví

Praha - Stavební výroba v dubnu meziročně stoupla o 1,9 procenta, a zaznamenala tak šestý růst v řadě. V porovn…
Tržby Pražské strojírny loni meziročně stouply o 1…
Category: Strojírenství

Praha - Tržby firmy Pražská strojírna loni meziročně stouply o 18,3 milionu korun na 600,9 milionu. Zisk před z…
Slovenský výrobce elektřiny SE ze skupiny EPH dosá…
Category: Energetika

Bratislava - Největší výrobce elektřiny na Slovensku, společnost Slovenské elektrárne (SE), loni hospodařil s r…
Připojte se: