Správa železnic připravuje modernizaci trati z Liberce na hranici s Polskem
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Hrádek nad Nisou - Modernizaci trati z Liberce až na hranici s Polskem včetně rekonstrukce stanic v Hrádku nad Nisou a Chrastavě na Liberecku připravuje Správa železnic. Projekt připravil tým železničních expertů a architektů společnosti AFRY CZ.
Nové řešení bude výrazně bezpečnější, zajišťující vyšší spolehlivost železnice, uvedl v tiskové zprávě zástupce hlavního inženýra projektu Petr Prousek.
Modernizací projde zhruba 22 kilometrů dlouhý úsek od Liberce až po hranici s Polskem. "Hlavním přínosem stavby bude úspora času při křižování vlaků, výrazné zlepšení nevyhovujícího stavu trati i stanic a zvýšení kultury cestování,“ doplnil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. U projektu se teď podle něj zpracovává dokumentace pro provádění stavby. Vypsání soutěže na zhotovitele a realizace se budou odvíjet od rozpočtových možností pro následující období.
Součástí stavby je nové zabezpečovací zařízení a příprava na jednotný celoevropský zabezpečovací systém ETCS, který by měl na trati fungovat od roku 2033. V Liberci vznikne nové regionální dispečerské pracoviště, ze kterého bude možné celou trať ovládat. Také stanice v Hrádku nad Nisou a Chrastavě čeká modernizace, přibudou nová ostrovní nástupiště, podchody a výtahy. Stanice budou plně bezbariérové, nádraží a jeho okolí projdou celkovou kultivací.
První vlak vyjel na železniční trať z Liberce přes Hrádek do německé Žitavy 1. prosince 1859, trať byla součástí Jiho-severoněmecké spojovací dráhy, která měla zajistit rychlou cestu z Německa přes Česko na jih do Vídně. Postavena byla jako jednokolejná, plány na její rozšíření o druhou kolej se nikdy nerealizovaly. Až do konce druhé světové války vedla trať jen českým a německým územím, po roce 1945 se ale malý úsek na východ od Lužické Nisy stal majetkem Polska.
Právě tento úsek v Polsku už léta brání rychlému spojení mezi Českem a Německem a samosprávy ze všech tří zemí usilují o modernizaci úseku a obnovení zastávky v Polsku. Zatím ale bez úspěchu. Zhruba 2,7 kilometru dlouhý úsek trati přes polské území je v tak špatném stavu, že tam vlaky musí jezdit maximálně 40kilometrovou rychlostí. "Usilujeme o to, aby byla modernizace úseku jedním z bodů připravovaných česko-polských jednání na vládní úrovni," řekl dnes ČTK liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).
25.05.2022 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Pololetní zisk čínského výrobce elektromobilů BYD…
Category: Automobilový průmysl
Peking - Největší čínský výrobce elektromobilů BYD v prvním pololetí zvýšil čistý zisk meziročně o 24 procent n…
Výrobci munice Sellier & Bellot loni stouply tržby…
Category: Letecký a zbrojařský průmysl
Vlašim - Vlašimskému výrobci munice Sellier &&lot loni vzrostly tržby z prodeje výrobků a služeb na 6,7 mili…
U Mostu se začala stavět spalovna odpadu, ročně en…
Category: Energetika
Most - V Komořanech u Mostu se začala stavět spalovna odpadu. Roční kapacita zařízení pro energetické využití o…
Německo investuje 400 milionů eur do záchrany lodě…
Category: Doprava
Berlín - Německá spolková vláda spolu s vládou zemskou investují 400 milionů eur (deset miliard Kč) do záchrany…
Hyundai kvůli slabšímu zájmu o elektromobily zdvoj…
Category: Automobilový průmysl
Soul - Jihokorejská automobilka Hyundai Motor zdvojnásobí nabídku hybridních modelů. Chce tak čelit zpomalení c…
Připojte se: