1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Železničáři na jihu Čech začnou letos stavět dva mosty a jeden opraví

Railway 1České Budějovice - Správa železnic letos na jihu Čech zahájí rekonstrukci několika železničních mostů. Pro cestující to bude znamenat výluky. Železničáři se chystají na mosty na tratích z Tábora do Bechyně, ze Strakonic do Volar a z Českých Velenic do Plzně.

Budou pokračovat v instalaci systému jednotného evropského zabezpečení a dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení na dvou tratích. V Táboře letos zahájí opravy budovy na nádraží. ČTK to řekl mluvčí Správy železnic David Kabele.

Nový most dlouhý 174 metrů začnou letos stavět v Táboře přes řeku Lužnici na trati do Bechyně. Bude to kopie mostu z roku 1905, který stavěl František Křižík. "Nepřetržitá výluka kvůli výměně mostní konstrukce začne zhruba v půlce července a potrvá do konce listopadu. Město Tábor ji využije pro výstavbu lávky pro pěší. Samotné stavební práce potrvají do prosince 2025 a do září 2026 budou probíhat ostatní práce,“ řekl Kabele. Předpokládané náklady na stavbu mostu jsou 352,5 milionu Kč.

Železný most přes silnici nedaleko Kubovy Hutě na trati Strakonice – Volary zbourají a postaví nový. Práce začnou tento měsíc, s výlukou musí cestující počítat od 1. dubna do poloviny června. Most by měl být hotový přibližně v září příštího roku. Investice je 43,3 milionu Kč.

V červnu by měli zahájit rekonstrukci mostu u Borovan na trati Plzeň - České Velenice. Úplná výluka by měla trvat 50 dní. Přesné termíny budou znát až po ukončení výběrového řízení na zhotovitele stavby. Předpokládané náklady přesáhnou 32 milionů Kč.

Opravy budovy vlakového nádraží v Táboře zahájí ve druhé polovině letošního roku. "Úpravy zahrnují obvodový plášť a střechu, stavební úpravy vnitřních prostor, zlepšení služeb pro cestující a zaměstnance. V plánu jsou nové komerční prostory a dispoziční úpravy stávajících bytů v podkroví. Odbavovací hala propojující historické části bude nahrazena novostavbou,“ řekl Kabele. Předpokládané náklady stavby jsou 185 milionů Kč.

Letos pokračují v instalaci bezpečnostních systémů, jednotného evropského zabezpečení a dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení. Z Votic do Českých Budějovic by měli instalaci dokončit letos, na trati České Velenice – České Budějovice – Horní Dvořiště v roce 2027. Náklady těchto dvou akcí přesáhnou tři miliardy korun.

V dubnu by měli zahájit práce na zvýšení traťové rychlosti na čtvrtém tranzitním železničním koridoru, aby vlaky mohly jezdit rychlostí 200 kilometrů za hodinu. "Plánujeme úpravu spínacích stanic, ověření dynamických účinků na protihlukové stěny a mostní objekty, kácení," dodal Kabele.

27.03.2025 Zdroj: ČTK

 

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...