1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Bioveta, a.s.

Bioveta 17Tradiční výrobce veterinárních léčiv prožívá nejúspěšnější éru v historii

Bezmála sto let již trvá historie společnosti Bioveta. Tuzemského výrobce veterinárních léčiv, který od roku 1918 sídlí v Ivanovicích na Hané, a který aktuálně prožívá svoji vůbec nejúspěšnější éru. Silně exportně orientovaný podnik vyváží produkci do více než 80 zemí celého světa. Za loňský rok utržil 1,536 miliardy korun a zhruba 240 milionů investoval do rozvoje výrobního procesu a výzkumu.

V růstovém trendu typickém například obsazováním pozic v nových regionech či uváděním inovovaných vakcín chce pokračovat. Podle ředitele marketingu a prodeje Marka Vystavěla, se kterým jsme vedli rozhovor, se pro letošní rok investiční výdaje ještě o 30 milionů korun zvýší. Společnost pokračující v tradici založené před téměř sto lety státním podnikem, který od roku 1951 nese název Bioveta, se i díky rozsáhlým investicím posouvá k naplnění jednoho z velkých snů a cílů. Podle dřívějších vyjádření by v horizontu nejbližších let chtěla naplno zahájit také vývoj a výrobu léčiv pro lidi. „Postupně začínáme proměňovat sny do reálné podoby. Pracujeme na několika imunomodulátorech a již nějakou dobu se aktivně spolupodílíme na vývoji rekombinantní vakcíny proti borelióze,“ říká zástupce vedení společnosti.

Jak z pozice ředitele marketingu a prodeje hodnotíte minulý rok, a to zejména z hlediska celkového hospodaření společnosti?

Rok 2016 byl pro nás velmi úspěšným rokem a to nejen z hlediska obratu. V loňském roce jsme za naše výrobky a služby utržili 1,536 miliardy korun, což představuje 12-% nárůst ve srovnání s rokem 2015. Dále jsme zahájili investice do rozšíření výrobní kapacity veterinárních vakcín a finalizace výrobků a právě v těchto dnech uvádíme nové budovy i zařízení do provozu.

Ponese se ve znamení růstu a investic i letošní rok?

Ano, také v letošním roce budeme výrazně investovat do podpory značky Bioveta a zejména našich vakcín pro psy v jihovýchodní Asii. Tamní trh má totiž velkou dynamiku růstu. Jako příklad mohu uvést, že v roce 2016 jsme tam v segmentu hobby zvířat zvýšili trojnásobně tržby a v letošním roce plánujeme navýšení tržeb v této oblasti o zhruba 80 %. Dále je naším záměrem uvedení řady vakcín pro psy, kočky a koně v Rusku a snažíme se také o uzavření několika významných kontraktů v západní Evropě, po nichž by měla následovat certifikace vakcín pro hospodářská zvířata. Jako vývozce se nás samozřejmě dotkne pohyb kurzů koruny vůči euru a dolaru, ale i přesto plánujeme přibližně 5-% růst tržeb.

Bioveta je výrobce léčiv s tradicí od roku 1918. Dalo by se porovnat, jak úspěšná je pro společnost současná éra?

Současná moderní éra je pro nás nejúspěšnější nejen z hlediska prodeje, ale i z hlediska celkového rozvoje společnosti. V posledních letech dochází k masivním investicím do výzkumu a vývoje a také k intenzívnímu rozšiřování výrobní kapacity. Výdaje spojené s investicemi do výrobního procesu dosáhly v loňském roce 200 milionů korun a dalších přibližně 38 milionů to bylo v případě výzkumu a vývoje. V letošním roce plánujeme investovat do rozšíření výroby a do výzkumu a vývoje zhruba 270 milionů. Z toho vyplývá, že u nás rovněž dochází k výraznému nárůstu počtu zaměstnanců. Zatímco v roce 1995 pracovalo pro společnost přibližně 200 zaměstnanců, nyní zaměstnáváme na 700 lidí různorodých profesí.

Vývoj nových produktů je pro vás bezesporu velmi významný. Uvedete na trhy v nejbližším období nějaké novinky, ať už ze sortimentu vakcín či farmaceutických přípravků?

Naše oddělení výzkumu a vývoje se věnuje více než 45 projektům, které jsou většinou zaměřeny na nové přípravky. Nejedná se pouze o vakcíny, ale také o žádané farmaceutické přípravky. Pracujeme však i na inovacích stávajících produktů. Od začátku letošního roku jsme na trhu v České republice uvedli již tři nové přípravky. Dva z nich jsou přípravky, které se používají pro komplexní výživu kloubů u hříbat a koní. Jeden je kombinovaná vakcína pro štěňata, která je chrání proti psince a parvoviróze.

O jaké produkty z vašeho portfolia je největší zájem, a v kterém segmentu vidíte prostor pro budoucí expanzi?

Největší zájem je o veterinární vakcíny jak pro hobby zvířata, mezi něž patří kromě psa a kočky i kůň, tak i pro zvířata hospodářská, jako jsou prasata, skot a drůbež. Prostor pro naši expanzi vidíme tedy jednoznačně ve vakcínách. Z teritoriálního hlediska chceme ve střednědobém horizontu naši pozornost zaměřit na státy západní Evropy, Ruskou federaci a již zmiňovanou jihovýchodní Asii.

Jak se vám aktuálně daří na poli exportu a jaká je naopak situace na tuzemském trhu?

Růst společnosti pochází především z exportních aktivit. V loňském roce se export podílel na tržbách téměř 85 % a naše výrobky je možné koupit ve více než 80 zemích světa. Dlouhodobě se nám daří navyšovat tržby i v České republice, ale dynamika růstu je menší než v případě exportu.

Pobočky společnosti Bioveta jsou nyní v šesti dalších zemích. Daří se jim podle vašich představ a plánujete do budoucna otevírat nové?

Všem zastoupením, která jsou na Slovensku, v Polsku, Rusku, Rumunsku, Turecku a na Ukrajině, se v loňském roce prodejně velmi dařilo. Největšího růstu dosáhla rumunská pobočka a i přes zhoršenou politickou situaci jsme úspěšní na Ukrajině, kde jsme i díky aktivitám našeho zastoupení zaznamenali nárůst prodejů koncovým klientům. Aktivně však rozšiřujeme činnost našich poboček také v Rusku a v Turecku a aktuálně zvažujeme otevření nového zastoupení společnosti v Maďarsku.

S jakou prodejní vizí a přístupem k zákazníkům chcete jít do dalších let?

Víme, že náš dnešní klient neočekává od výrobce léčiv pouze dodávku kvalitního produktu ve správném čase. Trendem v oblasti prodeje veterinárních léčiv, například pro hospodářská zvířata, je jednoznačně poradenský servis. A to před prodejem samotným, ale i po něm. V dalších letech tedy budeme rozšiřovat náš poradenský tým, abychom mohli tyto služby našim klientům zabezpečit.

Promítne se do vašich marketingových aktivit také blížící se 100. výročí společnosti?

Samozřejmě. Naše 100. výročí bude nosným tématem marketingových aktivit v roce 2018. Plánujeme jak akce určené přímo našim klientům a partnerům, tak i širší laické a odborné veřejnosti. V neposlední řadě budeme myslet i na naše zaměstnance.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...