1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

BONAVITA, spol. s r.o.

Bonavita 16Vyrábí cereálie pro dobrý život

Cereálie Corn flakes, Dobré z ovsa, Jeníkův lup, Müsli, Dobrá kaše, Křehké plátky nebo Křehké rohlíčky. To jsou jen některé potraviny z širokého sortimentu přední české potravinářské společnosti BONAVITA. Firma se už od roku 1991 zaměřuje na výrobu a prodej produktů racionální výživy, které svým složením lidem pomáhají dodržovat zásady zdravé životosprávy.

K tomu ostatně odkazuje už samotný název společnosti. Pojem BONAVITA je latinského původu a ve volném překladu znamená „dobrý život“. A právě na základě filozofie dobrého života společnost potraviny vyrábí a prodává.

Společnost BONAVITA sídlí v obci Kunice-Vidovice nedaleko Velkých Popovic a letos oslaví půlkulaté výročí. Založena byla přesně před 25 lety a dodnes je čistě českou rodinnou firmou. Už v roce 1992 zavedla vlastní výrobu sójových výrobků, tzv. sójového masa pod značkou BONAVITA. O tři roky později firma začala s výrobou snídaňových cereálií. V tomto segmentu se stala jednou z předních značek na trhu a jsou to právě cereálie, které dodnes tvoří hlavní výrobní program společnosti.

Kompletní snídaňový program

Deset let po svém vzniku, tedy v roce 2001, společnost vybudovala vlastní distribuční síť a významně rozšířila portfolio nabízených výrobků. „Současně jsme začali distribuovat i výrobky partnerských firem,“ dodává Jan Ficl, Senior Marketing Manager společnosti BONAVITA, spol. s r.o. Konec konců, portfolio distribuovaných potravin se od té doby jen rozrůstalo. Například v roce 2010 začala společnost BONAVITA distribuovat také cereální, müsli a ořechové tyčinky firmy Rupa, spol. s r.o. A v roce 2014 otevřela dceřiná firma společnosti BONAVITA novou pekárnu na Slovensku, ve které vyrábí trvanlivé pekařské výrobky.

Produktové portfolio společnosti BONAVITA je tak dnes opravdu velmi široké. „Nabízíme kompletní program snídaňových cereálií, jako jsou rodinné a dětské cereálie nebo müsli. Vyrábíme a prodáváme také instantní ovesné kaše, müsli tyčinky, ořechové, proteinové a ovesné tyčinky, cereální nápoje, trvanlivé pekařské výrobky, celozrnné pufované výrobky, sójové výrobky, těstoviny nebo pop corn,“ vypočítává Jan Ficl.

Modernizace celého areálu

Potraviny značky BONAVITA neoslovují jen zákazníky na českém trhu. Velká část směřuje také za hranice České republiky. „Přibližně 50 % našeho obratu tvoří právě export,“ říká Jan Ficl a dodává, že společnost rok od roku stabilně roste jak v ekonomických ukazatelích, tak i v objemu vyrobených produktů. „V roce 2015 jsme poprvé překročili obrat ve výši jedné miliardy korun. I z tohoto důvodu stavíme novou výrobní halu, abychom byli schopni uspokojit poptávku po našich výrobcích jak u nás, v České republice, tak i ve světě,“ doplňuje.

Většinu investic vedení firmy nyní směřuje do modernizace výrobního závodu a do nových výrobních technologií, aby zákazníkům mohla nabídnout potraviny vyrobené těmi nejmodernějšími postupy. Už loni společnost BONAVITA započala rozsáhlou modernizaci svého výrobního areálu v Kunicích-Vidovicích. „V roce 2015 jsme dokončili mo-dernizaci současné výrobní haly a započali jsme výstavbu druhé výrobní haly. Poté se pustíme do modernizace skladu a kancelářských prostor. Předpokládáme, že vše bude dokončeno v roce 2017,“ upřesňuje Jan Ficl.
Hlídaná kvalita potravin

S ohledem na široké portfolio potravinových výrobků jsou při výrobě využívány i různé technologické postupy. „Například sójové výrobky se vyrábějí texturací, k výrobě cereálií využíváme extruzní technologii. Müsli se buď jen míchá z různých komponent, nebo se navíc i zapéká. Pufované výrobky se zase pufují. Na Slovensku v pekárně pečeme trvanlivé pekařské výrobky,“ dodává Jan Ficl.

Při výrobě jsou nekompromisně dodržovány mezinárodní standardy kvality pro potravinářské výrobky BRC a IFS, které firma získala v roce 2008. Tyto certifikáty společnost BONAVITA každý rok úspěšně obhajuje. „Naše jakostní oddělení velmi pečlivě hlídá kvalitu přijímaných surovin i výrobu samotných výrobků. Naším cílem je co nejvyšší kvalita potravin a samozřejmě maximální spokojenost našich zákazníků,“ vysvětluje Jan Ficl.

Wellness pro zaměstnance

O komfort zákazníků a uspokojování jejich chuťových buněk se ve společnosti BONAVITA stará přibližně 200 zaměstnanců, pro které firma připravila celou řadu benefitů. „Všichni zaměstnanci u nás mají možnost dotovaného stravování a nákupu potravinových výrobků za výhodné zaměstnanecké ceny. Zaměstnance na dělnických profesích posíláme pravidelně na relaxační wellness pobyty do západočeských lázní, lidé na manažerských pozicích mají možnost kurzů angličtiny a nedávno celý management prošel velkým vzděláváním zaměřeným na soft skills,“ dodává Jan Ficl.

Být spolehlivým partnerem

Společnost BONAVITA vsadila na obchodní strategii, v jejímž centru stojí zákazník. „Naší velkou výhodou je, že nabízíme velmi široké portfolio snídaňových cereálií i ostatních potravin z oblasti racionální výživy. Pokud se zákazník chce stravovat správně, vše najde u nás. Navíc naše společnost je stoprocentně česká, na což řada zákazníků slyší. Jsme rádi, že Češi podporují české výrobce potravin,“ říká Jan Ficl.

Také v dalším období chce společnost BONAVITA naslouchat svým zákazníkům a nabízet jim kvalitní a chutné výrobky, se kterými budou spokojeni. Firma se současně chystá vyvíjet nové výrobky. Vedle zákazníků myslí společnost také na své obchodní partnery. „I nadále pro ně chceme být spolehlivým a věrohodným partnerem, na kterého se mohou vždy spolehnout,“ dodává Jan Ficl. Aby společnost mohla tyto cíle snáze a rychleji plnit, je pro ni nyní důležitou výzvou právě dokončení modernizace celého výrobního areálu.

Kupředu nás ženou naši zákazníci

Nutno dodat, že k důležitým pilířům obchodní strategie společnosti BONAVITA patří také maximální otevřenost firmy k zákazníkům. „Pokud by naše zákazníky cokoli zajímalo, měli zajímavý nápad nebo třeba připomínku, mohou se na nás kdykoli obrátit. Každého rádi vyslechneme. Vždyť jsou to právě naši zákazníci, kteří nás ženou stále dopředu,“ uzavírá Jan Ficl.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...