CROMODORA WHEELS, s.r.o.
- Podrobnosti
- Kategorie: Exkluzivní rozhovory
V mošnovském závodě letos vyrobíme zhruba 1,6 milionu litých kol
Ačkoli registrace nových vozidel v Evropské unii za prvních devět měsíců loňského roku meziročně vzrostly pouze o 6,1%, české pobočce italského výrobce litých kol pro automobilový průmysl CROMODORA WHEELS, s.r.o, se daří.
Rozšiřuje svůj výrobní závod v Mošnově na Novojičínsku, který by měl díky rozsáhlé investici zvýšit svoji kapacitu z 1,3 milionu kol v roce 2013 na 1,7 milionu výrobků. V rozhovoru pro časopis Průmysl Dnes to mimo jiné prozradil generální ředitel společnosti Ing. René Hilscher.
Výrobu litých kol v Mošnově jste zahájili v roce 2008. Jaké byly začátky? Kolik jste měli zaměstnanců a jaká byla tehdy roční produkce vašeho závodu?
Výroba byla zahájena v červnu 2008 s přibližně stovkou zaměstnanců. Bohužel velmi krátce po náběhu výroby postihla světovou ekonomiku krize, takže jsme byli nuceni projekt zpomalit a náběh výroby na plánované kapacity trval místo 24 měsíců 5 let. Produkce postupně rostla z 200-tisíc kol v roce 2008 na 1,5 milionu kol v loňském roce.
Jaká je dnes roční produkce vašeho závodu? Jaká část výroby jde na export a které trhy jsou nejdůležitější?
Letos plánujeme vyrobit 1,6 milionu kol, z čehož přibližně 90 % půjde na export. Převážně do Německa, dále pak do Itálie, Velké Británie či Francie.
Kdo jsou vaši hlavní odběratelé?
Našimi odběrateli jsou BMW, Fiat, Škoda Auto, VW, Jaguar – Land Rover a Mercedes/Smart. Největší podíl zastává BMW.
Jaké jsou konkurenční výhody vaší firmy?
Naší filozofií je mít spokojené zákazníky, zaměstnance, majitele a naše okolí. Toto se neobejde bez vysoké kvality výroby a servisu, flexibility a motivace našich zaměstnanců. Dále klademe důraz na snižování nákladů a komunikaci. Kromě toho je pro nás důležitá i spolupráce s našim okolím, zde myslím především obec, město a úřady.
Závod jste se rozhodli rozšířit. Jak se situace vyvíjí? Jak by měl závod vypadat po dokončení a jaká bude jeho kapacita ve srovnání s tou dnešní?
Rozhodnutí o rozšíření závodu padlo v létě 2012, poté následovaly velmi intenzivní přípravy projektu včetně jednání s úřady. Na projekt jsme obdrželi investiční pobídky ve formě slevy na dani. Stavba začala v červnu 2013 a byla dokončena loni v březnu. V současné době stále probíhá instalace výrobních zařízení, která by měla být dokončena v polovině roku 2015. V této době budeme mít roční kapacitu 1,7 milionu kol, zatímco v roce 2013 to bylo 1,3 milionu kol.
Odrazila se na vaší výrobě krize v automobilovém průmyslu v uplynulých letech?
Ano, jak jsem již řekl, znamenala pro nás zpomalení realizace celého projektu. Naštěstí přišla v době náběhu, takže jsme pouze posunuli objednávky nových zařízení a nábor lidí. Nemuseli jsme tedy propouštět.
Jaké jsou aktuální trendy v oblasti výroby litých kol? Můžete představit nějaké novinky?
Již několik let směřuje automobilový průmysl k vyšší personalizaci vozů. Pod tímto pojmem si můžeme představit odlišení se od ostatních. V praxi hliníkových kol to znamená více barevných odstínů či speciální povrchové úpravy kol, které docílíme například obráběním. Je nutno říci, že tyto trendy kladou podstatně více nároků na výrobce kol a to jak z pohledu technologií a investic, tak z pohledu lidských zdrojů. Naše firma začala loni s dodávkami pohledově obráběných kol včetně projektů s více barevnými odstíny, čímž se snaží vyjít vstříc požadavkům našich zákazníků.
Kolik v současné době zaměstnáváte pracovníků?
Aktuálně zaměstnáváme 285 lidí a letos plánujeme nárůst na 309 pracovníků.
Kdy byste rád viděl firmu zhruba za pět let?
V roce 2015 dosáhneme naplnění výrobních kapacit současného závodu a je otázkou jak se bude vyvíjet trh v následujících letech. Jsme připraveni v maximální možné míře uspokojovat potřeby našich zákazníků a v případě růstu poptávky po našich výrobcích zvažují naši majitelé v Itálii další rozšíření závodu. Pokud k tomuto dojde, je vámi zmíněný horizont pěti let reálný pro jeho dokončení.
Průmysl Dnes
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Firma innogy koupila síť 32 stanic na CNG od skup…
Category: Energetika

Praha - Energetická společnost innogy koupila síť plnicích stanic pro vozidla na stlačený zemní plyn (CNG) od s…
STV Group chce investovat do výroby dělostřelecké…
Category: Letecký a zbrojařský průmysl

Polička - Výrobce velkorážové munice společnost STV Group chce vybudovat kompletní řetězec výroby dělostřelecké…
Metrostav DIZ spustil přípravu projektu na stavbu…
Category: Energetika

Horní Počaply - Metrostav DIZ spustil přípravu projektu na stavbu paroplynové teplárny u Mělníku, samotné práce…
PRE spojila své dceřiné firmy SolidSun a Solarinve…
Category: Energetika

Praha - Pražská energetika ode dneška spojila své dceřiné firmy SolidSun a Solarinvest. Nově budou fungovat jak…
Nissan žádá dodavatele o odklad plateb, čelí finan…
Category: Automobilový průmysl

Tokio - Automobilka Nissan Motor požádala některé své dodavatele v Británii a v zemích Evropské unie, aby jí um…
Připojte se: