1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Edgewell / Personna International CZ s.r.o.

Edgewell21V létě zabalíme až 2 miliony holítek denně

V Krupce – Nových Modlanech na Teplicku stojí závod, v němž se každý den vyrobí a zabalí miliony holítek a holicích strojků. Společnost s 884 zaměstnanci a obratem téměř 4 miliardy korun má vlastní areál na ploše 15-tisíc m². V halách pracují nejmodernější stroje, automaty a roboti.

 „Podíl automatizace neustále zvyšujeme. Začínali jsme automatizací pro zakládání holítek do balících strojů a postupně přešli i k robotům pro montáž holítka. V letošním roce pokračujeme s implementací cobotů, jež využijeme pro manipulaci větších obalových jednotek,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Jan Beneš.

Vyrábíte produkty osobní péče, například holítka. Jaký je konkrétně váš výrobní program?

Český závod společnosti Edgewell je zaměřený především na výrobu a balení holítek – jak jednorázových, tak i systémů s vyměnitelnou hlavicí pod vlastní značkou Wilkinson Sword nebo pod značkami našich zákazníků, evropských retailových řetězců.

Jaké máte aktuální výrobní kapacity?

Naši kapacitu průběžně upravujeme na základě našich prodejních prognóz a sezónních výkyvů. Naší typickou sezonou je období od jara do léta, kdy zabalíme až 2 miliony holítek denně. Podzim je pak ve znamení výroby dárkových kazet pro vánoční trh.

V sérii lockdownů se péče o tělo i tvář přesunula do domácností. Promítlo se to do odbytu vašich produktů? A jak se zájem o vaše výrobky nyní vyvíjí?

Jakýkoliv lockdown a zejména pak omezení cestování v zemích Evropské unie zaznamenáváme v nižším odbytu holítek. Na druhou stranu, každé uvolnění přináší i výrazné oživení v prodejích. To jsou hlavní trendy, které v současné době vnímáme. Pokud odhlédneme od současné situace, tak dlouhodobá růstová strategie koncernu Edgewellu, kam spadáme, je postavena i na akvizicích a rozvoji nových značek. V Evropě to byla v poslední době například akvizice značky Bulldog zaměřené na kosmetiku pro muže, či podobně zaměřený brand Jack Black v USA.

Vaše mateřská firma Edgewell je z USA. Co to pro vás znamená například v oblasti inovací, trendů a know-how? Jak v těchto oblastech spolupracujete?

Výrobkové i procesní inovace řešíme na třech úrovních. Edgewell má globální R&D tým, který navrhuje a zavádí nové produkty s inovovaným designem nebo zlepšenou kvalitou holení. Na evropské úrovni probíhá inovace zejména v oblasti balení s cílem optimalizovat portfolio výrobků i obalů pro požadavky jednotlivých zákazníků nebo trhů. Na těchto inovacích se významně podílejí naši kolegové z teplického závodu. Dále pak výrobní závod hledá a doporučuje inovace se zaměřením na náklady výroby a kvalitu výrobků.

Jaké jsou hlavní trendy ve vašem segmentu a jak jim vycházíte vstříc? Chystáte například letos nové produkty?

Zmínil bych dva hlavní směry, které v poslední době určují vývoj našeho byznysu. Jedním je paradoxně trend méně častého holení, respektive celkového plnovousu. Naše společnost na toto zareagovala rozvojem nových značek. V Evropě je již v prodeji kosmetika pro muže pod značkou Bulldog nabízející prémiové prostředky k péči o tvář a vousy. Ale hledáme i inovace v rámci stávajících značek, naším novým výrobkem z řady Wilkinson Sword Hydro je tříbřité holítko pro třídenní vous. Druhým znatelným trendem je nástup udržitelných materiálů ve výrobcích i balení. Například právě značka Buldog nabízí bambusovou rukojeť holícího strojku nebo balení z recyklované kartonáže. Zároveň probíhá výrazná obměna obalů, kde také dochází k přechodu od plastových k papírovým, tedy recyklovatelným obalům. Jako jedni z prvních jsme uvedli na trh jednorázové holítko X3 Eco z recyklovaného jednosložkového plastu. Na tento produkt jsme opravdu hrdí.

Váš výrobní areál je v Nových Modlanech u Teplic. Jak často investujete do jeho rozvoje nebo výměny technologií? A chystáte některé investiční projekty i v současné době?

Do obnovy strojů investujeme každoročně. V některých případech jde o obměnu starých technologií, například vstřikolisů, kde zároveň přechodem na nové elektrické nebo hybridní vstřikolisy dosahujeme výrazných úspor v nákladech na energie a náhradní díly. V případě balících linek směřují investice do strojů schopných balit naše výrobky do ekologických obalů.

Jaké výrobní technologie ve svém závodě využíváte? Mají u vás prostor i robotizace a automatizace?

Podíl automatizace v našem závodě roste již po několik let. Začínali jsme automatizací pro zakládání holítek do balících strojů a postupně přešli i k robotům pro montáž holítka. V letošním roce pokračujeme s implementací takzvaných cobotů využívaných pro manipulaci větších obalových jednotek a přemýšlíme o autonomní dopravě materiálů a výrobků v závodě.

S jakými vizemi a přáními jste vstoupili do roku 2021? Jaké důležité úkoly máte před sebou?

Naším hlavním přáním pro rok 2021 je udržet výrobu v podmínkách současné situace a být připraveni na růst poptávky po uvolnění lockdownu. Zároveň ale pokračujeme v dosahování naší interní strategie. Ta zahrnuje snahu být excelentním výrobním a balícím závodem v rámci Edgewellu, nabízet ekologické a nákladově zajímavé výrobky našim zákazníkům a v neposlední řadě mít radost z práce, kterou děláme.

O společnosti

Edgewell Personal Care je mezinárodní společnost s hlavním sídlem v USA. Zabývá se výrobou produktů osobní péče, a to v oblastech mokrého holení, péče o pleť a opalovacích prostředků, péče o ženy a kojenecké péče. Po celém světě zaměstnává přibližně 6000 zaměstnanců a její výrobky se prodávají ve více než 50 zemích po celém světě.

V Nových Modlanech u Teplic působí Edgewell od roku 2008 pod názvem Personna International CZ s.r.o. a zabývá se výrobou holicích strojků vlastních značek jako je např. Wilkinson Sword a značek evropských retailových řetězců. V teplickém závodě pracuje více než 900 zaměstnanců a společnost tak patří mezi nejdůležitější zaměstnavatele Ústeckého kraje.

Jan Beneš (48 let)

Jan Beneš, Operations Director, působí ve společnosti Edgewell již přes 13 let. Patřil mezi první zaměstnance nově vznikajícího závodu (s osobním číslem 2) a svoji kariéru zde zahájil jako personální ředitel. Dále pokračoval 5 let v roli Head of Supply Chain a na pozici ředitele závodu působí již necelé 4 roky. Vystudoval Ekonomii a Management na Universitě Jana Evangelisty Purkyně a také je držitelem titulu MBA ze City University of Seattle. Je ženatý a má 3 děti. Ve svém volném čase se věnuje rodině a sportu – zejména volejbalu, lyžování a golfu.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...