1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Emco, s.r.o.

EmcoRozšíření výrobní kapacity je reakcí na rostoucí poptávku

Nejvýznamnější událostí letošního roku je pro společnost Emco, s.r.o., otevření nového výrobního závodu v Hrdlech u Terezína na Litoměřicku. Tradiční český producent cereálních výrobků investuje do nové továrny celkem 260 milionů korun. Kromě toho společnost letos na jaře představila modernizované logo a na trh uvádí nové produkty.

K rozšíření výrobních kapacit a modernizaci provozu vedla společnost neustále rostoucí poptávka po produktech značky Emco. Nová hala mimo jiné přispěje ke zjednodušení, zrychlení a zefektivnění výroby. V továrně, která je vybavena novou generací automatizovaných strojů a moderními kontrolními technologiemi, budou vyráběny cereální tyčinky a v roce 2015 bude spuštěna také linka na výrobu ovesných tyčinek.

„Do nové centrální výrobny jsme přesunuli část naší produkce. Sloučení výroby na jedno místo je pro nás zásadním přelomem,“ sdělil Zdeněk Jahoda, generální ředitel a majitel společnosti Emco, s.r.o. Uvedení nové haly do provozu ovšem není jedinou novinkou, se kterou společnost letos přišla. „Současně jsme přistoupili i k modernizaci našeho loga. Myslíme si, že už jsme dorostli k tomu, abychom z malého e přešli na E velké,“ doplnil Jahoda.

Od obchodu s cereáliemi k jejich výrobě

Majitel společnosti Zdeněk Jahoda založil firmu Emco v roce 1990. „V této době jsem cítil určité šance. Říkal jsem si, kdy jindy, když ne teď, a kdo jiný, když ne já. Měl jsem již nějaké zkušenosti a podnikání jsem si dokázal představit. Z počátku jsem začal dělat obchod, věnoval jsem se tedy nákupu a prodeji. Zlomovým rokem byl rok 1994, kdy jsme na dovážené zahraniční cornflakes nalepili logo Emco – to bylo vůbec poprvé, kdy jsme použili naši značku,“ zavzpomínal Jahoda.

Dalším klíčovým milníkem ve vývoji firmy byl rok 1998, kdy firma pořídila první baličku a začala s výrobou vlastních produktů. „Třetím klíčovým milníkem vývoje naší společnosti bylo založení ruské pobočky v roce 2008. Do historie naší firmy se zapsal i rok 2012, kdy jsme poprvé dosáhli obratu přes 1 miliardu korun,“ doplnil majitel.

V současné době společnost Emco ročně vyrobí na 4-tisíce tun nejprodávanějšího výrobku Mysli na zdraví. Dodejme, že oves pro výrobu ovesných vloček nakupuje u českých zemědělců. Ročně se jedná o 4-tisíce tun obilí. To je následně zpracováváno ve vlastním mlýně v jižních Čechách. „Když se oves sveze z polí, je třeba jej nejprve vyčistit – zbavit kamínků a brouků. Poté se obilí napařuje párou, která má přes 100 °C. Následuje válcování, na jehož základě vznikne ovesná vločka. V müsli se vločky smíchají s olejem, přičemž používáme řepkový olej od českých dodavatelů. Přidá se cukr a další ingredience, jako jsou oříšky, sušené ovoce apod.,“ upřesnil Jahoda. Emco používá především české suroviny, které tvoří 80 % z celkového objemu. Ze zahraničí je dováženo zejména ovoce – kromě jablek, která jsou nakupována u českých pěstitelů. Dodejme ještě, že aktuální výrobní kapacita kontinuální pece je 1-tisíc kg za hodinu.

Emco znají ve 40 zemích světa

Společnost Emco si v tuzemsku dlouhodobě drží dominantní postavení v oblasti výroby müsli, a to s 53-% podílem na trhu. Staví přitom na jednoduché obchodní strategii. „Naším cílem je nabízet zákazníkům nejlepší poměr kvalita – cena. Nejsme společností, která se snaží být nejlevnější, ale nepatříme ani k těm nejdražším. Dbáme na to, aby zákazník za své peníze dostal co nejvíce. Reagujeme také na aktuální požadavky a stravovací trendy. Postupně například odstraňujeme alergeny, snižujeme podíly cukru nebo se nám podařilo odstranit veškerý palmový tuk v müsli a sušenkách. Na základě takovýchto kroků jsme došli k tomu nejlepšímu možnému výsledku,“ uvedl Jahoda.

K nejprodávanějším výrobkům společnosti patří produkty s čokoládou. Platí to u Mysli na zdraví, sušenek nebo müsli tyčinek, výjimku tvoří pouze cereální kaše. Významně poslední dobou roste zájem spotřebitelů o výrobky typu sušenek a müsli tyčinek. „Je vidět, že lidé se stále více zajímají o své zdraví a o to, co jedí. Také je vidět diverzifikace. Na trhu vznikají různé skupiny, které se věnují odlišným typům stravování. Zvyšuje se například počet vegetariánů, stejně jako lidí, kteří požadují bezlepkové potraviny, ačkoli nejsou nemocní. Další skupina zákazníků má zájem o bio výrobky. Je tedy čím dál těžší oslovit lidi jako celek. Pak samozřejmě ještě zůstává velká skupina konzumentů, které zajímá jen chuť potravin nebo nízká cena,“ upozornil Jahoda. Dodejme, že cereální produkty Emco jsou držitelem různých certifikátů – jedná se o FSMS 22000, FSSC 22000, BRC a Klasa.

Přibližně jednou za dva nebo za tři měsíce společnost uvádí na trh nový výrobek. V současné době se jedná o novinku v podobě ovocné tyčinky, která obsahuje 40 % ovoce. „Myslím, že jde o velmi zajímavou novinku, která se odlišuje od ostatních výrobků na trhu,“ sdělil Jahoda.

Cereální výrobky prodávané pod značkou Emco neznají jen spotřebitelé na českém trhu. Firma od roku 2002 expanduje na zahraniční trhy a z celkového obratu 1,05 miliardy korun tvoří export asi 300 milionů korun. „V současné době dodáváme výrobky do 40 zemí. Daří se nám v Polsku, Rusku, ve Spojených státech amerických, Dánsku, ale i v dalších zemích. Co se týká další expanze do zahraničí, tak naší strategií je proniknout do velkých zemí, které mají velké trhy. Zajímají nás tedy země nad 50 milionů obyvatel. V naší firmě to ale není tak, že bychom se do země rozjeli, vypracovali studii a pak hledali partnery. Místo toho vytrvale prezentujeme naše zboží na veletrzích, kam za námi chodí potenciální zájemci o spolupráci. Ti v případě dohody nakupují výrobek a dodávají ho do obchodních sítí ve své zemi,“ dodal Jahoda.

Podpora sportu i boje proti korupci

Společnost Emco v současné době zaměstnává přes 200 pracovníkům. „Na centrále firmy pracuje asi 60 zaměstnanců, dalších 120 lidí je zaměstnaných ve výrobě a 30 zaměstnanců máme v našem mlýně. Otevřením nové výrobny na Litoměřicku by mělo vzniknout dalších 100 pracovních míst v tomto regionu,“ uvedl Jahoda.

Firma přijala společenskou odpovědnost a podporuje stovky sportovních i společenských akcí zaměřených zejména na děti a rodiny s dětmi. „Myslíme si, že sport a zdravá strava k sobě prostě patří. I proto věnujeme část z našeho zisku na podporu sportu,“ doplnil majitel společnosti.

Kromě toho podporuje Emco také Nadační fond proti korupci. „Tento fond vznikl před dvěma lety, kdy situace v oblasti korupce – dle mého názoru – vrcholila. Jde o společnost, která přispívá k boji proti korupci ve všech směrech. Například pomáhá lidem, kteří se odvážili případ korupce oznámit, a financuje zkoumání jejich námětů.  Myslím, že taková činnost je v současné společnosti velmi potřebná, proto tuto aktivitu podporujeme,“ dodal Jahoda.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

220x600 CZA

Nenechte si ujít...