1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Kivnon Czech Republic & Kivnon Slovakia

Kivnon22Globální hráč na poli AGV/AMR se představuje

Nejenom výrobní společnosti z oblasti automotive, ale také obecného strojírenství, farmaceutického či potravinářského průmyslu se v rámci udržitelnosti a konkurenceschopnosti snaží co nejvíce automatizovat své interní logistické procesy.

V rámci zvýšené poptávky a zefektivnění působnosti na trhu se korporace KIVNON rozhodla po Slovensku založit v roce 2021 legální entitu i v České republice. O společnosti a chystaných plánech do budoucna jsme si povídali s Ing. Jiřím HERIANEM, Country Managerem pro Českou a Slovenskou republiku.

Můžete na úvod společnost představit? Čím se přesně zabývá?

Legální entity Kivnon Czech Republic a Kivnon Slovakia, které zastupuji jako Country Manager, jsou pobočkami mezinárodní společnosti KIVNON s centrálou ve Španělsku, v Barceloně. Ta vznikla v roce 2009 s cílem uspokojit potřeby automatizace interní logistiky výrobních společností. V roce 2010 implementovala první model robotického vozítka do společnosti Johnson Controls, od té doby se firma snaží zlepšovat ve všem, co dělá – zcela v duchu jejího sloganu „Friendly Innovation“. Tedy přicházet na trh s nejnovějšími technologiemi, které jsou uživatelsky příjemné a srozumitelné. Společnost se zaměřuje na návrh, výrobu, implementaci a servis tzv. AGV (Automated Guided Vehicles) nebo AMR (Autonomous Mobile Robots).

Kolik má firma zaměstnanců?

KIVNON se od svého vzniku konstantně rozšiřuje. Jsme rodinná firma, mající organický růst a v tomto trendu hodláme pokračovat. Chceme nabírat a vzdělávat své zaměstnance na všech úrovních tak, aby byla zajištěna kvalita výrobků i veškerých doprovodných služeb. Věříme, že když budeme mít vše tzv. „pod jednou střechou“, budeme dosahovat maximální spokojenosti zákazníků. V současné době je ve společnosti cca 215 zaměstnanců. Většina je lokalizována v centrále v Barceloně, kde je i vedení společnosti a výroba AGV/AMR.

Jaké jsou vaše výrobní kapacity? Kolik produktů ročně vyrobíte?

Ročně produkujeme přes 1000 ks různých typů robotických vozítek. Jsme velmi flexibilní, co se týče našich výrobních kapacit. Operativně posilujeme týmy našich zaměstnanců, nebo nárazově přidáváme směny, podle toho, kolik zakázek je nutné realizovat. V současné době bohužel narážíme, jako většina firem v oboru, na nedostatek komponent typu baterie, elektronické karty nebo PLC.

Co bylo podle vás zásadní pro úspěch vaší společnosti?

Firma je úspěšná od začátku. Za krátkou dobu své existence si získala renomé spolehlivé firmy působící globálně, dodávající robustní produkty a uživatelsky příjemné aplikace a software. Navíc je schopná projekty realizovat „na klíč“. Zákazníci si pochvalují i přístup našich zaměstnanců, které práce baví, což je vždy na výsledku vidět. Osobně považuji za zásadní fakt, že lidé, kteří společnost založili, v ní nadále působí, podílejí se na jejím chodu a vytváří vize do budoucna – investují do IT nástrojů, vzdělávání lidí a v neposlední řadě do vývoje nových produktů, jež vycházejí z reálných potřeb a požadavků našich stávajících či budoucích zákazníků.

Jak vaše odvětví ovlivnila pandemie COVID-19? Jaké jsou aktuální trendy?

COVID-19 nám paradoxně pomohl. Mnoho zákazníků se ze dne na den potýkalo s nedostatkem zaměstnanců vlivem onemocnění, či faktem, že jeden pozitivní pracovník poslal do karantény celou směnu. Nebyl nikdo, kdo by převážel materiál, výrobní proces kolaboval. Každý manažer si pak dokázal rychle spočítat, kolik ho stojí odstávka. Vstupní investice do robotických vozítek se najednou začala jevit jako zanedbatelná částka. Lidská pracovní síla je v mnoha evropských zemích drahá a naše výrobky pomáhají firmám účinně snižovat jejich náklady. Co se trendů týče – lze jen predikovat. Průmysl 4.0, automatizace, robotizace výroby, to vše má velkou budoucnost. Pohybujeme se v oblasti, která se neustále vyvíjí, roste a jejíž potenciál je obrovský. Implementaci AGV/AMR zpomalují často jen obavy ze změn zaběhnutých procesů.

O které výrobky z vašeho portfolia mají zákazníci v poslední době největší zájem?

Největšími hvězdami našeho portfolia jsou obousměrné podběhové AGV typ KIVNON K11, která dokážou, v závislosti na provedení, táhnout náklad až do 5 tun. Sami zákazníci tohoto robota nazývají „malým tankem“, což odráží jeho robustnost a odolnost např. při nárazu způsobeným vysokozdvižným vozíkem. Velmi populární je i kompaktní KIVNON K05 Twister, který dokáže manipulovat s materiálem i na malých plochách, tj. otáčet se kolem své osy o 360 stupňů a docílit možnosti zavážení vozíků s materiálem i tam, kde je nutné trajektorii zalomit na místě do pravého úhlu. Ve většině případů jde o přesun z a na výrobní linky nebo ve skladech (oblastech tzv. bufferu) či jiných místech s omezeným prostorem. Hodně dotazů dostáváme na plně autonomní vysokozdvižný vozík KIVNON K55. Lidé jsou při pohledu na pohybující se stroj fascinovaní jeho přesností a rychlostí. KIVNON K55 dokáže manipulovat s paletami samostatně a zastoupí tak zcela klasické, operátorem řízené, vysokozdvižné vozíky.

Mohou potenciální zájemci vidět tyto produkty naživo?

Ano, referencí na území České a Slovenské republiky máme hodně. Po domluvě je možné navštívit realizované projekty, kde naši roboti pracují v reálných provozech a nechat se inspirovat. Mnoho realizací máme pochopitelně i v zahraničí např. v Německu a Francii. Je možné absolvovat prohlídku i v centrále, kde dokážeme připravit tzv. „demo verzi“ se specifickým vozíkem a produkty, které zákazník potřebuje převážet. V neposlední řadě je možné nezávazně předvést naše produkty přímo u zákazníka.
Rád bych také využil příležitosti a pozval tímto všechny čtenáře na Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně, který se bude konat v termínu 4. – 7. 10. 2022. KIVNON zde bude představovat 3 stěžejní výrobky (K05, K11 a K55) v nakonfigurovaném okruhu. Potkat se se zástupci naší firmy bude možné ve stánku č. 21 v pavilonu A2.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Rádi bychom v Brně, kde máme v současnosti kanceláře a sklady, vybudovali ještě větší zázemí. Tedy rozšířili oddělení obchodu, projektového managementu, servisu, programování a také administrativy. Vše postupně, abychom zachovali kvalitu našich služeb a nebyli zahlcení interními změnami. Naší obrovskou výhodou je fakt, že působíme na českém i slovenském trhu přímo, mluvíme lokálním jazykem, máme vlastní zaměstnance, servisní smlouvy pro záruční i pozáruční servis a reagujeme na potřeby zákazníka rychle. To vše je oceňováno a vítáno. Žádáme zákazníky o zpětnou vazbu, která je pro nás jedním z důležitých faktorů pro další strategické kroky v rozvoji firmy. Chceme také představovat nové nebo vylepšené produkty, tak jako tomu bylo doposud.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

220x600 CZA

Nenechte si ujít...