1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

KYB Manufacturing Czech, s.r.o.

Výroba tlumičů v Pardubicích raketově roste

Už řadu měsíců ekonomové hlásí růst průmyslové výroby, kterou táhne především výroba automobilů. A dokazují to i čísla prezentovaná společností KYB Manufacturing Czech, s.r.o., výrobním závodem japonské společnosti KYB, jež patří k největším výrobcům automobilových tlumičů na světě.

Jen za rok 2015 opustilo pardubický závod KYB o téměř milion výrobků více než v předchozím roce a podobný růst očekává management firmy i v následujících čtyřech letech. Ne náhodou také pardubická pobočka KYB zakládala před čtyřmi lety pobočku KYB v Chrudimi, která se specializuje na výrobu vinutých pružin pro tlumiče. Náš rozhovor s Robertem Frankem, prezidentem KYB Manufacturing Czech, s.r.o., proto nemůže začít jinak, než hodnocením situace na trhu.

Česká ekonomika roste. Roste i poptávka po automobilových tlumičích? Jaká je dnes situace na trhu?

Současná situace v automobilovém průmyslu, vztaženo na území Evropské unie, se jeví jako vzrůstající, což dokazuje každoroční nárůst výroby v našem pardubickém závodě společnosti KYB, a to již několik let. Kondice automobilového trhu se navíc za poslední dva roky natolik zlepšila, že se naopak v České republice stává problémem, a to v podobě nízké nezaměstnanosti, tedy nedostatkem kvalitní pracovní síly. Co je tou pravou příčinou dobré kondice na trhu, bychom se mohli zaobírat velmi rozsáhle, ale jedním z hlavních faktorů je sice pomalé, ale přesto znatelné oživení trhů ve Francii, Španělsku, Itálii a dalších zemí, kde po roce 2008 došlo k výraznému propadu.

Jaké evidujete objemy výroby za rok 2015?

V roce 2015 jsme vyrobili o téměř milión výrobků více a další růst máme již potvrzen na další čtyři roky.

V roce 2015 jste postavili nový závod. Jak moc je jeho kapacita naplněna?

Po úspěšné expanzi výrobního závodu na dvojnásobnou velikost jsme nyní kapacitně naplněni na 65 % a v následujících letech dosáhneme 85 %, kde bychom se chtěli pohybovat a mít zároveň rezervu na pokrytí výkyvu poptávky.

Jaké výše dosahovaly investice vaší pardubické pobočky?

Za poslední čtyři roky jsme proinvestovali 1,7 miliardy korun a v dalším období hodláme v investicích pokračovat.

V oblasti automotive se dnes stále častěji hovoří o principech Průmyslu 4.0. Daří se i vám zavádět do výroby automatizaci a elektronizaci?

Automatizace v oblasti výroby tlumičů není až tak úplně jednoduchá ve všech výrobních krocích, ale přesto plnou automatizaci uplatňujeme v rámci obrábění, povrchových a tepelných úprav, nebo montáže drobných komponentů.

Jakým způsobem řídíte vaši výrobu a expedici?

Oddělení logistiky používá několik IT modulů, ať již interních pro dodavatele materiálů a výrobní procesy, nebo ve vztahu k jednotlivým zákazníkům. Když to řeknu zcela zjednodušeně – veškerá logistika a plánování je řízena on-line.

Podařilo se vám v souvislosti s rozšířením výroby obsadit všechny pozice? Co je podle vás při výběru zaměstnanců pro vaši firmu rozhodující?

Po expanzi počátkem roku 2015 jsme obsadili všechny pozice, které jsme měli naplánované, i když v některých ohledech jsme museli slevit zejména v požadavcích na zkušenosti. Nyní je situace zcela odlišná, a pokud nabíráme nového zaměstnance, tak jsme v podstatě rádi, že chce pracovat. Musíme tedy více investovat do přeškolování či kompletního proškolení. S touto složitou personální situací se nyní potýká pravděpodobně každá výrobní společnost, a je bohužel smutné, že podpora vlády je v tomto směru zcela nedostatečná a nepružná. Navíc stále lpí na svém, že lze všechny nezaměstnané na úřadech práce skutečně využít.

Spolupracujete při výběru především technicky vzdělaných zaměstnanců s univerzitami?

V současné době spolupracujeme se studenty Karlovy Univerzity v Praze. My je podporujeme v rámci diplomových prací, a oni nám pomáhají se zkoumáním procesů. Touto cestou chceme oslovit potenciální budoucí techniky pro naši společnost, popřípadě pobočky po celém světě.

Co můžete novým zaměstnancům nabídnout? Na co je chcete nalákat?

Je až neuvěřitelné, co všechno jsou společnosti ochotny vytvářet za různé benefity, aby dokázali zaměstnance udržet či získat. Nebudu vyjmenovávat jeden benefit za druhým, ale jeden bych zmínil, který patří mezi ty novější, a to příspěvky na zdravotní pomůcky či služby nebo sportovní vyžití, a to nejen pro zaměstnance, ale i jeho rodinné příslušníky. Jestli to takto půjde dál, tak se velmi brzy situace s nízkou nezaměstnaností změní na vysokou, protože firmy mají finanční limity a zaměstnávání nových pracovníků se jim z důvodu vysokých personálních nákladů už nevyplatí.

V oblasti automotive jdou inovace rychle kupředu. Podílíte se i vy na vývoji nových výrobků či jejich částic?

Naše společnost má po světě čtyři vývojová centra, a ty se skutečně mají co ohánět, aby stačila současným i budoucím trendům. V tomto směru se nám daří a první krůčky v oblasti vývoje hodláme brzy učinit i v pardubické pobočce, kde jsme ve fázi oživování strojního vybavení. Trendy jsou zcela jasné a u tlumičů pro osobní automobily se jedná o zvýšení komfortu z jízdy, používání lehčích, ale pevnějších materiálů, které jsou snadno recyklovatelné.

Jaké výhody pro vás a vaše zákazníky představuje začlenění vaší firmy do struktury mateřské KYB Corporation?

Výhody jsou zřejmé od samého počátku – platí, že čím větší skupina či společenství, tím lépe se překonávají potíže, získávají zkušenosti, zakázky a udržuje stabilita.

Můžete prozradit plány vaší společnosti do budoucna?

Co bych mohl ozřejmit z budoucnosti pardubické pobočky KYB je, že pracujeme již na plánech sahajících do roku 2027. V průběhu tohoto období zahájíme výrobu pro tři zcela nové automobilky, se kterými jsme vstoupili již do intenzivní spolupráce.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

220x600 CZA

Nenechte si ujít...