1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

La Lorraine, a.s.

La Loraine 18Oblíbené jsou donuty, croissanty i kaiserky

Ročně v kladenském výrobním závodě společnosti La Lorraine, a.s., připraví kolem 80-tisíc tun pečiva pro místní i zahraniční trhy. Zavedený výrobce pečiva k dopékání vyváží produkty do 25 zemí. Obsáhlá nabídka zahrnuje přes 300 druhů sladkého i slaného pečiva. Původně byla společnost členem Delta Pekáren a belgického holdingu Vanelor.

Už 10 let je součástí pekařské skupiny La Lorraine Bakery Group, což umožnilo její další rozvoj, zejména v oblasti technologií a výrobních postupů. Dnes při výrobě využívá moderní stroje a automaty. „Velkou pozornost věnujeme inovacím,“ říká v rozhovoru technický ředitel Michal Vágner.

V roce 2008 se vaše společnost stala součástí mezinárodní pekárenské skupiny La Lorraine Bakery Group. Jak zpětně hodnotíte tento krok?

V roce 1998 začala společnost jako jedna z prvních, tehdy ještě jako společnost Delta Frozen Products, prosazovat takzvaný systém bake-off, tedy dopékání pečiva přímo v provozovnách. Od roku 2007 je La Lorraine, a.s., součástí silné mezinárodní skupiny La Lorraine Bakery Group, belgické rodinné společnosti působící na evropském pekárenském trhu. Ta je společně se svým mlynářským podnikem Paniflower součástí holdingu Vanobake NV. Díky silnému zázemí skupiny můžeme aktivně přistupovat k inovacím a investicím do moderních technologií.

Jaké je dnes postavení vaší společnosti na českém trhu?

V současnosti je La Lorraine, a.s., jedním z největších tuzemských výrobců a dodavatelů pečiva k dopékání pro maloobchod a velkoobchod, ale i velmi silným hráčem v oblasti gastronomie. S našimi výrobky se můžete setkat každý den, a to doslova hned po probuzení. Pokud si ráno zpříjemňujete nadýchanými croissanty, křupavými kaiserkami nebo celozrnným pečivem, tak s velkou pravděpodobností byly právě tyto produkty zhotoveny právě v kladenském výrobním závodě, který patří mezi největší výrobce pečiva v České republice.

Pro pekařskou výrobu jsou důležité technologie. Jaké používáte?

Využíváme nejnovější zařízení od předních světových výrobců pekařských technologií, jako je Mecatherm, Gouet, WP, Niverplast, VMI, Rademaker, Koenig nebo Ilapack. Různé druhy pečiva se vyrábějí za použití rozdílných postupů, jako je například polo-automatické dávkování surovin, dělení těsta, kontinuální kynutí, kontinuální pečení, kontinuální chlazení, šokové mražení a automatické, ale i manuální balení, jež je nutné pro některé speciální výrobky. La Lorraine, a.s., disponuje i rozdílnými technickými řešeními jedné technologie. Příkladem je řezání, kdy používáme standardní nožové nebo vodní paprsek. Všechny výrobky jsou po upečení navezeny do plně automatizovaného skladu o kapacitě 27-tisíc paletových míst.

Jak se mění požadavky na hygienu nebo kvalitu pečiva?

Požadavky na kvalitu a hygienu výroby pečiva se s rostoucími nároky zákazníků stále zpřísňují. Dodržování všech legislativních požadavků České republiky a Evropské unie na výrobu a kvalitu pečiva považujeme za minimální standard. V současné době je kladen stále větší důraz na kvalitu a bezpečnost potravin. Tyto požadavky zajišťujeme zavedením a dodržováním přísných komplexních potravinových standardů, jako jsou IFS (International Food Standard), SQMS (Supplier Quality McDonald Standard), TFMS (Tesco Food Manufacturing Standard) a dalších. Dodržování nadstandartních požadavků těchto norem je pravidelně kontrolováno nezávislými auditory s příslušnou certifikací. Jejich úkolem je precizní kontrola skutečného stavu s požadavky norem.

Kolik druhů pečiva máte v nabídce?

Obsáhlá nabídka zahrnuje přes 300 různých druhů sladkého a slaného pečiva. Sortiment pečiva zahrnuje výrobky předkynuté, předpečené, i plně dopečené k rozmražení. Pro běžné zákazníky budou nejznámější kaiserky a bagety. Dodané pečivo do prodejen je upečené z 80 % a přímo v obchodech se dopéká v pecích, čímž se fyzicky dokončí proces pečení. Ze sladkého sortimentu jsou oblíbené croissanty, různé druhy mřížek, pletenců nebo taštiček. Dodáváme také plně upečené produkty, což jsou například vánočky, donuty nebo muffiny. Všechny druhy pečiva se vyznačují snadnou přípravou po rozmražení, vysokou kvalitou vstupních surovin a výtečnou chutí.

O které produkty je mezi vašimi odběrateli největší zájem? Jaké jsou aktuální trendy v oblasti pečiva?

Dopečené pečivo už dnes nabízí snad všechny větší obchody. Důvodem je, že dopekové pečivo prodejním řetězcům umožňuje flexibilně reagovat na poptávku tak, aby prodejci mohli nabízet adekvátní množství křupavého a voňavého pečiva 24 hodin denně. Český spotřebitel je poměrně konzervativní, nicméně obecně se mění jeho nákupní zvyklosti zejména v souvislosti s příznivou ekonomickou situací. Zákazníci nakupují častěji v různě velkých prodejnách. S rostoucí kupní silou a změnou životního stylu spotřebitelé již nenakupují pouze základní pečivo, ale mnohem více hledají výrobky s přidanou hodnotou. Zajímají je zdravější varianty klasických výrobků, jako je pečivo s obsahem žitné mouky, s nízkým obsahem sacharidů či ovocné náplně místo marmelády. Protože zákazníci nakupují častěji, mají zájem o pečivo s nižší gramáží. Protože stále více jíme mimo domov, roste poptávka po „Food on the move“. My v La Lorraine, a.s., tento trend vnímáme a pro své zákazníky vyrábíme nové, inovativní varianty pečiva vhodné pro tuto spotřebu. Český zákazník má také rád čerstvé sladké pečivo. Velmi populární se staly donuty, které, ač amerického původu, zdomácněly a jsou velmi oblíbené. V neposlední řadě jsme vyvinuli kategorii muffinů, které můžou být i plněné.

Kdo jsou vaši hlavní odběratelé? Dodáváte pečivo jen v rámci ČR, nebo i do jiných zemí?

La Lorraine, a.s., jako lídr trhu dopékaného pečiva nezůstává v roli pouhého dodavatele, ale přináší komplexní řešení pro segment tradičního i moderního trhu. Vybraný sortiment pečiva mohou zákazníci zakoupit v malých prodejnách po celé České republice i v prodejnách velkých řetězců, jako jsou Albert, Billa, Kaufland, Lidl, Makro, Norma, Penny, Tesco a Žabka. Z kladenské pekárny jsou zásobovány také luxusní hotely, restaurace a kavárny. Ročně se v kladenském výrobním závodě vyrobí okolo 80-tisíc tun pečiva pro místní trh i pro export do více než 25 zemí.

Chystáte nové produkty?

Plánujeme rozšíření výrobních kapacit u výrobků, kde cítíme potenciál. Jde především o donuty, po kterých roste poptávka v celé Evropě, a o takzvané řemeslné pečivo z kamenné pece. U sladkého pečiva rozšiřujeme nabídku o produkty, které jsou typické pro jednotlivé země v Evropě. Jejich centralizovaná výroba v jednom závodě umožňuje dosahovat maximální technologickou úroveň a zároveň držet náklady v požadovaných mezích. 

Na čem stavíte úspěch firmy?

Je to především komplexní nabídka produktů, inovativnost, spolehlivost a schopnost vycházet vstříc individuálním požadavkům zákazníka.

Jaké jsou vaše další plány? Do čeho se například chystáte investovat? 

Investujeme pravidelně každý rok, a to řádově stovky milionů korun především do nového technického zařízení. Výroba se neustále rozšiřuje, máme nové linky a také nové druhy pečiva. Rozšiřujeme výrobu nejen pro český a slovenský trh, ale také pro export.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...