MANN + HUMMEL (CZ), v.o.s.
- Podrobnosti
- Kategorie: Exkluzivní rozhovory
Jsme připraveni na nové trendy v automobilovém průmyslu
Výborná mentalita a pracovní morálka, to jsou atributy, které si na spolupráci se svými českými kolegy nejvíce cení Patrick Gumpinger, výrobní ředitel závodu společnosti MANN + HUMMEL (CZ) z Nové Vsi na Vysočině. Rodák z Bavorska působí v Česku sedmým rokem a s oblibou říká, že se tady cítí jako doma. Jistě k tomu napomáhá také jeho takřka dokonalá znalost češtiny. „Vzhledem ke svému původu můžu říct, že Češi jsou mi mentalitou bližší než třeba lidé ze severního Německa.
V Česku se mi opravdu moc líbí. Setkávám se tady se spoustou šikovných lidí, kteří zkrátka chtějí. Myslím si, že právě taková mentalita je vidět i v našem závodě,“ říká na úvod výrobní ředitel, který si v rámci skupiny MANN + HUMMEL vyzkoušel také manažerskou práci ve Spojených státech amerických a Německu.
V českém průmyslu je skupina MANN + HUMMEL, která se více než osmdesát let zabývá filtrační technikou, aktivní již od první poloviny 90. let. V Nové Vsi na Třebíčsku sídlí v areálu o rozloze zhruba 126-tisíc m2. Ve svém oboru je největším tuzemským výrobcem a dodavatelem filtrační techniky jako originálního příslušenství i náhradních součástek pro zákazníky ze strojírenského a zejména automobilového průmyslu. Při zajištění produkce výrobkového a zákaznického portfolia klade společnost MANN + HUMMEL (CZ) důraz na bezpečnost, kvalitu, zákaznickou spokojenost a efektivitu. Jedině tak může plnit strategické cíle a usilovat o dlouhodobý rozvoj a konkurenceschopnost lokálního závodu, který musí být stejně jako celá skupina připraven na nové příležitosti.
Filtry nejen pro elektromobily
Proto v posledních letech závod prošel reorganizací dle principů „štíhlé“ výroby, došlo také na optimalizaci logistických procesů, digitalizaci či na projektové zajištění relokace dodatečných výrob z některých partnerských závodů v Evropě. „Celá naše společnost si uvědomuje, že zejména v automobilovém průmyslu dochází, a ještě bude docházet k zásadním změnám. I proto jsme již vytvořili novou obchodní jednotku, která se zabývá především novými technologiemi pro čistou mobilitu a čisté vnitřní prostředí v budovách. Chápeme, že s růstem zájmu o tyto technologie, poroste také potenciál našeho byznysu. Na změny, které se chystají nejen v automotive, chceme být co nejlépe připraveni,“ sděluje Patrick Gumpinger.
Produktové portfolio tak postupně přizpůsobují novým produktům hlavně z oblasti elektromobility a dalších alternativních pohonů. „Je třeba si uvědomit, že filtraci potřebují nejenom auta nebo stroje se spalovacími motory. Také v elektromobilech jsou například kabinové vzduchové filtry, dále to jsou bateriové filtry nebo olejové filtry pro převodovky, které se uplatňují rovněž v hybridních vozidlech. Velký potenciál však vidíme také v brzdových filtrech, které pomáhají eliminovat nečistoty vznikající při brzdění,“ doplňuje výrobní ředitel společnosti MANN + HUMMEL (CZ), která se soustředí také na výrobu filtrů pro zlepšování kvality vnitřního vzduchu v nemocnicích a dalších prostorách s vyšší koncentrací osob. Požadavky na kvalitu a čistotu vnitřního vzduchu přitom vzrostly hlavně v období pandemie.
Loni v Nové Vsi mimo jiné instalovali novou výrobní linku, na které se budou dle požadavků klíčového německého OEM (Original Equipment Manufacturer) zákazníka vyrábět filtry pro převodovky elektromobilů. „Kromě toho máme v plánu i další projekty z oblasti alternativních pohonů. Jedná se zejména o filtry pro vozidla s vodíkovým pohonem,“ podotýká Patrick Gumpinger s tím, že závod v poslední době dodává výrobky nejen předním německým a evropským OEM zákazníkům, ale navazuje spolupráci také s velkými hráči amerického trhu. „Přesto drtivá většina našich zákazníků pochází z Evropy. U stávajících i nových zákazníků vidíme jeden shodný trend, a tím je postupný přechod k elektromobilitě,“ upřesňuje výrobní ředitel.
Stabilní a zodpovědná firma
Vzhledem k měnícím se požadavkům zákazníků přistoupili v závodě MANN + HUMMEL (CZ) také k realizaci některých investičních projektů. Plánují například instalování nových svařovacích technologií s nejvyššími požadavky na čistotu celého procesu. „Přestože náš byznys nyní obecně roste, neuvažujeme zatím o dalším rozšiřování výrobního závodu v Nové Vsi. V předchozích letech jsme výrobu dokázali reorganizovat a zeštíhlit tak, že jsou naše výrobní kapacity naprosto optimální,“ navazuje Patrick Gumpinger, podle kterého bylo třeba v předešlých dvou letech najít optimální přístup také k problematice růstu nákladů v souvislosti s enormním růstem cen energií i dalších vstupních komodit. „Zvládli jsme to díky různým opatřením. Dál aktivně hledáme příležitosti, kde můžeme snížit naše náklady a energetickou náročnost. Například jsme instalovali tepelná čerpadla, která nám vytápějí zhruba 50 % našich ploch. Další zajímavostí je využití odpadního tepla z našich kompresorů. Následně tím vytápíme část našich výrobních prostor a kanceláře. To je také značná úspora energií,“ dodává výrobní ředitel.
Navzdory cenovému „boji“ udržuje společnost MANN + HUMMEL (CZ) rentabilitu byznysu v celém řetězci včetně svých dodavatelů, které vnímá především jako partnery. Vtáhnout do hry se je snaží rovněž v případě plnění závazků plynoucích ze strategie k dosažení uhlíkové neutrality, ke které se skupina MANN + HUMMEL zavázala v roce 2021. Definice a implementace „zelené“ strategie podtrhuje důraz skupiny na dlouhodobou udržitelnost a zodpovědný přístup ke všem environmentálním tématům. „Zavázali jsme se, že v rámci komplexní strategie budeme mimo jiné CO2 neutrální, takže budeme postupně snižovat uhlíkovou stopu v našich procesech, v celém závodě, a dokonce i u našich dodavatelů. V našem závodě chceme být CO2 neutrální do roku 2027, jako celá skupina do roku 2035 a do roku 2050 toho chceme dosáhnout v celém dodavatelském řetězci. Věřím, že se nám to povede a že jdeme správným směrem,“ zdůrazňuje Patrick Gumpinger, podle kterého jinak zůstává největší výzvou zachytit nové trendy v automobilovém průmyslu a uplatnit se s inovativními výrobky také v oblasti alternativních pohonů.
„Stejně jako celá veřejnost očekáváme, že se od roku 2035 budou v Evropě vyrábět pouze nová elektroauta. Jiný vývoj zřejmě bude v oblasti nákladní kamionové dopravy, kde bude alternativou spíše vodík. V těžkém průmyslu pak budou i nadále zapotřebí stroje se spalovacími motory,“ nastiňuje budoucí vývoj výrobní ředitel společnosti MANN + HUMMEL (CZ). Jestliže vše půjde správným směrem, zakončí podle něj rok 2023 s výsledkem, který až o 20 % překročí původní plán. „Řešíme nyní, s nadsázkou řečeno, luxusní problém, neboť máme více zakázek, než jsme plánovali, a nestíháme vyrábět. Proto říkám, že původní plány na rok 2023 určitě překonáme,“ uzavírá Patrick Gumpinger, který do svého týmu neustále hledá nové talenty. Nabídnout jim může stabilní zázemí jednoho z nejvíce oceňovaných zaměstnavatelů v kraji Vysočina, kde aktuálně dává práci zhruba 1200 zaměstnancům, a to včetně kolegů z globálně působícího servisního centra.
Průmysl Dnes
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Těžba uhlí v Indonésii byla loni rekordní díky pop…
Category: Energetika
Jakarta - Těžba uhlí v Indonésii loni stoupla na nový rekord díky rostoucí poptávce po energii na domácím a cel…
V Česku v budoucnu mají vzniknout zařízení na mař…
Category: Energetika
Praha V Česku v budoucnu mají vzniknout zařízení na maření přebytečné energie. Distributoři za poslední rok ev…
Kolínská Toyota loni překonala výrobní plán, vyrob…
Category: Automobilový průmysl
Kolín - Kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic loni překonala výrobní plán, vyrobila 22…
Airbus v loňském roce zvýšil dodávky letadel zákaz…
Category: Letecký a zbrojařský průmysl
Paříž - Evropský výrobce letadel Airbus dodal loni odběratelům 766 letadel, o 31 více než předloni. Dodávky vša…
Stavebním firmám z Vysočiny loni do konce září kle…
Category: Stavebnictví
Jihlava - Stavební firmy se sídlem na Vysočině měly v loňských třech čtvrtletích základní výrobu za 5,5 miliard…
Připojte se: