1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Masonite CZ spol. s r.o.

masonite 20Zákazníci se mohou těšit na nové produkty i showroomy

Pokračování úspěšné strategie, jejíž součástí jsou investice do technologií, produktové inovace, rozšiřování prodejní sítě či akvizice perspektivních podniků, je letošním hlavním cílem jihlavské společnosti Masonite CZ. Největší český výrobce interiérových dveří bude od jara mimo jiné uvádět na trh novinky prémiové kvality. Jedná se konkrétně o bezpečnostní dveře pro bytové domy a také o laminátové dveře s novými povrchovými úpravami.

Nejprve se ale pojďme ohlédnout za průběhem minulého roku, který byl kvůli pandemii COVID-19 značně komplikovaný nejen pro společnost Masonite CZ, která ve svých závodech v Jihlavě a Uherském Hradišti zaměstnává kolem 220 zaměstnanců. „Přestože jsme střídavě měli výpadky v obou výrobních lokacích, dokázali jsme se vším vyrovnat. Limitovala nás zvýšená nemocnost, karantény i absence zaměstnanců, kteří se museli doma starat o děti. I když nám někdy chyběla až třetina lidí ve výrobě, dosáhli jsme téměř výsledky roku 2019. A to hlavně za pomoci přidaných směn a velkého nasazení všech zaměstnanců, před kterými ještě jednou smekám za to, jak všechno zvládli,“ říká generální ředitel Pavel Šatný.

Spokojenost s výsledky roku 2020 doplňuje informací o celkovém počtu více než 500-tisíc vyrobených jednotek dveří, což za daných okolností považuje za velký úspěch. „Musíme si uvědomit, že náš výsledek byl lehce nad průměrem celého stavebního trhu, který šel postupně dolů. V našem segmentu k tomu došlo hlavně kvůli nedostatku lidí na stavbách, kde se projevila zejména ztížená mobilita zahraničních pracovníků. Proto jsme rádi, že jsme dosáhli výsledku, který byl lepší jak vůči konkurenci, tak ve srovnání s průměrem našeho trhu,“ navazuje generální ředitel společnosti Masonite CZ, tedy podniku s více než šedesátiletou tradicí, který je od roku 2006 součástí americké nadnárodní skupiny Masonite.

Dobře nastavená strategie

Důležité pro zvládnutí složitého vývoje v minulém roce podle něj bylo i to, že se firma dál držela strategie nastavené v minulých letech. Mezi její zásadní pilíře patří především investiční a modernizační plán na období let 2018 až 2023 ve výši 150 milionů korun. „Ukazuje se, že naše strategie je nastavená dobře. Základem je působit na profesionálním velkoobchodním i na spotřebitelském trhu. Dále máme prodejní aktivity rozděleny na domácí trhy, kterými jsou Česko a Slovensko, a na exportní trhy. Právě to, že můžeme pracovat na projektech pro různé regiony, je pro nás obrovskou výhodou. Máme totiž větší možnosti, jak se vypořádat s lokálními nebo časově omezenými propady na jednotlivých trzích,“ vysvětluje Pavel Šatný s tím, že významnými zahraničími trhy jsou Holandsko, Chorvatsko či Slovinsko.

Za velmi pozitivní jev, který byl vyvolán dopady pandemie, považuje reakci stavebního trhu, který se dokázal relativně rychle vypořádat s různými vládními restrikcemi a opatřeními. A to tak, aby se po prudkém jarním propadu, pokud možno, vůbec nezastavil prodej ani distribuce nejrůznějších stavebních materiálů, interiérové dveře nevyjímaje. „Řekl bych, že velmi flexibilně reagovaly například stavebniny DEK, které okamžitě přešly na distribuci formou e-shopu a výdejových míst. Zatímco na jaře to některým trvalo, od podzimu už na to byli připravení prakticky všichni, takže i naše produkty se k zákazníkům dostávají bez jakýchkoli omezení,“ podotýká generální ředitel společnosti Masonite CZ.

Naopak silně limitována zůstává vlivem protiepidemických opatření oblast klasického obchodu, který stále stojí na osobních kontaktech a na setkávání zástupců firem s jejich partnery i zákazníky. Zde mohou, na rozdíl od administrativních, nákupních či logistických profesí, komunikační online platformy fungovat zřejmě jen krátkodobě. „Bezprostřední kontakt se zákazníky je pro nás moc důležitý. Naším cílem není jednorázově prodat, ale snažíme se navazovat dlouhodobé vztahy, díky kterým se pak bavíme o společných plánech a strategiích. Jedině tak můžeme navzájem podporovat svoje aktivity i do budoucna. A to opravdu nelze dělat online,“ domnívá se Pavel Šatný.

Plnohodnotná výroba zárubní

K osobnímu setkávání slouží také síť vzorkových prodejen neboli showroomů, kterou společnost Masonite CZ pravidelně rozšiřuje o nové pobočky. V rámci Česka se má do konce letošního roku jejich počet zvýšit ze stávajících 21 na 30. Na Slovensku by pak ke stávajícím čtyřem showroomům mělo přibýt dalších 8 až 10. Prioritou jsou krajská i větší okresní města, ale také lokality, kde je značný developerský potenciál. Příkladem může být oblast Českého Krumlova a Lipenské přehrady, kde má během jara vzniknout jedna z nových firemních prodejen, ve kterých jsou za současného stavu pandemie možné pouze individuální návštěvy. Další podobný projekt se chystá třeba v Mikulově.

Strategie největšího českého výrobce interiérových dveří je úspěšná také v oblasti akvizic. V samém závěru minulého roku se podařilo dokončit fúzi s uherskohradišťským závodem na zárubně TOPDOORS, který tak od 1. ledna 2021 definitivně přešel pod hlavičku společnosti Masonite CZ. „Kvůli pandemii nebylo jednoduché splnit všechny naše investiční cíle, ale nám se to povedlo. Provedli jsme významné stavební úpravy na zakoupených pozemcích a také instalovali nové specializované CNC stroje. Tím jsme naši výrobu zárubní dostali na patřičnou úroveň. To, že nyní máme plnohodnotnou výrobu zárubní přesně podle našeho plánu, považuji za nejvýraznější úspěch a pokrok v naší strategii. Myslím si, že přenesení takto ambiciózního záměru do praxe není úplně standardní,“ upozorňuje generální ředitel.

Nová automatizovaná výroba zárubní přinese až dvojnásobný nárůst kapacity na zhruba 10-tisíc kusů měsíčně. Přitom ale dojde pouze k mírnému (zhruba 15 %) nárůstu počtu zaměstnanců, kterých v Uherském Hradišti pracuje kolem 50. Celková investice do tohoto závodu se pohybovala na úrovni 70 milionů korun, přičemž do výrobních technologií firma investovala 20 až 25 milionů. Bude se podobným akvizicím věnovat i v dalších letech? „Určitě chceme pořád organicky růst a zároveň se dívat i po dalších vhodných akvizičních cílech v Česku i v zahraničí. Zajímá nás hlavně Balkán, kde máme poměrně výrazné zastoupení. Už jsme si vytipovali firmy, ale potřebujeme je vidět a poznat tamní lidi. Kvůli pandemii, která nové kontakty nadále omezuje, se naše záměry mohou o něco posunout, ale rozhodně chceme dál jít touto cestou,“ přiznává Pavel Šatný.

Novinky špičkové kvality

Kontinuální je také důraz, který společnost Masonite CZ klade na inovace a zvyšování kvality produktů. Zaměřuje se zejména na sortiment tzv. technických dveří pro bytové domy a větší stavební projekty. Jedná se o různé kategorie protipožárních, akustických a bezpečnostních dveří. „Od března budou na trhu novinkou naše bezpečností dveře třídy III, čímž budeme pokrývat až 95 % potřeb trhu. Přicházíme ovšem také s novými bílými laminátovými dveřmi s italským CPL laminátem, jejichž kvalita je mnohem vyšší, než je u nás běžné,“ upřesňuje generální ředitel. Správným krokem podle něj byla také prezentace nové řady bílých lakovaných dveří „Clara“, kterou se podařilo představit již na podzimním mezinárodním stavebním veletrhu For Arch v Praze. „Zpětně vzato jsme udělali velmi dobře, že jsme se na podzim nebáli tuto novinku ukázat. Jsou to třikrát broušené a třikrát lakované dveře s vysokojakostním lakem, jejichž kvalita je srovnatelná s německými výrobky. Co se týká poptávky, obecně stále převládají bílé povrchy dveří, doplněné zejména o dubové dekory. Myslím si, že oproti našim konkurentům si udržujeme náskok právě díky šíři a kvalitě sortimentu,“ dodává Pavel Šatný s dovětkem, že zájem zákazníků si budou letos ověřovat také na nově pořádaných online veletrzích, jako je například multioborový stavební veletrh Střechy Praha.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...