Nippon Express (Deutschland) GmbH & Co. KG, odštěpný závod
- Podrobnosti
- Kategorie: Exkluzivní rozhovory
Letos chceme opět růst na českém i slovenském trhu
Úspěšný rok s tržbami na úrovni 750 milionů korun mají za sebou české pobočky společnosti Nippon Express (Deutschland) GmbH & Co. KG z tradiční japonské nadnárodní spediční a logistické skupiny, která se specializuje především na námořní a letecké přepravy zboží do celého světa. „Celkově pro nás byl rok 2023 standardní.
U námořního carga jsme zaznamenali meziroční pokles o přibližně 10 %, ale naopak se nám dařilo v leteckých přepravách, kde jsme měli meziroční zhruba desetiprocentní nárůst, a to i díky tomu, že nám z evropské centrály přicházely zajímavé projekty z top destinací, jako jsou Japonsko, USA a Čína. Věřím, že v tom budeme pokračovat i letos, kdy navíc očekáváme také vzestup námořních přeprav. Slibujeme si tedy, že se letos opět vrátíme k tržbám blížícím se hranici jedné miliardy korun,“ říká na úvod Petr Kavalek, vedoucí poboček v České a Slovenské republice.
V loňském rozhovoru jste říkal, že chcete získat nové obchodní partnery. Povedlo se to?
Okruh našich zákazníků jsme opět dokázali rozšířit, stejně tak jako okruh dodavatelů, kteří se specializují na konkrétní oblast nebo činnost. Rád bych zmínil, že u nás na základě jednoznačné poptávky zákazníků roste význam pozemních přeprav a my se tomuto trendu přizpůsobujeme. Pozemní přepravy, které mnohdy kromě typické přepravy materiálu nebo zboží z města do města vyžadují další řešení, koordinaci a optimalizaci, zákazníkům aktivně nabízíme. Jako příklad uvedu dodavatele v elektronickém průmyslu, jejichž zboží není tak objemné, aby zaplnilo celý kamion. Přesto potřebují rychlé a cenově efektivní řešení. Nadále hledáme také nové dopravce, kteří umí efektivně a rychle přepravovat zásilky po celé Evropě.
Původně jste v Česku začínali s automobilkou Toyota. Jak se spolupráce v čase vyvíjela?
To je už přes dvacet let, během kterých se situace na trhu hodně změnila. Toyota dnes spolupracuje s mnoha dalšími partnery, mezi které samozřejmě také patříme. Jsme rádi, že naše spolupráce pokračuje a snažíme se pružně reagovat na požadavky Toyoty, které odrážejí často velmi dynamické dění v automobilovém průmyslu. V posledně době v rámci automotive stále více spolupracujeme také s dodavateli Škody Auto nebo obecně VW Group. Chceme v tom pokračovat a totéž platí o získávání dalších zákazníků například z oblastí, jako jsou elektronika nebo péče o zdraví, kde se rovněž přepravuje poměrně velké množství zboží se specifickými požadavky na kvalitu.
Také kvalitu, spolehlivost či energetickou efektivitu firmy jste chtěli podle vašeho loňského vyjádření dál zlepšovat. Byli jste úspěšní i v tomto směru?
Jistě není překvapením, že zvyšování kvality a spolehlivosti jsou typická témata pro všechny původem japonské firmy. Jejich tradiční důraz na kvalitu a spolehlivost služeb rádi přejímáme, protože to ve výsledku ocení každý zákazník. Hledáme proto vždy taková řešení, na která se zákazníci mohou spolehnout, a jejichž kvalitu můžeme garantovat. Co se týká energetické efektivity, data o spotřebě energií nemáme zatím úplně přesná, protože působíme v pronajatých prostorách. Více budeme vědět sice až na konci prvního kvartálu letošního roku, přesto je trend snižování spotřeby energií u nás jasně viditelný. I díky velkému pochopení našich zaměstnanců jsme již řadu úsporných opatření zavedli a hledáme další. Jedná se například o úspornější osvětlení ve skladech i kancelářích nebo o regulované vytápění skladů, čímž jsme velmi výrazně omezili spotřebu plynu.
Kromě Česka působíte také na Slovensku. Jak se vám loni dařilo na tomto trhu?
Na Slovensku se nám daří skvěle. Pobočku tam máme pátým rokem, takže je pořád ještě ve vývoji. Objem leteckých přeprav nám loni stoupl o 100 % a námořních přeprav o 65 %, což jsou čísla, o kterých se tradičním pobočkám může jenom zdát. Také obrat za rok 2023 byl meziročně zhruba o třetinu vyšší a očekáváme, že letos se dostaneme na úroveň 4 milionů eur. Těšíme se na další rozvoj a plánujeme posílit náš tým tak, abychom dokázali využít všechny obchodní příležitosti. Věříme, že se nám tato investice brzy vrátí. Navíc jsme loni v Bratislavě otevřeli menší sklad pro specifický projekt zákazníka, který vyrábí bankomaty a pokladní systémy. Je to naše první investice do logistiky a skladování na Slovensku, kde, jak věříme, jsou před námi i další podobné projekty, které aktivně hledáme.
Setkáváte se na Slovensku s jiným přístupem či s jinými typy zákazníků?
Od začátku mě překvapovalo, jak je slovenské prostředí odlišné od toho našeho ve vztazích mezi dodavateli a odběrateli. Zatímco u nás docela rádi přistupujeme na poskytování služeb od A do Z, což v našem oboru znamená, že zboží vyzvedneme, proclíme a dopravíme na místo určení, případně až na rampu výrobního závodu, na Slovensku je to trochu jinak. Často se setkáváme s tím, že vedle společností našeho typu existuje mnoho lokálních poskytovatelů například celních služeb, na které se místní výrobci tradičně a silně orientují. Zájem o to, aby logistická společnost dodala až do výrobního závodu už celně odbavené zboží není zdaleka takový jako v Česku. Chápu to tak, že mezi slovenskými podnikateli jsou silnější vazby, a pokud si rozumějí a spolupráce po léta funguje, nabídka konkurenčního řešení je zkrátka tolik nezajímá. Na rozdíl od českého zákazníka komunikují na více stran a jsou spokojení.
S jakými plány jdete do roku 2024? Co bude prioritou?
Dlouhodobě se snažíme rozvíjet naše aktivity na Moravě, k čemuž by se nám velmi hodil nový sklad pro logistické služby, a to nejlépe v Brně. Dává nám to smysl zejména vzhledem k poloze na půli cesty mezi Prahou a Bratislavou, kde máme naše pobočky, které velmi úzce spolupracují. Roli hraje také blízkost Vídně, kde se koncentruje velká část logistiky. Letos chceme vhodný sklad v Brně najít, nabídnout zákazníkům a otevřít. Další velké možnosti máme v našem skladu v Plzni, kde se nám průběžně daří rozšiřovat portfolio zákazníků a kde máme kapacity, které dokážeme přizpůsobovat jejich potřebám. Jinak obratově bychom se chtěli vrátit na úroveň jedné miliardy korun. K nárůstu obratu by nám mohlo pomoci i to, že jsme už loni významně investovali také do re-brandingu celé firmy. Chceme tak být ještě více na očích našich stávajících i potenciálních zákazníků.
Máte před sebou také další investice do strategického rozvoje firmy?
Z hlediska budoucnosti je klíčové, že skupina Nippon Express investovala do akvizice společnosti Cargo-Partner, což je obrovská nadnárodní investice. Zatím je brzy mluvit o detailech, ale je zřejmé, že i pro naše aktivity v Česku a na Slovensku to bude naprosto výjimečná událost. Vzhledem k tomu, jak se celkově technologicky rozvíjí dnešní průmysl, chceme také začít využívat umělou inteligenci v našich interních procesech. Můžeme tak eliminovat monotónní práce v kancelářích i provozu a omezit chybovost manuálních činností. Je zřejmé, že papír přestává být nosičem informací, které se stále více digitalizují. Zavádění umělé inteligence by tedy mělo i nám přinášet trvalé výhody a zvyšovat efektivitu provozu.
Priemysel Dnes/Průmysl Dnes
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Volkswagen dál trvá na uzavírání továren, řekl jeh…
Category: Automobilový průmysl
Berlín - Automobilka Volkswagen dál trvá na propouštění a uzavírání továren v Německu, navzdory eskalujícím pro…
Týnskému Kovostroji Bohemia loni klesly tržby o 47…
Category: Strojírenství
Týn nad Vltavou - Kovostroji Bohemia, který v Týně nad Vltavou na Českobudějovicku vyrábí ocelové profily pro v…
Brněnský výrobce elektromotorů Franklin Electric z…
Category: Strojírenství
Brno - Brněnský výrobce elektromotorů Franklin Electric loni zvýšil čistý zisk o 4,1 procenta na 39 milionů kor…
Vodárny Pardubice plánují dvousložkovou cenu, malí…
Category: Energetika
Pardubice - Pardubické vodárny zvažují, že zavedou dvousložkovou cenu za vodné a stočné, zahrnovat by tak mohla…
Honeywell prodá divizi ochranných prostředků firmě…
Category: Firmy
New York - Americký průmyslový gigant Honeywell prodá svoji divizi osobních ochranných prostředků PPE firmě Pro…
Připojte se: