1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s.

Dp ustinadlabem19
Velký potenciál je ve vodíkové technologii

Vyrovnané výsledky hospodaření, růst investic do vozového parku, rekonstrukcí budov a údržby či bezkontaktní odbavení pomocí platebních karet, to jsou některé z hlavních rysů Dopravního podniku města Ústí nad Labem. Tedy městské akciové společnosti, která podle výkonného ředitele Libora Turka stojí před velkou inovační výzvou. V horizontu několika let by totiž mohla pro účely městské hromadné dopravy využívat vozidla na vodíkový pohon.

BIOMAC, s.r.o.

BIOMAC 19
S dřevěnými briketami prorazil na západní trhy, až později dobyl český

Příběh výrobce briketovacích a peletovacích technologií, který zároveň produkuje i ekologická paliva, je v mnohém jiný, než v případě ostatních českých podniků. Když kolem roku 1989 dostali projektanti Uničovských strojíren za úkol vymyslet, co s pilinami a hoblinami, nikdo netušil, že se právě začala odehrávat úspěšná historie české firmy, která nejdříve dobude zahraniční trhy a až později si získá srdce českých zákazníků. Společnost BIOMAC, s.r.o., kontinuálně roste. Loni vyrobila 160-tisíc tun dřevěných briket a pelet, letos to bude o 10-tisíc víc. Ruku v ruce s tím jdou investice do nových technologií a budování dalších závodů i rozšiřování prodejní sítě.

Kostelecké uzeniny, a.s.

Kostelecke uzeniny 18
Léty prověřená kvalita

Společnost Kostelecké uzeniny už před dvěma lety oslavila 100. výročí svého založení, na českém trhu působí od roku 1917. O vývoji firmy v posledním období i vizích a plánech do budoucna jsme si povídali s jejím generálním ředitelem Ing. Michalem Jedličkou.

Keestrack - CZ, s.r.o.

keestrack 19
Drtiče a třídiče české výroby nalezly uplatnění po celém světe

Společnost Keestrack - CZ je významným výrobcem mobilních třídicích a drticích zařízení, které se prodávají po celém světě. Úspěšnost firmy je nepochybně spojena s jejím začleněním do nadnárodní korporace Keestrack Group. Ta svoje renomé zakládá především na odvaze k inovacím a lpění na kvalitě produktů a pracovních procesů. Společnost chce být výjimečná a vyrábí téměř všechny části svých strojů, přičemž dohlíží na kvalitu každého dílu.

ČD Cargo, a.s.

CD Cargo
Jsme připraveni investovat zhruba 7 miliard korun

O dopravě se říká, že je dynamickým odvětvím, ve kterém se stále něco děje. Potvrzuje to i rozhovor s Tomášem Tóthem, výkonným ředitelem společnosti ČD Cargo, největším českým železničním dopravcem s téměř 7-tisíci zaměstnanci. Firma, která je od roku 2007 dceřinou společností Českých drah, dosáhla za rok 2018 tržeb ve výši 13 miliard korun a přepravila přes 68 milionů tun zboží.

Mendelova univerzita v Brně

mendelova univ 17
Slaví sto let a reaguje na palčivé problémy životního prostředí

Letošní rok je pro Mendelovu univerzitu v Brně významný. Slaví sto let od svého založení. MENDELU, jak ji ve zkratce říkají nejen studenti, je nejstarší samostatnou vysokou školou svého odborného zaměření v České republice. Od začátku se v učebnách přednášela hlavně témata dotýkající se zemědělství nebo lesnictví. Všechny nové vysoké školy, které vznikaly v samostatném československém státě, se musely vyrovnat s poválečným hospodářským rozvratem.

Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje

Sprava ciest jihomorav.kraj 19
Má rozpracované desítky rekonstrukcí, pomáhají i evropské fondy

Silničáři v Jihomoravském kraji mají na starosti přes 3800 kilometrů silnic druhé a třetí třídy a navrch se starají ještě o 400 kilometrů silnic první třídy. Letošní zima na cestách zanechala šrámy, které si nezadají s předchozími roky, a tak měli zjara silničáři plné ruce práce. Zároveň se pustili do rozpracovaných i nových projektů, jež mají zlepšit kvalitu dopravy v regionu. Jednou z komplikací jsou peníze – silnice by jich už tradičně potřebovaly více, než se jim dostává. Situace je ale oproti předchozím rokům lepší, zásadně pomáhají fondy Evropské unie. „Do nové, sedmdesáté výzvy, jsme zapsali 25 projektů za 2,5 miliardy korun,“ říká v rozhovoru Ing. Zdeněk Komůrka, ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje.

Povodí Ohře, státní podnik

Povodi Ohre 16
Do údržby vodných diel investujú nemalé prostriedky

Štátny podnik je správcom významných vodných tokov na území Českej republiky. Prevádzkuje a udržuje vodné diela vo vlastníctve štátu, obhospodaruje ich, vykonáva činnosti spojené so zaisťovaním a hodnotením povrchových a podzemných vôd, ako aj ďalšie činnosti súvisiace so správou povodí. Pod patronátom má územie o celkovej rozlohe takmer 10-tisíc km² v hydrologickom povodí rieky Ohře, ktorá preteká Nemeckom a západným Českom.

Atas elektromotory Náchod, a.s.

atas elektormotory 19
Do boja s konkurenciou idú vysokou technickou pridanou hodnotou

Najväčší výrobca najmenších elektromotorov určených pre všeobecné použitie a reguláciu Atas elektromotory Náchod, a.s., je spoločnosť s dlhoročnou tradíciou, ktorá na trhu pôsobí už viac než 90 rokov. Korene firmy siahajú do roku 1928, keď Antonín Taichman založil v Náchode elektrotechnickú továreň ATAS, ktorá pôvodne vyrábala elektromotory malých výkonov a ventilátory. Po znárodnení v roku 1948 zmenil svoje meno na MEZ Náchod. K pôvodnému obchodnému menu ATAS sa vrátil až v 90. rokoch 20. storočia.

MEGATECH Industries Hlinsko, s.r.o.

Megatech industries Hlinsko 19
Dobré vztahy s klienty jsou založeny na komunikaci

Historie společnosti MEGATECH Industries Hlinsko, s.r.o., sahá až do roku 1943, kdy vznikl podnik ESA Hlinsko. Ten byl později sloučen se závodem Elektro Praga. Právě zde dnes sídlí společnost MEGATECH Industries Hlinsko, s.r.o., jejíž bývalý generální ředitel Milan Hrubo nám v rozhovoru přinesl aktuální informace o produktovém portfoliu a výrobních procesech v této firmě. Ta je aktuálně začleněna do nadnárodní korporace MEGATECH Industries, která působí na několika světových kontinentech. Produkce v jejích výrobních areálech je zaměřena na automobilové komponenty a v této oblasti patří na globálním trhu k respektovaným hráčům.

Mann + Hummel (CZ), v.o.s.

Mann Hummel
Oddeľuje škodlivé veci od vecí užitočných

Tak znie motto skupiny MANN+HUMMEL, ktorá sa od svojich počiatkov zameriava na čističe vzduchu, vstrekovacie a filtračné systémy. Centrála rodinného podniku sídli v nemeckom Ludwigsburgu. Celosvetovo zamestnáva Skupina viac ako 20-tisíc ľudí a pôsobí vo viac ako 80 lokalitách a 30 krajinách. K tomu treba pripočítať aj zhruba tisíc výskumných a vývojových špecialistov, neustály rast a stovky filtračných vložiek vyrobených za sekundu, čo je výsledok vyše 75-ročnej existencie MANN+HUMMEL. Vďaka kvalite, poskytovaným službám a neustálemu zlepšovaniu je Skupina významným partnerom pre vývoj a dodávky originálnych zariadení na medzinárodnom trhu automobilového a strojárskeho priemyslu, filtrácie vody a vzduchu.

Kovoflex, spol. s r.o.

kovoflex 19
Pripravujú produkt s vyššou pridanou hodnotou

Spoločnosť KOVOFLEX, s.r.o., so sídlom vo Veľkom Blahove založil v roku 1995 Jozef Tóth z Dunajskej Stredy. Firma sa zaoberá kovovýrobou – výrobou súčiastok k prívesným vozíkom. Výrobky vyhovujú najprísnejším európskym normám a spoločnosť pracuje s certifikovaným systémom riadenia kvality podľa normy ISO 9001:2016. Firma pravidelne aktualizuje systém noriem, aby kvalita výrobkov zodpovedala požiadavkám trhu. Ako potvrdzuje výkonný riaditeľ spoločnosti Ing. Attila Nagy, firma je v permanentnom rozvoji a rieši rozširovanie, modernizáciu a inovácie.

Povodí Labe, s.p.

Povodi Labe
Vodní nádrže fungují perfektně, ale musíme stavět další

Období, které uteklo jako voda. Tak hodnotí Marián Šebesta působení ve funkci generálního ředitele státního podniku Povodí Labe, jehož řízení se ujal v roce 2013. Za více než 5 let provedl podnik restrukturalizaci, jejímž cílem byl úspornější a transparentnější provoz. Vodohospodáři na Labi ovšem v posledních letech čelí výzvám i v dalších oblastech. Řeší problémy se suchem a soustředí se na velké investiční projekty za stovky milionů korun.

Správa silnic Moravskoslezského kraje, p.o.

Výzvou jsou chytré technologie i kůrovcová kalamita

Plnoletost neboli 18 let činnosti letos završí Správa silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace, která podle svého ředitele Tomáše Böhma ušla velký kus cesty. Dnes už nikdo nepochybuje o potřebě budovat a modernizovat silniční síť, která přímo úměrně zvyšuje dostupnost, konkurenceschopnost i atraktivitu regionu, kde se krajská správa stará o více než 2700 kilometrů silnic II. a III. třídy.

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...