1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Ředitelství silnic a dálnic ČR

RSD 1 14
Dálnici do Rakouska chceme mít hotovou do roku 2025

České dálnice a silnice jsou stále vytíženější. Pravidelné sčítání ukázalo, že oproti roku 2016 narostla doprava za posledních pět let v průměru o 10 %, a to i navzdory lockdownům. To pochopitelně znamená výzvu pro Ředitelství silnic a dálnic ČR, které má na starosti hlavní komunikace v zemi.

Vetropack Moravia Glass, a.s.

Vetropack moravia 221
Kyjovská sklárna zajišťuje nekonečný koloběh skla

Sklo je atraktivní, ekologický a zdravotně nezávadný materiál. Proto se hodí na výrobu obalů pro potraviny a nápoje. Jedním z jeho nejvýznamnějších zpracovatelů v České republice je kyjovská sklárna Vetropack Moravia Glass, a.s. V rozhovoru s jejím generálním ředitelem Ing. Borisem Slukou jsme si povídali o tom, jaké jsou aktuální trendy ve zpracování skla a jak se do situace s touto surovinou promítla současná ekonomická situace.

Xylo Machinery CZ, s.r.o.

Xylo machinery 221
Realizujeme projekty na klíč od návrhu přes kompletní inženýring až po montáž a oživení u koncového zákazníka

Již 25 let funguje v Jihlavě moderní strojírenská firma, která dodává projekty na klíč především pro dřevozpracující závody nadnárodní skupiny Kronospan. V současné době působí pod názvem Xylo Machinery CZ a zaměřuje se na dokončovací linky pro zpracování plošných materiálů, jako jsou OSB a dřevotřískové desky nebo desky MDF a HDF.

PRAKAB Pražská Kabelovna, s.r.o.

Prakab 17
Horším obdobím musíme projet a nezvolňovat

K náročnému sportovnímu utkání, ve kterém se neustále něco měnilo a hrálo se převážně „nahoru a dolů“, přirovnává uplynulý rok Tomáš Zieschang, ředitel společnosti PRAKAB Pražská Kabelovna.

PLASTIKA a.s.

plastika 20
Auta se prodávají krize nekrize

V portfoliu plastikářského závodu PLASTIKA a.s., převažují díly pro automobily. Společnost se připravuje na výkyvy a nejistoty, které doba přináší. Zároveň chystá další investice do automatizace a očekává nárůst obratu. „Když se podíváte zpátky do minulosti, tak auta se vždy prodávala, krize nekrize. Možná bude autoprůmysl kolísat o dvacet pětadvacet procent, ale ne o osmdesát, jako to může být v jiných oborech,“ říká v rozhovoru generální ředitel Ing. Michal Nosek.

EFAFLEX – CZ, s.r.o.

Efaflex cz 22
Zákazníkům nabízíme efektivní, smysluplná i úsporná řešení

Především díky dlouholetým zkušenostem, úspěšným inovacím a investicím do vývoje dokáže společnost EFAFLEX – CZ vyrábět pro své zákazníky průmyslová vrata prakticky do každého provozu. Výrobní sortiment jejího závodu v Olší u Tábora, kde pracuje přes 300 zaměstnanců, tvoří celkem 65 typů rychloběžných vrat, vhodných pro jakékoliv odvětví.

Vysoké učení technické v Brně

VUT Brno 18
Absolventi jsou zaměstnavateli rozebráni už během studia

Na největší technice v České republice studuje bezmála 20 tisíc talentovaných mladých lidí. Vysokoškolští pedagogové z nich vychovávají experty, po nichž je stále větší poptávka. „Mezi absolventy technických oborů neexistují nezaměstnaní, jsou vesměs rozebráni už během studia a je jich spíše nedostatek,“ říká nový rektor, doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LL.M., který v rozhovoru prozrazuje některé své plány na další rozvoj Vysokého učení technického v Brně.

Faurecia Plzeň, s.r.o.

Faurecia plzen21
Jsme na dobré cestě k novým projektům

Jedním z deseti největších světových dodavatelů pro automobilový průmysl je skupina Faurecia, která má v Česku hned osm výrobních závodů. Nejmladší z nich působí od roku 2013 pod hlavičkou společnosti Faurecia Plzeň v Nýřanech u Plzně, kde pro ni pracuje zhruba 700 zaměstnanců. Specifikem tohoto závodu na výrobu sedaček do automobilů je velmi dynamický režim JIT neboli „just in time“, což znamená, že sedačky odtud míří přímo na montážní linky zákazníků. Hlavním strategickým partnerem je automobilka BMW, se kterou má firma uzavřenou dlouhodobou spolupráci až do roku 2031.

Správa železnic, státní organizace

sprava zeleznicni dopravni cesty
Železnice je perspektivní, čeká nás rozvoj infrastruktury

Podle nového českého ministra dopravy Martina Kupky čeká železnici náročné období, kdy bude nutné zlepšit infrastrukturu, čelit turbulencím na energetickém trhu a zároveň sledovat vývoj technologií. „Železnice má před sebou zajímavou perspektivu. Jak ji naplníme, bude záležet nejen na státu, ale především na těch, kteří v této oblasti podnikají. Cestu vidím ve strategických krocích, v rozvoji infrastruktury a v inovacích,“ říká v rozhovoru pro Průmysl Dnes.

BLOCK a.s.

Block 21
Modularita je trend, který zjednoduší výstavbu

Staví čisté prostory s vysokými technologickými nároky, například pro laboratoře, farmacii či zdravotnictví, a ve svém oboru je lídrem na trhu. Na jednu stranu přibyla společnosti BLOCK a.s., práce, na druhé straně se musela vyrovnat s propadem zakázek realizovaných například v Rusku. O to více se soustředí na český a slovenský trh. Zároveň jde vstříc trendům, zejména modulární výstavbě. „Vidíme v ní budoucnost, protože zjednoduší a zkrátí výstavbu na místě,“ říká v rozhovoru předseda představenstva Ing. Rudolf Limberský.

ZVVZ-Enven Engineering, s.r.o.

ZVVZ Enven engineering
Na nové zakázky jsme připraveni

Nastartováno máme dobře a chceme pokračovat v práci podle schváleného plánu na období nejbližších tří let, říká Pavel Hejna, ředitel realizace obchodně-inženýrské společnosti ZVVZ-Enven Engineering, která je součástí strojírenského holdingu ZVVZ Group z Milevska.

Prefa Brno, a.s.

Prefa Brno 20
Stavebnictví ožilo, ale jsme připraveni i na krizové scénáře

Přestože je platnost mnohých plánů již od předloňského nástupu pandemie koronaviru velmi nejistá, daří se společnosti Prefa Brno nadále získávat nové zakázky a také dostát všem závazkům vůči zákazníkům, partnerům i zaměstnancům. Více už nám řekne Michal Holák, generální ředitel a předseda představenstva firmy, která je předním tuzemským výrobcem betonových stavebních dílců.

PŘEDPLAŤTE SI

220x600 CZA

Nenechte si ujít...