1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

PPL CZ, s.r.o.

ppl cz 19Dál chceme rozvíjet vášeň pro balíky

Společnost PPL CZ si od roku 1995 vybudovala pozici jedničky na trhu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb pro firmy a podnikatele. S cílem posílit pozici lídra a připravit se na nové výzvy, zejména v oblasti eCommerce, se jejího řízení letos v březnu ujal Petr Horák. Ve funkci generálního ředitele zodpovídá za tým, ve kterém pracuje 800 zaměstnanců a 1700 řidičů, kteří doručí více než 29 milionů zásilek ročně.

„Věřím, že pod mým vedením budeme nadále prosperovat a v pozici největší firmy v oboru významně přispějeme k rozvoji logistických služeb v Česku a na Slovensku,“ uvedl po nástupu do čela firmy, ve které od roku 2002 prošel řadou pozic, přičemž v předchozích čtyřech letech pracoval jako provozní ředitel pro Česko a Slovensko.

Společnost PPL CZ (Professional Parcel Logistic) je od roku 2006 součástí skupiny Deutsche Post DHL Group. Disponuje moderní centrálou v Říčanech u Prahy, 23 depy a největší sítí výdejních a podacích míst, tzv. Parcelshopů, kterých je bezmála 1600 po celé republice. Více o jejích plánech a vizích řekne rozhovor s novým generálním ředitelem.

Co pro vás tato profesní změna znamenala a čeho byste chtěl dosáhnout?

Ve společnosti PPL CZ působím již 17 let a po všech zkušenostech mám k pozici generálního ředitele zdravý respekt. Vnímám, že je s tím spojena velká odpovědnost a velké uznání cítím zejména k lidem, kteří u nás pracují. Mým osobním cílem je dál se podílet na rozvoji služeb s týmem, který tady máme a společně udržovat naši vášeň pro balíky. Ostatně, právě na zápalu pro byznys byla firma v 90. letech založena.

Byly s vaším nástupem spojeny okamžité změny?

S mým nástupem určitě nepřišla revoluce. Naopak, svolal jsem širší tým spolupracovníků, se kterými jsem hovořil o naší strategii do budoucna. Hlavně směrem k výzvám, jimž čelíme ze strany trhu i majitele, společnosti DHL. Spíše než první změna, kterou jsem udělal, byl první krok, kterým jsem chtěl dát najevo, že cestu hledáme všichni společně. Zakládáme si přitom na kvalitě služeb, loajálních zákaznících a angažovaných zaměstnancích. To jsou tři základní mantry, na kterých dlouhodobě stojí strategie PPL CZ.

Ve společnosti PPL CZ působíte od roku 2002. Můžete přiblížit, jak se rozvíjela?

Naše společnost začínala v 90. letech jako B2B přeprava pro menší a střední firmy. Tvořilo ji sedm navzájem kooperujících firem, k jejichž sloučení došlo v roce 2004. To byly základy, ze kterých jsme rostli. Z lokálního podnikatelského prostředí jsme se posléze posunuli do korporátního světa společnosti DHL, což znamená, že se uvnitř učíme fungovat trochu jinak. Průběžně se adaptujeme na to, jak postupovat při rozvoji produktů, nebo jak řešit investice.

Jak byste blíže popsal současnou kondici a pozici společnosti PPL CZ?

Na českém trhu jsme lídrem v oblasti přepravy balíků pro firmy a jedním z předních poskytovatelů přepravních služeb pro e-shopy. Od 90. let jsme blízkým partnerem menších a středních podniků a teď už se dotýkáme i velkých společností, které působí po celé Evropě. Přestože jsme součástí nadnárodních tendrů, spolupráce se segmentem menších a středních firem je pro nás stále klíčová. Věřím, že po ne úplně jednoduchých třech letech se letos vrátíme k vyšší profitabilitě, budeme získávat adekvátní finanční prostředky na investice a že marketingově využijeme pozici, kterou máme i na Slovensku. Jelikož příští rok budeme slavit 25 let na trhu, je naším cílem posílit, i když trh nekontrolovatelně roste.

Co to znamená?

Jako tradiční balíková přeprava, která začínala v 90. letech, se vyrovnáváme s přechodem na stále rostoucí eCommerce trh. Víme, že pro naše zákazníky je klíčové nejen kvalitní doručení zásilky následující pracovní den, ale že požadují i určitý komfort a flexibilitu. Chtějí mít co nejlepší informace o zásilce a výběr, kdy přesně, komu a kam bude zásilka doručena. Na rozvoj těchto služeb se intenzivně zaměřujeme během letošního roku. Na druhou stranu víme, že všechny naše služby jsou stoprocentně o lidech, kteří obsluhují stroje, techniku či auta. Proto se znovu vracím k tomu, že důležité je náš tým stmelit a povýšit úroveň služeb. Jestliže chceme zjednodušovat prostředí pro zákazníky tak, aby se jim naše služby líbily čím dál víc, musíme v podobném duchu přistupovat i k našim zaměstnancům a partnerům.

Je to největší výzva, která stojí před společností PPL CZ?

Manažerská práce s lidmi je pro nás určitě jednou z velkých výzev. Jsme si vědomi, že spokojený zaměstnanec zaručuje vysokou kvalitu služby. Jak jsem naznačil, zaměřujeme se na zjednodušování a automatizaci všech procesů, které máme napříč firmou. Ať už jde o tvoření reportů, automatizovaný zákaznický servis, optimalizaci tras pro řidiče či vybavení řidičů novými terminály, které fungují podobně jako smartphony. Pořád hledáme způsoby, jak práci našich lidí sofistikovat tak, aby byla zajímavá a kvalita služeb co nejvyšší.

Na co konkrétně se u přepravních služeb chcete zaměřit?

Primárně chceme stavět na tom, co máme k dispozici a v čem spočívá naše unikátnost. A to je v týmu lidí a infrastruktuře. Téměř 1600 našich Parcelshopů představuje sílu skýtající obrovský potenciál, který není zatím stoprocentně využitý. Do konce roku bychom jich chtěli mít 1900 a vesměs je využít jak pro segment menších firemních zákazníků, tak i pro klasické spotřebitele, občany, kteří mohou posílat zásilky mezi jednotlivými depy, respektive městy. Je to jedna z cest, jak zpřístupnit naše služby širšímu trhu.

Pracujete také na dalším rozšiřování dep?

Samozřejmě, že neustále pracujeme i na rozšiřování poboček. V posledních třech letech jsme rozšířili naši síť o zhruba 10 rozvozových lokalit v rámci České republiky. Posilujeme tedy pořád a hledáme i další možnosti. Přemýšlíme ve více dimenzích tak, abychom se nejen rozšiřovali, ale dokázali například měnit způsob třídění a závozu zásilek či automatizovat vnitřní procesy.

Řidiče PPL CZ vídáme denně v ulicích měst. Daří se vám získávat nové kolegy v době, kdy na trhu práce „nejsou lidi“?

Situace na trhu práce je určitě složitější než v minulosti, kdy jsme si z pozice přepravní firmy vybírali dopravce i zaměstnance. V současné době je trh přebraný. Během posledních dvou až tří let jsme se více zaměřili na benefitní programy, jejichž součástí jsou třeba rámcové korporátní smlouvy na pojištění, leasing aut nebo servisní opravy. Dopravcům také pomáháme s hledáním řidičů a zabýváme se i motivací těchto zaměstnanců. Díky programu „Profesionál“ mají řidiči možnost získat motivační ohodnocení v průběhu celého roku. Musím říct, že zatímco loni to pro nás bylo z personálního hlediska náročné, letos jsme kapacitně zajištění.

Co byste o práci v PPL CZ řekl potenciálnímu uchazeči?

Řekl bych mu, že práce v přepravních službách je krásný a dynamický obor, který se rozvíjí. A to tak rychle, že předem nevíme, co všechno se bude dít. Opravdu je u nás spousta výzev a příležitostí pro uplatnění sebe samého a svých pracovních schopností. A to platí ve všech oblastech.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...