1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

SAPELI, a.s.

SAPELI 22Největší český výrobce dveří slaví třicítku

Řemeslně zpracované dveře vyrábí už od dob první republiky, letos pak jihlavská společnost SAPELI, a.s., oslavila 30 let od svého založení v roce 1992. Od samého počátku je rodinnou firmou, která sází na kvalitu českých výrobků. Proto si materiály a komponenty, z nichž dveře vyrábí, vybírá hlavně od tuzemských dodavatelů. Za poslední tři dekády společnost dodala téměř 5 milionů dveří, které nezůstaly jen v Česku, ale slouží zákazníkům ve 20 zemí po celém světě.

Během své historie, která sahá až do roku 1898, se značka SAPELI stala synonymem pro špičkové interiérové dveře. V posledních letech navíc posiluje jak na developerském trhu, tak na trhu s prémiovými a atypickými řešeními dveří. Původem česká společnost úspěšně vstoupila i na zahraniční trhy. Působí například na Slovensku, v Rakousku, Německu, Maďarsku a v dalších zemích.

Dříve neznámá, dnes světová

Svoji současnou pozici si firma budovala sama, krok za krokem, postupně. V 90. letech, po privatizaci Jihlavských dřevařských závodů, začala jako nová a neznámá značka. Od samého počátku se jí ale dařilo oslovovat zákazníky, jimž nabízela nová, inovativní a neotřelá řešení. Na trhu byl tehdy jen velmi omezený výběr dveří a zárubní, prostor na růst proto existoval a společnost SAPELI, a.s., se chopila své příležitosti. „Zpočátku se inovace týkaly povrchů a modelů dveří. Ceněna byla také schopnost vyrábět kromě dýhovaných dveří i zárubně a tak dále. Postupně jsme vybudovali vysokokapacitní moderní výrobu, přičemž jsme si ale stále zachovali schopnost reagovat na individuální požadavky zákazníků. A když se na SAPELI podíváme dnes – jsme v současnosti v Česku jasným leaderem interiérových dveří,“ říká Marek Sedlák, obchodní ředitel SAPELI. Společnosti pomohly otevřít pomyslné dveře na trh dvě zásadní inovace. Tou první byla schopnost dodat k dýhovaným dveřím i obložkové zárubně, což bylo dříve výrobně nemožné. Druhým milníkem byl vývoj systému OKZ – obklad kovové zárubně, který umožnil renovování bez nutnosti vybourávat staré kovové zárubně.

Proměny interiérových dveří

Podle Marka Sedláka se v průběhu let zásadně proměnily potřeby i pohled zákazníků na roli něčeho tak samozřejmého nebo nepostradatelného pro bydlení, jako jsou dveře. „Dveře měly vždy především užitnou funkci. Jsem proto moc rád, že se svět posunul a vnímáme navíc také estetiku, design, ale i materiály jednotlivých produktů,“ dodává. V současnosti lze tedy mezi zákazníky jednoznačně pozorovat obrat, kdy je pro ně důležité nejen to, jak dveře vypadají na povrchu, ale také to, co je uvnitř. Zajímá je složení, použité materiály a technologie. Mnohem více je tak dnes kladen důraz na vlastnosti dveří, jako je bezpečnost, požární odolnost nebo zvukový útlum. Neméně důležité je pak i perfektní zvládnutí servisu s montáží.

Inovace dveří pokračují

Společnost SAPELI, a.s., rozhodně není z těch, které by usínaly na vavřínech a nechaly se ukolébat úspěchem. Naopak, neustále přemýšlí, co vylepšit a jak vyjít vstříc zákazníkům. Z posledních inovací mají v současnosti velký ohlas vstupní dveře se zvýšenou tloušťkou 57 milimetrů, které dosahují výborné bezpečnostní i protipožární odolnosti a zároveň umožňují zabudovat řadu potřebných komponentů. Příkladem je skrytý samozavírač. Aktuálně společnost také intenzivně pracuje na možnostech využití ekologických materiálů, jako jsou třeba lněná vlákna, tetrapaky či PET lahve.

To ale není zdaleka všechno. „Velký boom nyní zažívají i skleněné dveře, které byly dlouhou dobu skoro až tabu. Odpadly totiž obavy, že je sklo drahé nebo nebezpečné, protože se může rozbít. Díky lepším technologiím v současnosti dokážeme nabídnout obrovský výběr motivů. Zvýšený zájem pak přičítáme také jakési kultivaci vkusu, kdy si dnes v interiérech více hrajeme se světlem a tento typ dveří nám v tom pomáhá,“ popisuje Marek Sedlák a dodává: „Důraz na estetické hledisko je již patrný také u staveb občanské vybavenosti, jako jsou školky, hotely, kancelářské prostory nebo úřady. Investoři už nemají obavy investovat finanční prostředky ani invenci, je to ohromný posun kupředu.“

Růst na developerském trhu

Společnost SAPELI, a.s., v poslední době slaví úspěchy také na developerském trhu. Dveře dodává například do průmyslových objektů, nemocnic nebo restaurací. V současnosti je pro segment developmentu určena zhruba čtvrtina produkce a zájem stále roste. „Developeři jsou v současné situaci mnohem aktivnější. Pokud jde o rekonstrukce, které provádí koncový zákazník, tak je to něco, co se dá odložit, pokud to není úplně nezbytné. U developerských projektů je to jinak – neboť mají nakoupené pozemky a vypracované plány. U nich budou ale projekty hodně závislé na dostupnosti materiálu,“ shrnuje Marek Sedlák. Výrobce dveří konkuruje nejen inovacemi a nadšením pro řemeslo, ale také schopností na maximum využít svého know-how a zákazníkům poskytovat řešení šitá na míru. V poslední době společnost například přišla s konceptem designové laboratoře SAPELI UNLIMITED. Je to kreativní prostor, který umožňuje dialog se zákazníky. Architekti zde formulují své vize a nápady a v SAPELI, a.s., je pak uvádí v život.

Optimismus, vize a tradice

Společnost se opírá o silnou tradici, technologie, řemeslný um. Všechno dohromady dává vzniknout kvalitním dveřím, které jsou navíc poctivě testovány, a to na 500-tisíc otevíracích cyklů, které se v běžném provozu ani nedocílí. Vlastní vývoj pak dává vzniknout inovovaným dveřím, které odpovídají posledním trendům. A tak si dveře SAPELI pořizují celé rodiny. „Od doby, kdy SAPELI vzniklo se bude počet vyrobených dveří blížit zhruba pěti milionům. Těší nás, že dveře našim zákazníkům slouží mnoho let a vrací se k nám nejen při rekonstrukcích, ale obrací se na nás třeba již i jejich děti,“ uzavírá Sedlák.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...