1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

TRANSCARGO, s.r.o.

TranscargoSpolečně s ARMEX Oil, s.r.o., prodá měsíčně 55 milionů litrů pohonných hmot

Před rokem se společnost TRANSCARGO, s.r.o., spojila s firmou ARMEX Oil, s.r.o., a upevnila tak své místo na trhu s pohonnými hmotami.

Povedlo se jí zvýšit objem přepravovaných produktů a v současné době plánuje posílit své skladové kapacity, aby se více přiblížila svým zákazníkům a nabídla jim výhodnější ceny. Současně chce dodržet vysoký standard poskytovaných služeb a záruku vysoké kvality dodávaných pohonných hmot.  

Společnost TRANSCARGO, s.r.o., byla založena v roce 1998. V době privatizace vznikla jako dodavatelská společnost pro dopravní společnosti ČSAD Havířov, ČSAD Frýdek-Místek a ČSAD Karviná. Do těchto společností dodávala TRANSCARGO pohonné hmoty, oleje, telekomunikace a další služby. „Společnost TRANSCARGO organizovala výběrová řízení, aby bylo dosaženo co nejnižší ceny při celkovém objemu dodávek do společností ČSAD. Postupem času firma tyto obchodní aktivity opustila a zůstala pouze u dodávek a obchodu pohonných hmot, jak do vlastních ČSAD, tak ostatním zákazníkům,“ uvedl ředitel firmy Petr Vojtásek.

Od svého založení společnost neustále posiluje svoji pozici na trhu. „Z původních 2 milionů prodaných litrů měsíčně jsme se v roce 2007 dostali k objemu 20 milionů litrů. Dnes je společnost TRANSCARGO významným dodavatelem pohonných hmot nejen v regionu Moravy, ale máme zákazníky i v Čechách s objemem přes 23 milionů litrů,“ doplnil Vojtásek.

Než se nafta či benzín dostanou k zákazníkovi

V současné době dosahuje objem přepravených pohonných hmot 80 milionů litrů ročně. „Za rok ale prodáme více než 200 milionů litrů pohonných hmot především ze skladů ČEPRO, a.s. K přepravě, kterou vykonáme pro naše zákazníky, také vyřizujeme objednávky, jež si zákazníci zasílají vlastní dopravou. Pokud tuto možnost nemají, klientovi zajistíme dodávku pohonných hmot včetně dopravy,“ vysvětlil ředitel. K přepravovaným, resp. prodávaným produktům patří motorová nafta, benzín 91, 95 či 98, směsná motorová nafta SMN30, alternativní palivo FAME (B100),  E85 a extralehký topný olej TOLEX.

Hlavním dodavatelem, od kterého společnost TRANSCARGO odebírá pohonné hmoty, je společnost Eni Česká republika. „K dalším důležitým dodavatelům patří společnost Slovnaft, ČEPRO, OMV, PREOL a menší objem pohonných hmot nakupujeme u společnosti Unipetrol,“ vyjmenoval Vojtásek.

Cesta, kterou urazí pohonná hmota, než se dostane k zákazníkovi, je poměrně dlouhá a podle Vojtáska se jedná o stovky kilometrů. Nejdříve se produkt, jako je právě nafta nebo benzín, vyrobí v rafinériích, a to v Litvínově nebo v Kralupech nad Vltavou. Následně je pohonná hmota uskladněna ve skladech ČEPRO, a.s. Tato společnost provozuje soustavu asi 12 skladů po celé České republice. Z těchto skladů dopravuje TRANSCARGO zboží prostřednictvím objednávek ke koncovému zákazníkovi.

I malý zákazník je klíčový

Ačkoli byla společnost TRANSCARGO původně založena pro účely ČSAD, dnes má široké portfolio zákazníků. Jde například o stavební společnosti, privátní čerpací stanice, masokombináty, zemědělská družstva, dopravní podniky. „Nerozlišujeme mezi malým a velkým zákazníkem – všechny naše klienty bereme zcela vážně. Jinak řečeno, k našim klíčovým zákazníkům patří každý klient, kterého obsluhujeme. Jako velkou výhodu pro naše zákazníky vnímám to, že se jim snažíme maximálně vyjít vstříc s ohledem na jejich požadavky při dodávkách pohonných hmot,“ sdělil Vojtásek.

Vstřícný přístup k zákazníkovi není ale jedinou zásadou obchodní strategie, která se společnosti vyplácí. „Díky tomu, že jsme poměrně malá firma, tak dokážeme být velmi operativní a flexibilní. Myslím si, že je to přesně ten přístup, který trh s pohonnými hmotami vyžaduje. Na rozdíl od velkých nadnárodních firem se spoustou zaměstnanců umíme lépe reagovat na požadavky zákazníků a trhu s pohonnými hmotami. Při komunikaci s klienty vnímám, že právě tento přístup oceňují,“ dodal ředitel.

Společnost TRANSCARGO má v současné době 11 zaměstnanců. Přesto dosahuje velmi vysokých obratů. V loňském roce činily tržby 5,5 miliardy korun. Pro letošní rok očekává vedení společnosti nárůst tržeb na 7,5 miliardy korun. „Našim zaměstnancům nabízíme poctivou práci, která je ve firmě zaměřené na prodej pohonných hmot opravdu náročná. Pracovníci jsou motivovaní zejména formou podílu na zisku, každý zaměstnanec je závislý na výdělku společnosti v rámci osobního ohodnocení. K výhodám, které bych rád zmínil, patří i pracovní prostředí,“ uvedl Vojtásek. Poukázal také na problém při hledání kvalitních zaměstnanců a dodal: „Nedávno jsme personálně posilovali, ale najít vhodné kandidáty do oboru logistiky, kteří chtějí pracovat zodpovědně a tvrdě, je velmi náročné. Nám se nakonec podařilo pracovníky najít a moc si toho vážíme.“

Konec nekalých praktik na trhu s pohonnými hmotami

Prodej a nákup pohonných hmot byl v posledních letech pokřiven nekalými praktikami – zejména pak neodváděním DPH. „Tyto nekalé praktiky se objevovaly ve velkém zastoupení a poctivé obchodníky poškozovaly z hlediska prodejů i výše marže. V minulém roce byla díky změně legislativy zavedena kauce pro obchodníky a distributory s pohonnými hmotami ve výši 20 milionů korun na jednotlivý subjekt a lze konstatovat, že se situace v České republice zklidnila. Z původních 1 900 obchodníků s pohonnými hmotami zůstalo asi 180,“ sdělil Vojtásek.

Situaci na trhu s pohonnými hmotami nyní hodnotí jako téměř standardní. Společnosti, které obchodují poctivě, mají přiměřeně stejné podmínky od dodavatelů a ceny se drží v určitém seriózním rozpětí. „Neobjevují se tedy již ceny o korunu či o dvě nižší, kdy zákazník byl zmatený a nebyl schopen posoudit, která cenová nabídka je správná a která není. V současné době lépe vyhodnotí, zda je kráceno DPH či není,“ dodal ředitel.

Většina dnešního zboží se na trhu s pohonnými hmotami obchoduje ze skladu ČEPRO. „Tyto produkty jsou v seriózní cenové i kvalitativní rovině. Myslím si, že společnosti, které na trhu zůstaly, jsou konkurenční a vytváří zdravé prostředí pro obchod v pohonných hmotách, podobně jako je tomu v jiných profesích. Rád bych ale podotkl, že ačkoli byl nastolen režim s kaucemi, tak vznikly určité privátní sklady, které prodávají pohonné hmoty za hodně zajímavou cenu. Tím pádem prostředí není úplně čisté. Domnívám se ale, že v současné době, kdy je legislativa a celá evidence kolem pohonných hmot složitá, tak společnosti, které to s obchodem nemyslí vážně, nemají obchodování jednoduché,“ doplnil Vojtásek.

Posílení skladových kapacit

V loňském roce se společnost TRANSCARGO spojila se společností ARMEX Oil – velkou distribuční firmou s pohonnými hmotami v České republice. „Obě dvě společnosti loni vytvořily jeden holding. Společně realizujeme centrální nákupy a obsluhujeme celou Českou republiku. Tímto spojením se nám podařilo zvýšit objem prodávaných pohonných hmot na 55 milionů litrů měsíčně. Tím pádem jsme se zařadili na pozici největší privátní firmy v tuzemsku s podílem asi 10 % na trhu,“ sdělil ředitel.

Vojtásek také uvedl, že příští rok ve spolupráci s ARMEX Oil připravují posílení obchodu z hlediska skladových kapacit. Napříč Českou republikou budou vybudovány vlastní skladové zásoby, ze kterých budou zákazníkům prodávány pohonné hmoty tak, aby je měli co nejblíže ve své lokalitě. Tento krok umožní vytvořit zajímavější ceny.

Jak ukazuje vývoj společnosti, i přes silné konkurenční prostředí se jí podařilo vydobýt si silné postavení na trhu. „Myslím si, že uspět na trhu s pohonnými hmotami je velmi složité. Historie se v tomto oboru nedá přeskočit a tvoří podstatnou součást společnosti, bez které velký byznys dělat nejde. Vždy říkám, že základem úspěchu je vytrvalost, slušné jednání a pracovitost,“ uzavřel Vojtásek.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...