1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

ZETOR TRACTORS, a.s.

Zetor traktors 18S novými modely vjíždí do segmentu malých traktorů

Když na pole poprvé vyjely traktory, změnil se zemědělcům život. Z tradičních českých výrobců traktorů přežila dodnes jen brněnská značka ZETOR. Její první traktor má v křestním listu letopočet 1946. Od té doby udává společnost ZETOR TRACTORS, a.s., trendy v oblasti zemědělské techniky.

 

Na trhu nyní roste zájem o menší traktory, a proto firma v prvním čtvrtletí letošního roku představuje hned několik nových modelů s výkonem do 70 koní. Do inovací, modernizace vývojového zázemí a nového designu traktorů loni investovala 8 % z tržeb.

Každý rok se přední strojírenské firmy setkávají na mezinárodním veletrhu v Hannoveru. A ani společnost ZETOR TRACTORS, a.s., mezi nimi na podzim nechyběla. Odhalila zde svoje novinky, které se na trhu objeví v prvním čtvrtletí roku 2018. „Ukázali jsme zde nový MAJOR HS v atraktivním a moderním ZETOR designu, představili jsme rozšíření modelových řad traktorů ZETOR o nové stroje UTILIX a HORTUS,“ říká Lukáš Krejčíř, finanční ředitel a člen představenstva společnosti ZETOR TRACTORS, a.s. Na veletrh společnost přivezla i další modernizované modelové řady MAJOR, PROXIMA a FORTERRA. „Modely těchto traktorů přinesou zákazníkům v roce 2018 především větší bezpečnost, zvláště díky novým brzdovým systémům,“ konstatuje Lukáš Krejčíř. Stroj FORTERRA HD dostal do vínku novou ECO převodovku, která šetří provozní náklady až o 19 %. Společnost na veletrhu ukázala také komponenty, které vyvíjí a vyrábí. Jsou to zejména motory a převodovky. „Ohlasy odborné i laické veřejnosti byly už v průběhu veletrhu pozitivní a těší nás, že i nyní, několik měsíců po jeho skončení, máme stále kladné reakce na představené novinky,“ dodává finanční ředitel.

Malé traktory jsou in

Veletržní novinky podtrhují trendy v segmentu traktorů a zemědělských strojů. Zákazníci se totiž stále častěji ptají po menších traktorech. A těm bude v ZETOR TRACTORS, a.s., patřit první čtvrtletí roku 2018. Srdcem nových traktorů řady UTILIX je čtyřválcový motor. „Model UTILIX HT 45 má sílu 43 koní, zatímco silnější UTILIX HT 55 disponuje 49 koňmi. Motory splňují emisní normu STAGE IIIA. Stroje jsou vybaveny třístupňovou hydrostatickou převodovkou, rychlost stroje ovládá operátor za pomoci dvou plynových a jednoho brzdového pedálu,“ přibližuje technické parametry Lukáš Krejčíř. Traktory jedou maximální rychlostí 30 kilometrů za hodinu. Systém takzvaných mokrých brzd z nich dělá spolehlivý pracovní nástroj, který odpovídá přísným bezpečnostním normám. Z pohledu hydrauliky mají stroje dvě čerpadla oleje o celkovém průtoku 52 litrů za minutu, respektive 56 litrů za minutu. To dostačuje při práci s čelními nakladači a dalšími agregacemi. Základní výbavou strojů je klimatizace, která zvyšuje pohodlí řidiče při práci.

Nové jsou i modely v řadě HORTUS, které mají rovněž čtyřválcový motor, ovšem s výkonem 67 koní a s emisním řešením STAGE IIIB. Stroje využívají mechanickou převodovku s 24 rychlostmi vpřed a 24 rychlostmi vzad. „Model HORTUS HS je navíc vybaven takzvaným PowerShuttlem, tedy reverzorem umožňujícím změnu směru jízdy i pod zatížením. Maximální rychlost traktorů je 40 kilometrů za hodinu a stejně jako UTILIX jsou i tyto stroje vybaveny systémem mokrých brzd. Dvě čerpadla oleje zajišťují v hydraulických okruzích průtok o objemu 60 litrů za minutu. I tento traktor disponuje klimatizací, která usnadňuje práci operátora při dlouhých a namáhavých pracích,“ dodává finanční ředitel.

Nové segmenty i teritoria

Výrobou traktorů s výkonem pod 80 koní reaguje společnost ZETOR TRACTORS, a.s., na proměnu zemědělského segmentu, který v uplynulých třech letech prošel v Evropě složitou situací. „Embargo uvalené na dovoz produktů z Ruska a identická reakce Ruska vůči Evropě, uvolnění kvót na prodeje mléka ve Francii, snižování výkupních cen komodit v celé Evropě nebo nerealizování dotačních projektů jednotlivých států, to vše mělo za následek celkové propady prodejů zemědělské techniky,“ říká Lukáš Krejčíř. Dílčí analýza ale ukázala, že právě segment strojů o výkonech do 80 koní byl stabilním a udržel si svoji pozici. „To je dáno pořizovacími cenami strojů i jejich širokým a univerzálním uplatněním. Z obchodního pohledu jde o atraktivní segment, do kterého ZETOR nově vstupuje,“ dodává finanční ředitel.

Menší stroje nachází široké uplatnění napříč různými segmenty, ať už jde o zahradnictví, lehké zemní práce, práce v komunálních službách nebo práce s nakladačem. Oblíbené jsou také u hobby farmářů. Traktory o výkonech od 40 do 70 koní se prodávají především v USA, kde se realizuje zhruba 50 % veškerých prodejů. V Německu je to 22 %, v Polsku 29 % a v České republice 20 %. Společnost ZETOR TRACTORS vyváží své produkty do 57 zemí světa. Silné pozice značky jsou v Evropě v pásu od pobaltských zemí, přes Polsko, Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, až po balkánské země. „Naším zájmem je posílit pozice v západní Evropě a v Severní Americe, i proto zde hledáme nové obchodní partnery. Nezapomínáme ani na ostatní země, jen od počátku roku 2016 jsme vstoupili na 12 nových trhů, mezi které patří například Írán, Myanmar, Izrael, Zambie, Filipíny nebo Rusko,“ vypočítává Lukáš Krejčíř.

Design je klíčový

Co se týká novinek a modernizací, společnost nezapomíná ani na velké stroje. „V roce 2018 plánujeme uvést na trh modernizovaný model CRYSTAL, nejvýkonnější traktor v portfoliu značky ZETOR s výkonem 162 koní. Novinka se následně stane vlajkovou lodí ZETORU, bude splňovat přísné legislativní podmínky pro emisní normy, ale také bude vybavena multifunkčním ovládacím panelem s integrovaným joystickem nebo odpruženou přední nápravou,“ uvádí finanční ředitel.

Protože pro zákazníky dnes není důležitá jen funkčnost a efektivita strojů, soustředí se výrobce i na atraktivní vzhled traktorů. „Zákazník od stroje očekává větší přidanou hodnotu, chce být hrdý na svůj stroj a klade důraz například i na ergonomii a pohodlí. Právě proto jsme před dvěma lety představili budoucnost ZETORU v podobě designového konceptu a nyní uvádíme na trh první modelovou řadu v atraktivním designu,“ konstatuje Lukáš Krejčíř. V horizontu několika nejbližších let společnost postupně představí nový design ve všech modelových řadách.

Design traktorů je i hlavním motivem kalendářů, které firma každoročně připravuje pro fanoušky značky ZETOR. „Připravili jsme dva typy kalendářů. Produktový kalendář znázorňuje na 12 stranách aktuální produktovou nabídku traktorů ZETOR, které jsou zasazené ve futuristickém prostředí. Limitovaná edice je spjata s novým ZETOR designem a na čtyřech stranách zobrazuje čtyři hlavní atributy značky – sílu, dynamiku, design a budoucnost,“ dodává finanční ředitel.

Investice? 8 % tržeb

Tržby společnosti se dlouhodobě pohybují na úrovni mezi 3 až 3,5 miliardami korun. Množství finanční prostředků, které společnost investuje, se každý roku zvyšuje. V roce 2011 firma investovala 2 % z celkových tržeb, v roce 2017 už to bylo 8 %. Mezi nejvýznamnější projekty patří modernizace vývojového zázemí a dílen, která byla dokončena počátkem roku 2016, nebo výstavba nového logistického centra a expediční plochy. Většina nákladů plyne do modernizace a rozšiřování produktového portfolia. Od roku 2011 společnost rozšířila produktovou nabídku ze dvou modelových řad na šest s výkony od 40 do 160 koní a z šesti modelů na třináct. Podnik investuje také do vývoje motorů, takže dosahují přísného emisního stupně STAGE IV a dokonce i STAGE V ready.

Pokud jde o další plány a cíle, z produktového pohledu vstupuje společnost od počátku roku do segmentu traktorů o výkonech od 40 do 70 koní, pokračovat bude i vývoj dalšího stroje s výkonem nad 160 koní, který se v budoucnu stane nejsilnějším strojem ZETORU. „Z pohledu expanze se zaměřujeme na oblasti Jižní Ameriky, východní Afriky, oblasti jihovýchodní Asie a Austrálie. V rámci Evropy hledáme partnery ve Španělsku a v Itálii. S řadou partnerů jednáme a jsem přesvědčen, že se nám podaří úspěšně navázat spolupráci,“ uzavírá Lukáš Krejčíř.

Průmysl Dnes

PŘEDPLAŤTE SI

220x600 CZA

Nenechte si ujít...