1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

L'Oréal přestává v Číně prodávat značku Garnier, trh zpomaluje

loreal logoŠanghaj - Francouzské kosmetické impérium L'Oréal zastavilo v Číně prodej svých výrobků značky Garnier. Místo toho se chce zaměřit na jiné značky. S odvoláním na sdělení firmy o tom informovala agentura Reuters.

Před týdnem stažení ze zpomalujícího čínského trhu ohlásila konkurenční americká společnost Revlon.

Čínský kosmetický trh je třetí největší na světě. L'Oréal, největší světový výrobce kosmetiky, je na něm hlavním hráčem s podílem 17 procent, uvádí společnost Euromonitor. Podle jejích odhadů čínský trh s kosmetikou během pěti let do roku 2015 zaznamená nárůst o 63 procent.

Francouzská společnost v říjnovém prohlášení k finančním výsledkům za třetí čtvrtletí uvedla, že čínský trh "zpomaluje, ačkoli je nadále dynamický".

Mluvčí L'Oréalu dnes Reuters sdělila, že firma zaměří svou pozornost na své výrobkové řady L'Oréal Paris a Maybelline New York. Těmto značkám se prý v Číně vedlo lépe.

Americká kosmetická společnost Revlon, majitel kosmetické značky Almay nebo laků na nehty Sinful Colors, již na konci minulého roku oznámila, že se Čínu chystá zcela opustit. V rámci kroku, který jí má pomoci ušetřit zhruba 11 milionů dolarů ročně, chce zrušit přes tisíc pracovních míst.

Čínské odvětví kosmetiky mezi lety 2008 a 2012 podle loňské zprávy skupiny Fung Group zdvojnásobilo svou velikost. Čínská ekonomika, která je druhá největší na světě, ale zpomaluje, což spolu s kampaní proti okázalému utrácení a výstřednosti doléhá na prodej luxusních značek.

09.01.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...