1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Procter & Gamble se zbaví značky baterií Duracell

procter and gambleNew York - Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble (P&G) se zbaví značky baterií Duracell a oddělí ji do samostatné firmy. Je to součást plánu skupiny na odprodej velkého množství menších a méně lukrativních značek.

Skupina dnes také sdělila, že jí ve třetím čtvrtletí klesly tržby i zisk.

P&G koupila Duracell v roce 2005 v rámci převzetí společnosti Gillette, která značku vlastnila od roku 1996. Společnost zatím zvažuje, zda Duracell po oddělení prodá, nebo z něj vytvoří nezávislou firmu s akciemi obchodovanými na burze. Duracell, jehož roční tržby se pohybují kolem dvou miliard dolarů, je jednou z největších značek, které se koncern v rámci strategie odprodeje aktiv zbavuje.

Finanční ředitel P&G Jon Moeller označil Duracell za "atraktivní" podnik. Podle agentury AP ale dodal, že P&G se chce zaměřovat na aktivity, které jsou "ještě atraktivnější".

Generální ředitel P&G Alan Lafley počátkem srpna oznámil, že společnost se během roku až dvou zbaví více než poloviny svých značek. Cílem tohoto plánu je zjednodušení struktury a zrychlení růstu tržeb. Výrobci dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Ariel a Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky.

Čistý zisk P&G klesl za poslední čtvrtletí na 1,99 miliardy dolarů (asi 454 miliard Kč) ze 3,03 miliardy USD o rok dříve. Pokles vesměs odrážel vliv jednorázových faktorů. Tržby společnosti se snížily o 0,2 procenta na 20,79 miliardy USD.

Výsledky odpovídaly odhadům analytiků. Akcie P&G před otevřením amerických burz vykazovaly nárůst o zhruba dvě procenta. Společnost upozornila, že v tomto čtvrtletí její tržby a zisk výrazně ovlivní silný kurz dolaru.

P&G se po loňském květnovém návratu bývalého generálního ředitele Alana Lafleye zaměřila na obnovení růstu ziskovosti a chce se zaměřit na nejziskovější trhy a produkty. Už v minulých letech společnost prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo lupínky Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci značek v segmentu nepotravinářského spotřebního zboží, kde se jí sestava značek během let rychle rozrůstala.

P&G, která je také známá holicími potřebami Gillette nebo produkty zubní hygieny Crest, své výrobky prodává ve více než 180 zemích světa a výrobní základny má v 80 zemích. V roce 1991 Procter & Gamble koupil závod Rakona v Rakovníku, kde vyrábí mimo jiné prací prášky a prostředky na mytí nádobí.

27.10.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

220x600 CZA

Nenechte si ujít...