1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Novým generálním ředitelem Škody Transportation je Tomáš Ignačák

Skoda PlzenPlzeň - Po čtyřech letech skončil ve vedení skupiny Škoda Transportation její dosavadní generální ředitel Josef Bernard. Od ledna ho nahradil pětačtyřicetiletý Tomáš Ignačák, viceprezident pro obchod Škody Transportation.

Devětačtyřicetiletý Bernard se stal novým členem dozorčí rady a v rámci skupiny se bude věnovat samostatným projektům, řekl ČTK mluvčí skupiny Michal Tobrman.

Profesní kariéra dlouholetého manažera skupiny Ignačáka začala v roce 1993 v šumperské společnosti Pars nova, kde vystřídal řadu pozic a v roce 2000 se stal generálním ředitelem a předsedou představenstva. Pars nova je součástí skupiny Škoda. Od roku 2012 je Ignačák jedním z akcionářů Škody Transportation a viceprezidentem pro obchod skupiny. Vystudoval elektrotechnickou fakultu na VUT v Brně.

"Škoda Transportation má dnes skvělou pozici na trhu, proto bych se z postu generálního ředitele chtěl především soustředit na správné využití růstových příležitostí na zahraničních trzích, které se nám v posledních letech otvírají a na nichž je společnost úspěšná," uvedl Ignačák.

Podle šéfa představenstva Škody Transportation Tomáše Krska zaznamenala skupina pod Bernardovým vedením řadu úspěchů jak doma, tak především v zahraničí. "Tomáš Ignačák je manažer se zkušenostmi z řízení našich společností. Už teď spolupracoval na vytváření dlouhodobé strategie firmy. Proto je třeba zdůraznit, že změna na postu generálního ředitele nepřinese významné změny ve strategickém směřování," řekl.

"V posledních letech se nám podařilo prosadit na zahraničních trzích, dokázali jsme vyvinout a vyrobit několik naprosto nových produktů, jako je elektrická vlaková jednotka RegioPanter, nové typy tramvají a elektrobusů. I nadále se ovšem hodlám zajímat o chod a řízení firmy, a to z postu člena dozorčí rady," uvedl Bernard.

Skupina firem kolem Škody Transportation se zhruba 5000 zaměstnanci utržila předloni 14,6 miliardy korun, což bylo oproti roku 2012 o téměř pět procent méně. Seskupení snížilo v roce 2013 čistý zisk meziročně o téměř 42 procent na 1,75 miliardy korun. V Česku zaměstnává zhruba 700 inženýrů a vývojářů. Do výzkumu a vývoje nových produktů dává skupina každoročně kolem jedné miliardy korun.

Hlavními produkty jsou nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, trakční motory a kompletní pohony pro dopravní systémy. Do skupiny patří plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod a v Německu Škoda Transportation Deutschland.

Škodu Transportation vlastní devět fyzických osob. Jsou to manažeři skupiny - Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek, Tomáš Ignačák a Michal Kurtinec.

16.01.2015  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...