1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Dálnice D3 se loni dočkala prodloužení, i tak měří jen 42 km

road constructionPraha - Loni 28. června byl zprovozněn úsek dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Dálnice, která v budoucnosti propojí Prahu s jižními Čechami, tak v současnosti měří 42 kilometrů.

Dokončení D3 brání spory o vedení dálnice a problémy s výkupy pozemků na plánované trase. Základní údaje o dálnici:

1987 - Dálnice Praha - České Budějovice - Rakousko byla zanesena do plánů československé dálniční sítě (v původní koncepci z roku 1963 nefigurovala).

Červenec 1991 - Byl zprovozněn obchvat Tábora, a to v poloze a v parametrech plánované dálnice. Krátce nato byl obchvat prodloužen ke Stoklasné Lhotě a následně doplněn na čtyřpruhové uspořádání.

Listopad 1993 - Vláda ČR schválila návrh rozvoje dálnic a silnic pro motorová vozidla do roku 2005, včetně dálnice D3.

Prosinec 1995 - Ministr dopravy Vladimír Budinský navrhl vládě zvážit, zda budovat dálnici D3, nebo využít stávající silnici, zvýšit její kapacitu a vybudovat obchvaty Tábora a Českých Budějovic.

Únor 1997 - Vláda rozhodla o vynětí dálnice D3 z harmonogramu výstavby dálnic. Kabinet uložil ministrovi dopravy zpracovat novou analýzu dopravního spojení Praha - České Budějovice.

Červenec 1999 - Vláda projekt dálnice D3 opětovně zařadila do návrhu rozvoje dopravních sítí do roku 2010.

14. února 2002 - Byla zahájena stavba čtyřkilometrového úseku dálnice D3 z Chotovin do Stoklasné Lhoty na Táborsku.

Březen 2002 - Zastupitelstvo Jihočeského kraje zařadilo dálnici D3 mezi priority kraje a prohlásilo ji za veřejně prospěšnou stavbou.

7. října 2004 - Do provozu byl uveden čtyřkilometrový úsek Chotoviny - Čekanice.

20. červena 2005 - Otevřením druhé poloviny čekanického mostu a návazného půlkilometrového úseku byl stávající úsek dálnice D3 napojen na čtyřproudý obchvat Tábora.

14. prosince 2005 - Vláda rozhodla, že dálnice D3 povede přes Posázaví, nebude ale pokračovat tunelem nedaleko Votic. Kabinet tak ukončil letité spory, které oddalovaly výstavbu dálnice.

17. prosince 2007 - Otevřen úsek Chotoviny - Mezno, dlouhý 6,8 kilometru. Stavba začala v roce 2004 a stála 2,9 miliardy korun.

Únor 2012 - Ministerstvo životního prostředí schválilo západní variantu středočeské části dálnice D3 přes Posázaví. V srpnu 2013 ale soud rozhodnutí zrušil, proti čemuž podal Středočeský kraj kasační stížnost.

29. března 2012 - Ministerstvo dopravy vypsalo výběrová řízení na stavbu úseků dálnice D3 mezi Úsilným a Borkem a mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem. Tendr vyhrála společnost Skanska; uzavření smlouvy ale zablokoval antimonopolní úřad, na nějž se obrátili neúspěšní uchazeči.

28. června 2013 - Byl otevřen pětadvacetikilometrový úsek dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí.

27.06.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

220x600 CZA

Nenechte si ujít...