ŘSD chce zahájit práce na téměř 120 kilometrech nových silnic
- Podrobnosti
- Kategorie: Stavebnictví
Praha - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce v letošním roce začít stavět celkem 15 úseků silnic 1. třídy v úhrnné délce 56 kilometrů a také dalších 63 kilometrů dálnic (sedm staveb). Na dnešním setkání s novináři to řekl ředitel výstavby Jiří Majer.
Stavět by se mělo začít například na jihočeských úsecích D3, úseku D1 mezi Přerovem a Lipníkem, na obchvatu Znojma nebo na silnici I/44 přes Červenohorské sedlo. Většina letos zahájených staveb by měla být podle předpokladu dokončena v roce 2015, u části ŘSD předpokládá delší dobu výstavby.
Na nově zahajované nebo soutěžené stavby je pro letošní rok připraveno sedm miliard korun, doplnil Majer. Zhruba polovina z této sumy jsou příspěvky ze státního rozpočtu a druhou polovinu představují dotace z Evropské unie.
Uvedený počet kilometrů nových staveb je ale zatím pouze orientační. U řady projektů podle Majera hrozí komplikace například v podobě různých odvolání ve fázi získávání stavebního povolení, což může být příklad stavby silnice R49 Hulín - Fryšták. Komplikace ale mohou nastat i ve fázi výběru zhotovitele, kdy se neúspěšné stavební firmy mohou odvolávat proti výsledkům tendrů.
Součástí balíku staveb jsou i úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a Borkem a Úsilném. V těch už dříve zvítězila firma Skanska, kvůli nízkým cenovým nabídkám ale výběrové řízení nedávno zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Nově tak podle Majera musí být vládou jmenována výběrová komise, která rozhodne o tom, zdali Skanska za stavby skutečně požadovala podnákladové ceny.
Mezi další významné stavby ŘSD uvedlo zkapacitnění silnice I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem, která se bude rozšiřovat na třípruh s provozem ve dvou pruzích v jednom a jedním pruhem ve druhém směru. Vloni ŘSD část silnice, tam kde to bylo možné, na třípruh rozšířila pomocí dopravního značení, uvedl vedoucí závodu Praha Jan Kroupa. Nyní se čeká na výsledky územního rozhodnutí pro úseky, kde bude nutné třetí pruh dostavit.
Silnice mezi Benešovem a Mirošovicemi je pilotním projektem, na základě kterého se rozhodne o možné přestavbě dvoupruhových silnic i jinde v ČR, doplnil Majer. ŘSD rozšíření silnice na střídavý třípruh považuje za způsob, jakým lze relativně levně zvýšit jízdní komfort a umožní bezpečné předjíždění pomalu jedoucích vozidel. Teoreticky vhodné jsou pro rozšíření například kolínská I/12, strakonická I/4, nebo silnice I/38 vedoucí z České Lípy přes Kolín a Čáslav do Znojma a dále do Rakouska.
23.01.2014 ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Největší německý výrobce oceli Thyssenkrupp omezí…
Category: Firmy
Berlín - Průmyslový konglomerát Thyssenkrupp, který je největším německým producentem oceli, kvůli špatné situa…
Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 m…
Category: Energetika
Pardubice - Výroba elektřiny v Pardubickém kraji v roce 2023 meziročně klesla o třetinu, zejména vlivem nižší p…
MOL podepsal novou smlouvu o přepravě ropy ropovod…
Category: Energetika
Záhřeb/Bratislava - Maďarská ropná společnost MOL, jejíž součástí je slovenská rafinerie Slovnaft, podepsala s…
Loni poprvé od roku 2010 klesla výroba nábytku v…
Category: Firmy
Praha - V loňském roce klesla v České republice poprvé od roku 2010 výroba nábytku, a to oproti roku 2022 o 1,3…
Mero dokončilo modernizaci ropovodu IKL, pokračuje…
Category: Energetika
Praha - Státní společnost Mero letos dokončila modernizaci ropovodu IKL, kterým teče do Česka ropa z německého…
Připojte se: