1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Tunel Mezno na úseku trati Sudoměřice – Votice je proražen

ohl zs logoV pátek 14. srpna přesně v 9:50 hod. byl slavnostně proražen tunel Mezno na modernizovaném úseku železniční trati Sudoměřice – Votice. Jedná se o druhý tunel na trati a jeho ražba začala v loňském roce v září.

Ražen byl, stejně jako první tunel Deboreč, tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v mechanickém rozpojování hornin a jejímu následnému jištění primárním ostěním.

Tunel Mezno je dlouhý 840 metrů, je tedy delším ze dvou tunelů na trati. Celý úsek Sudoměřice – Votice je součástí čtvrtého železničního koridoru, jehož modernizace má zrychlit cestování mezi Prahou a jihem Čech. Dle ministra dopravy Karla Havlíčka, který byl slavnostní prorážce přítomen, je právě čtvrtý koridor ukázkou toho, jak vypadá v praxi zrychlování na české železnici. Díky budování dlouhých přeložek s tunely a estakádami se mohou napřimovat koleje, což se pozitivně odráží ve zvyšování traťové rychlosti. Cesta vlakem z Prahy do Českých Budějovic tak v budoucnu potrvá méně než hodinu a půl. Stavební práce by měly být hotové v roce 2022 a následovat by měl testovací provoz.

Na video z průběhu slavnostní prorážky se můžete podívat zde a více informací o celé modernizaci trati Sudoměřice – Votice najdete na stránkách projektu.

31.08.2020

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...