1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

CZ Loko dokončilo modernizaci 20 lokomotiv pro slovenského dopravce

cz loko lokomotivaČeská Třebová - Společnost CZ Loko z České Třebové na Orlickoústecku dokončila modernizaci 20 lokomotiv pro slovenského nákladního dopravce. Stroje pocházely ze 70. až 80. let. Práce trvaly skoro dva roky. Poslední tři lokomotivy zákazník obdržel koncem ledna, uvedla firma v tiskové zprávě, cenu zakázky neuvedla.

"Šlo o první takto rozsáhlou zakázku. Zároveň je to jeden z našich nejúspěšnějších modernizačních projektů a otevírá nám dveře na další trhy," uvedl obchodní ředitel a člen představenstva CZ Loko Jan Kutálek.

Firma modernizovala lokomotivy ČKD řady 742, které byly poruchové a pocházely z let 1977 až 1986. Na původním rámu vzniklo prakticky nové vozidlo. Firma modernizovala podvozky a připravovala technologické pakety, z nichž se lokomotiva nadále stavěla. Modernizované stroje nesou označení EffiShunter 1000-M.

"Původní zůstává jen podvozek a hlavní rám. I tyto části ale procházejí hlavní opravou a mnoha úpravami. Právě využití původního rámu znamená u projektů s desítkami lokomotiv významnou celkovou finanční úsporu. Připočítáme-li vyšší spolehlivost a řádově nižší náklady na provoz a údržbu, dělá to z EffiShunterů 1000-M velmi vyhledávané stroje," řekla Andrea Németh z obchodního oddělení CZ Loko.

Smlouvu se slovenským dopravcem ZSSK Cargo českotřebovská firma podepsala v červnu 2022, první stroj začala modernizovat v únoru 2023. Spolupráce se slovenským zákazníkem pokračuje, protože firma uplatnila opci na dalších deset lokomotiv. Firma je dodá postupně od letošního srpna do dubna 2026.

"Dosavadní zkušenosti s provozem těchto modernizovaných lokomotiv jsou velmi pozitivní. Například uspořádání kabiny je kombinací designu, který maximalizuje komfort a minimalizuje rizika pro zdraví a bezpečnost strojvůdce během směny," řekl člen představenstva a ředitel provozního úseku ZSSK Cargo Miroslav Hopta.

Lokomotivy EffiShunter 1000-M využívá třeba ČD Cargo, České dráhy, Rail Cargo Career, CER nebo ostravský ODOS.

Hlavní závod firmy je v České Třebové, provozovny a servisní střediska jsou v Jihlavě, Letohradu, Lovosicích, Praze a Ostravě. Dceřiné společnosti má v Česku, Itálii a Polsku. Majoritní podíl v CZ Loko drží s 51 procenty předseda představenstva Josef Bárta, zbývajících 49 procent patří firmě Zeppelin CZ.

Firma skončila v hospodářském roce od začátku října 2022 do 31. března 2024, tedy za 18 měsíců, se ziskem 33 milionů korun. Tržby za prodej výrobků a služeb firmy dosáhly 4,531 miliardy korun.

06.03.2025 Zdroj: ČTK

 

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...