Šroubárna Kyjov spustila speciální kontrolní linku na vačky
- Podrobnosti
- Kategorie: Strojírenství
Třinec - Šroubárna Kyjov uvedla do provozu speciální kontrolní a třídicí linku na vačky pro hřídele spalovacích motorů. Investovala do ní přibližně pět milionů korun.
Linka využívá laserovou kontrolu povrchu a zákazníkům z automobilového průmyslu má zaručit nulovou vadnost zboží. ČTK o tom dnes informovala Petra Jurásková, mluvčí Třineckých železáren, jejichž je šroubárna sídlící na Hodonínsku dceřinou firmou.
Linku vyvinula sama Šroubárna Kyjov společně se společností Elcom a její ostravskou divizí Virtuální instrumentace. Ředitel kyjovské šroubárny František Červenka uvedl, že taková kontrolní linka v Evropě neexistuje. "Jde o složitý proces, protože linka musí v automatickém režimu spolehlivě identifikovat všechny druhy vad, které v průběhu výroby mohou vzniknout i přes veškerá další opatření," uvedl ředitel.
Šroubárna začala vačky vyrábět v roce 2010. "Zahájení výroby bylo odpovědí na hospodářskou krizi, která způsobila propad tržeb společnosti, která je z drtivé většiny produkce závislá na železničním sortimentu," uvedla Jurásková. Od té doby už společnost zavedla řadu opatření, například musela ve spolupráci s mateřskou firmou Třinecké železárny zajistit dodávky speciální oceli s omezeným obsahem uhlíku. "Za posledních pár let při výrobě vaček vyřešili také technologii pro přesný tvar vaček, značení výkovků, ověřování přesnosti tvaru už v průběhu výroby a specifické požadavky na výslednou strukturu materiálu," uvedla mluvčí.
Šroubárna zaměstnává zhruba 300 lidí. Z celkových 64 milionů kusů jejích výrobků bylo loni 4,2 milionu vaček. Letos chce jejich produkci zvýšit na 6,6 milionu. Zisk před zdaněním firmě v roce 2012 klesl na šest milionů korun z předchozích 15 milionů. Výkony společnosti klesly o pět procent na 781 milionů korun. Většinu svých výrobků šroubárna exportuje, loni vývoz činil 83 procent.
Šroubárna Kyjov je předním evropským výrobcem spojovacího materiálu technologií tvářením za tepla. Produkuje výrobky pro železnice, doly, stavebnictví, strojírenství a automobilový průmysl. Těžištěm výroby jsou zejména pražcové šrouby pro upevnění kolejového svršku, dále hákové šrouby, důlní třmeny určené pro spojování oblouků důlních výztuží a matice.
06.02.2014 ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Ruské hliníkárenské společnosti Rusal loni kvůli n…
Category: Firmy
Moskva - Ruské hliníkárenské společnosti Rusal v loňském roce klesl čistý zisk o 84 procent na 282 milionů dola…
Solární elektrárny mají málo místa, stávají se tak…
Category: Energetika
New York - Podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) bude elektřina ze slunce v příštích několika desetiletí…
Siemensu v ČR stoupl čistý zisk o osm procent na v…
Category: Strojírenství
Praha - Strojírenské společnosti Siemens v Česku stoupl ve finančním roce končícím 30. září 2023 čistý zisk mez…
V letošním roce by navzdory lednu stavební produkc…
Category: Stavebnictví
Praha - Meziroční propad lednové stavební produkce o 5,9 procenta, o kterém dnes informoval Český statistický ú…
Indie sníží clo na elektromobily od těch výrobců,…
Category: Automobilový průmysl
Dillí - Indie sníží dovozní clo na elektromobily od těch výrobců, kteří v zemi investují nejméně 500 milionů do…
Připojte se: