1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Připojte se:

Facebook

Italská Ferrari loni měla opět rekordní zisk, prodej ale snížila

ferrari-logoMilán - Italský výrobce luxusních sportovních vozů Ferrari dosáhl loni dalšího rekordního zisku. Prodej automobilů ale záměrně o něco snížil, aby podpořil pozici své značky, což se mu na tržbách vyplatilo.

Podle zpravodajského serveru BBC to firma, která patří italské automobilové skupině Fiat, uvedla v sdělení.

Čistý zisk Ferrari vzrostl za loňský rok o 5,4 procenta na 264 milionů eur (7,2 miliardy Kč). Firma záměrně omezila počet dodaných automobilů. aby udržela exkluzivní status značky a zvýšila hodnotu svých vozů. Vlivem toho se počet prodaných aut snížil o pět procent na 6922 vozů, ale výnosy výrobce vzrostly stejným tempem na nový rekord 2,3 miliardy eur.

"Chtěli jsme udržet vysokou exkluzivitu našich nových produktů, jako je LaFerrari, 458 Speciale a California T, který právě uvádíme na trh," uvedl prezident Ferrari Luca di Montezemolo.

Největším evropským trhem vozů Ferrari se loni stala Británie, která s 677 prodanými vozy předstihla Německo. Ve světě se nejvíce vozů značky kupuje v USA, kam firma loni dodala přes 2000 vozů., o devět procent více než předloni.

Na domácím trhu ale počet objednávek znovu klesl na pouhých 205 a vedle ekonomické krize na to má zřejmě vliv zátah vlády na majitele nápadně drahých vozů, které jsou pro ni atributem neplatičů daní. Itálie je nyní pro Ferrari už jen "okrajovým trhem", který se na celkovém prodeji podílí jen třemi procenty, uvedla firma.

Ferrari je podle dnešního žebříčku společnosti Brand Finance druhým rokem za sebou nejsilnější značkou světa, Síla značky se odvozuje od ziskové marže, průměrného výnosu na zákazníka, marketingových a reklamních výdajů a kvalitativních ukazatelů, jako jsou vliv značky a věrnost zákazníků.

25.02.2014  ČTK

PŘEDPLAŤTE SI

Nenechte si ujít...