Jaguar Land Rover kvůli nedostatku čipů snižuje výrobu v britských závodech
- Podrobnosti
- Kategorie: Automobilový průmysl
Londýn - Automobilka Jaguar Land Rover kvůli přetrvávajícímu nedostatku čipů snižuje výrobu ve svých továrnách v britských městech Solihull a Halewood. Předpokládá se, že toto opatření bude pouze dočasné, uvedla dnes BBC. Závodu automobilky Jaguar Land Rover v Nitře na Slovensku se opatření podle ní netýká.
Snížení výroby by se podle serveru mělo dotknout například modelů Jaguar F-Pace a Land Rover Discovery Sport. Pozornost automobilky se nyní soustředí na rentabilnější modely, jako je například Range Rover, jejichž produkce v posledních měsících roste.
"Automobilový průmysl zažívá pokračující výpadky v globálním dodavatelském řetězci pro polovodiče," uvedl Jaguar Land Rover. Dodal nicméně, že jeho situace by se měla zlepšovat díky novým dohodám s partnery v oblasti polovodičů, což by mělo firmě umožnit výrobu automobilů zvyšovat.
Studie poradenské společnosti Alix Partners nedávno předpověděla, že globální automobilový průmysl se bude s omezováním výroby v důsledku nedostatku čipů potýkat přinejmenším do roku 2024. Upozornila, že poptávka po čipech pro automobily s rozvojem digitalizace a elektrifikace roste, zatímco dodavatelé čipů se kvůli hrozbě hospodářské recese a stoupajícím úrokovým sazbám zdráhají investovat do nových výrobních kapacit.
Produkce automobilů v Británii podle údajů britského svazu výrobců a prodejců aut SMMT navzdory říjnovému růstu nadále zůstává pod úrovněmi z doby před příchodem pandemie covidu-19. V říjnu se výroba meziročně zvýšila o 7,4 procenta na 69.524 vozů, podle SMMT se však výrobci stále potýkají s nedostatkem součástek.
"V dodavatelském řetězci jsou opravdové nedostatky, zejména v případě polovodičů, což vede ke skutečně nevyzpytatelnému vývoji produkce," uvedl šéf SMMT Mike Hawes. "V říjnu produkce stoupla, očekáváme ale, že bude i nadále kolísat, zvlášť když některé součástky pocházejí z Číny, " dodal. Výrobu v Číně letos omezují restrikce, které tamní úřady zavádějí v rámci politiky nulové tolerance vůči covidu.
Británie podle Hawese zdaleka nedisponuje kapacitami pro výrobu dostatečného množství čipů pro automobilový průmysl. "Jsou zapotřebí masivní investice," prohlásil šéf SMMT. "Měli bychom vyrábět kolem milionu aut ročně. Takže když potřebujete kolem 1500 čipů na jeden automobil, je jasné, jak neuvěřitelně velké množství čipů je potřeba jen pro automobilový průmysl," dodal.
01.12.2022 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Pardubický dopravní podnik si objednal trolejbusy…
Category: Doprava
Pardubice - Dopravní podnik v Pardubicích pořizuje osm nových trolejbusů, které budou mít trakční baterii, a mo…
Volkswagen chce do roku 2030 na čínském trhu udrž…
Category: Automobilový průmysl
Peking/Frankfurt - Německý automobilový koncern Volkswagen, pod který patří i česká automobilka Škoda, chce do…
Výrobci montovaných hal MONT-KOVO meziročně klesl…
Category: Stavebnictví
Břest - Společnost MONT-KOVO z Břestu na Kroměřížsku utržila v hospodářském roce, který ukončila loni v březnu,…
Český energetický trh se v EU výrazně změnil, přib…
Category: Energetika
Praha - Český energetický trh během 20 let v EU výrazně proměnila liberalizace. Dříve monopolní trh přeměnila n…
KLAUS Timber, evropský výrobce palet, otevřel u Ne…
Category: Firmy
Dvorec u Nepomuku - KLAUS Timber a.s., významný evropský výrobce a vývozce atypických dřevěných palet a dřevěný…
Připojte se: