Správa železnic musí dopracovat posudek na modernizaci tratě Brno - Přerov
- Podrobnosti
- Kategorie: Doprava
Brno - Správa železnic musí dopracovat posouzení vlivů na životní prostředí pro část stavby nové dvoukolejné trati Brno - Přerov v sedmnáctikilometrovém úseku mezi Vyškovem a Nezamyslicemi. Proti záměru se vyslovila především obec Pustiměř, přes jejíž katastr má trať vést.
Vyplývá to ze závěrů zjišťovacího řízení, které jsou dispozici na informačním portálu EIA.
Sice jde o modernizaci současné jednokolejné tratě, ale de facto je to novostavba dvoukolejné tratě s maximální rychlostí 200 kilometrů za hodinu. Mezi Vyškovem a Ivanovicemi na Hané se nová trať zcela odchýlí od současné tratě a povede jižně od Pustiměře a jižně od silnice, která spojuje obec s Ivanovicemi. Dálnici D46 překoná tunelem, který má být dlouhý téměř půl kilometru.
Nejen kvůli námitkám Pustiměře musí Správa železnic aktualizovat hlukovou studii, zpracovat rozptylovou studii pro dobu výstavby, detailněji posoudit dopad na krajinný ráz s ohledem na požadavky Pustiměře, podrobněji rozpracovat biologické hodnocení s ohledem na migrační prostupnost tratě pro zvířata a udělat hydrogeologický průzkum.
Posudek EIA už sice modernizace tratě před řadou let získala, ale od té doby se výrazně změnily technické parametry tratě i její trasa, a ministerstvo životního prostředí si proto vyžádalo nový posudek, který železničáři odeslali loni v říjnu. Správa železnic už přitom má zpracovanou dokumentaci pro územní rozhodnutí. Podle loňského vyjádření mluvčího Jana Nevoly se počítá se stavbou v letech 2026 až 2031. Původně plánovaná trasa se měla více držet dnešní trasy, což by však znamenalo výrazné rychlostní propady.
Studie proveditelnosti, podle níž se modernizace téměř 90 kilometrů dlouhé tratě připravuje, vznikla už v roce 2015. A i když přípravu nebrzdí žádní aktivisté, Správa železnic postupně posunula plánované zprovoznění až za rok 2030. Do té doby se budou cestující potýkat nejen s dlouhými cestovními dobami. Jednokolejná trať a zcela vyčerpaná kapacita je také důvodem, že od roku 2006 nejezdí mezi Brnem a Vyškovem osobní vlaky, takže ve špičce jezdí po přeplněné dálnici D1 každých deset minut autobusy. Nová kapacitní trať by přinesla výrazné zrychlení cestovní doby, pravidelnější jízdní řád a výrazně komfortnější dopravu. Z pěti úseků by se měly začít stavět nejdříve v roce 2025 ty mezi Přerovem a Kojetínem a Kojetínem a Nezamyslicemi.
28.03.2023 Zdroj: ČTK
Nenechte si ujít...
- 1
- 2
- 3
Toyota v loňském finančním roce zaznamenala rekord…
Category: Automobilový průmysl
Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor v loňském finančním roce zaznamenala rekordní celosvětový prodej a vý…
Rozšiřování dálnice D1 v Brně má být o dva měsíce…
Category: Doprava
Brno - Rozšíření dálnice D1 mezi 194. a 196. kilometrem v Brně na šest pruhů by mělo být hotové o dva měsíce dř…
E.ON zlevnil energie s fixací, od května sníží cen…
Category: Energetika
Praha - Energetická společnost E.ON sníží své ceny energií. Od tohoto týdne podnik zlevnil pro nové klienty fix…
Pardubický dopravní podnik si objednal trolejbusy…
Category: Doprava
Pardubice - Dopravní podnik v Pardubicích pořizuje osm nových trolejbusů, které budou mít trakční baterii, a mo…
Volkswagen chce do roku 2030 na čínském trhu udrž…
Category: Automobilový průmysl
Peking/Frankfurt - Německý automobilový koncern Volkswagen, pod který patří i česká automobilka Škoda, chce do…
Připojte se: